Всі ми звикли до традиційних видів живопису: олійними, темперними, акварельними фарбами та ін…. Але, не кожному з нас відомо, що є ще й інша, дуже цікава техніка- енкаустика, яка прийшла до нас з глибини віків. Сутність її, полягає в тому, що тут, використовується гарячий кольоровий віск для створення художніх образів, які відрізняються від традиційного живопису яскравістю, прозорістю, об’ємністю і глибиною зображення.
Взаємопроникливість фарб, дає можливість створювати рельєфні форми, близькі до природних матеріалів, а саме: каменю, мармуру, деревини. Так,писали свої перші ікони стародавні іконописці, давні художники розписували храми і палаци та створювали інші шедеври мистецтва.
Вінничанин, Олександр Петрович Пелешко захопився цією технікою. Але, це вже, не стародавня жаровня з киплячим кольоровим воском, а звичайна електрична праска і воскова крейда.
Взяти в руки, цей звичний для всіх побутовий прилад, кольоровий віск і спробувати малювати, може кожен з нас, та, створити неповторні пейзажі, натюрморти, жанрові картини, за допомогою цих нехитрих побутових інструментів, непросто.
То, хто ж той майстер?
Олександр Петрович , за освітою – художник - графік, член спілки народних майстрів України, неодноразовий учасник обласних та республіканських виставок, а також, учасник пленерів майстрів-каменотесів в с. Буша на Ямпільщині.
Він, не тільки майстерно володіє пензлем і різцем по каменю. Його багаторічна педагогічна діяльність, вчителя образотворчого мистецтва залишила назавжди, свій творчий слід, в серцях учнів. Багато його учнів стали талановитими художниками, дизайнерами, педагогами. Це людина, яка постійно, знаходиться в творчому пошуку.
В руках Олександра Петровича , звичайна праска творить чудеса - неповторні пейзажі рідного краю, гірські потоки рік та наші південнобузькі пороги, картини з шевченківської тематики та козацькі баталії. Завдяки тому, що кольоровий віск прозорий, відзеркалення неба у воді, вражає своєю прозорістю і глибиною, а характерні для воску напливи, що утворюються під дією високих температур, придають зображенню об’ємності форм і своєрідного колориту.