Таку назву отримав перший поверх Вінницької міської ради, де відтепер городяни можуть отримати усі адміністративні послуги, які зобов’язана надавати влада. Після урочистого перерізання стрічки керманичі міста провели свого роду екскурсію центром «Прозорий офіс». Після чого відбувся короткий брифінг для журналістів. Міський голова Вінниці Володимир Гройсман привітав усіх із відкриттям прозорого офісу та зазначив: «Те, що ми бачимо сьогодні в приміщенні Вінницької міської ради – це абсолютна норма, і це наш підхід до надання послуг відвідувачам. Деякі елементи цієї системи ми бачили в інших країнах. Але ми зробили свої певні новації. Всі заходи, які ми здійснили і рішення, котрі нами реалізовані при створенні «Прозорого офісу», в першу чергу направлені на підвищення якості надання послуг і унеможливлювання будь-якого зловживання з боку посадових осіб».
Ідея уже реалізованого проекту належить міському голові Володимиру Гройсману. За його дорученням більше року велась робота по відпрацюванню чіткої системи вирішення найбільш типових питань, з якими жителі міста та представники юридичних осіб звертаються до влади. Водночас відбувалась реконструкція першого поверху міськвиконкому, який після ремонту став прозорим у буквальному розумінні - тут немає жодних перестінків, усі приміщення розділені лише склом.
При створенні «Прозорого офісу» був врахований як український, так і європейський досвід. Однак, як зазначили підчас свого візиту у Вінницю представники польського міста-побратима Кельце, вінницька влада не просто запозичила європейські підходи, а творчо їх вдосконалила. Зокрема, у роботі «Прозорого офісу» застосовується ціла низка рішень на основі сучасних комп’ютерних технологій. Так, 30 робочих місць адміністраторів першого поверху під’єднані до єдиної комп’ютерної мережі з прямим доступом до внутрішнього порталу та електронних баз мерії.
В свою чергу голова Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва Костянтин Ващенко так прокоментував відкриття «Прозорого офісу»: «Я хотів би сказати, що коли ми говоримо про створення нормальних умов для розвитку підприємництва, тут дуже важлива співпраця центральної і місцевої влади. І коли я бачу, як ті закони, які сьогодні прийняті парламентом, ті рішення, які приймаються урядом, - якісно і ефективно реалізуються на місцях, то є якраз свідчення того, що цей двохсторонній процес дає свої результати. У нас сьогодні по Україні в кожному районі створені дозвільні центри, але працюють сьогодні реально так, як передбачено законом - не більше 30% .»
Запроваджена електронна система управління чергою – кожен, хто звертається до «Прозорого офісу» за тією чи іншою послугою, простим натисканням пальця на екран спеціального терміналу, знаходить потрібну йому послугу і отримує талон з номером своєї черги та номером робочого місця адміністратора, який цю послугу надає. Відвідувачі очікують своєї черги у комфортно облаштованому холі, а інформацію про те, що відповідний адміністратор звільнився, - отримують через спеціальне табло. Система електронного управління чергою дозволяє також здійснювати постійний аналіз роботи як окремого адміністратора, так і будь-якого підрозділу та офісу в цілому. В будь-який момент можна визначити: скільки відвідувачів прийнято, за якою послугою звертався кожний із них, скільки часу він прочекав черги, як довго його обслуговував адміністратор, скільки людей зверталося за кожною із послуг. В рамках офісу також ведеться відеоспостереження, яке унеможливлює корупційні схеми і дає можливість постійно вдосконалювати роботу Центру адміністративних послуг.
Голова Вінницької ОДА Олександра Домбровського зазначив, що такого рівня організації єдиного дозвільного офісу в нашій державі на сьогоднішній день не існує: «В мене була можливість вивчати цей досвід в різних країнах світу. Я не бачив, скажімо, ні в Сполучених Штатах Америки, ні у Франції, ні у Великій Британії такого рівня відкритості і функціонального наповнення офісу. Тому мені надзвичайно приємно, що саме Вінницька міська рада сьогодні на всю Україну виступила законодавцем моди з точки зору правильної організації у вирішенні цих питань.
Але унікальність даного проекту – не тільки у технічних, але й в організаційних рішеннях. Зокрема, у «Прозорому офісі» громадян прийматимуть представники не лише структурних підрозділів міської ради, але й супутніх служб (СЕС, пожежних, податкової та ін.). Тут також розташований Центр соціального партнерства, де представники громадських організацій надають безкоштовні консультації щодо ведення підприємницької діяльності і допомагають підприємцям сформувати повний пакет документів «під ключ» для здійснення державної реєстрації.
Для зручності відвідувачів на першому поверсі передбачені також і додаткові послуги. Здіснити оплату послуг, зробити ксерокопії документів, придбати канцтовари, зателефонувати на міський телефон, скористатися послугами міжміського та міжнародного телефонного зв\'язку, отримати готівку за допомогою банкомату, замовити печатки, штампи, визитівки, заламінувати документи, скористатися кавовим автоматом, - можливо, не виходячи за межі «Прозорого офісу». Крім того, в приміщенні працює система WI-FI, яка забезпечує бездротовий інтернет-зв\'язок.
При створенні офісу були також враховані сучасні вимоги забезпечення умов для людей з обмеженими можливостями пересування – є відповідні пандуси, спеціально облаштовані туалетні кабінки, у яких, до речі, фоном звучить класична музика.
Детальну інформацію про роботу офісу відвідувачі можуть отримати у консультантів, робочі місця яких знаходяться у холі (так званий «рецепшн»), а також через спеціальні інформаційні відеоролики, що демонструються на плазмовому екрані.
Як зазначив Вінницький міський голова Володимир Гройсман. «Прозорий офіс» - не просто приміщення: «Це організаційний принцип і наша філософія управління. При його створенні перш за все ми керувалися прагненням забезпечити максимально сприятливий для швидкого вирішення проблем громадян клімат, скоротити і спростити процедури отримання ними усіх необхідних документів, унеможливити будь-які корупційні дії з боку посадових осіб».
Він також підкреслив, що цей проект – це реалізація не на словах, а у живій роботі принципів якості та клієнт-орієнтованості, яких Вінницька міська рада дотримується у відповідності до стандарту ISO 9001:2000 (29 травня 2007р. виконавчому комітету Вінницької міської ради, одному з перших серед українських обласних центрів, було видано сертифікат відповідності повноважень органу місцевого самоврядування цьому міжнародному стандарту, а у 2008 році після проведеного аудиту сертифікат якості ISO 9001:2000 було підтверджено).
Ідея уже реалізованого проекту належить міському голові Володимиру Гройсману. За його дорученням більше року велась робота по відпрацюванню чіткої системи вирішення найбільш типових питань, з якими жителі міста та представники юридичних осіб звертаються до влади. Водночас відбувалась реконструкція першого поверху міськвиконкому, який після ремонту став прозорим у буквальному розумінні - тут немає жодних перестінків, усі приміщення розділені лише склом.
При створенні «Прозорого офісу» був врахований як український, так і європейський досвід. Однак, як зазначили підчас свого візиту у Вінницю представники польського міста-побратима Кельце, вінницька влада не просто запозичила європейські підходи, а творчо їх вдосконалила. Зокрема, у роботі «Прозорого офісу» застосовується ціла низка рішень на основі сучасних комп’ютерних технологій. Так, 30 робочих місць адміністраторів першого поверху під’єднані до єдиної комп’ютерної мережі з прямим доступом до внутрішнього порталу та електронних баз мерії.
В свою чергу голова Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва Костянтин Ващенко так прокоментував відкриття «Прозорого офісу»: «Я хотів би сказати, що коли ми говоримо про створення нормальних умов для розвитку підприємництва, тут дуже важлива співпраця центральної і місцевої влади. І коли я бачу, як ті закони, які сьогодні прийняті парламентом, ті рішення, які приймаються урядом, - якісно і ефективно реалізуються на місцях, то є якраз свідчення того, що цей двохсторонній процес дає свої результати. У нас сьогодні по Україні в кожному районі створені дозвільні центри, але працюють сьогодні реально так, як передбачено законом - не більше 30% .»
Запроваджена електронна система управління чергою – кожен, хто звертається до «Прозорого офісу» за тією чи іншою послугою, простим натисканням пальця на екран спеціального терміналу, знаходить потрібну йому послугу і отримує талон з номером своєї черги та номером робочого місця адміністратора, який цю послугу надає. Відвідувачі очікують своєї черги у комфортно облаштованому холі, а інформацію про те, що відповідний адміністратор звільнився, - отримують через спеціальне табло. Система електронного управління чергою дозволяє також здійснювати постійний аналіз роботи як окремого адміністратора, так і будь-якого підрозділу та офісу в цілому. В будь-який момент можна визначити: скільки відвідувачів прийнято, за якою послугою звертався кожний із них, скільки часу він прочекав черги, як довго його обслуговував адміністратор, скільки людей зверталося за кожною із послуг. В рамках офісу також ведеться відеоспостереження, яке унеможливлює корупційні схеми і дає можливість постійно вдосконалювати роботу Центру адміністративних послуг.
Голова Вінницької ОДА Олександра Домбровського зазначив, що такого рівня організації єдиного дозвільного офісу в нашій державі на сьогоднішній день не існує: «В мене була можливість вивчати цей досвід в різних країнах світу. Я не бачив, скажімо, ні в Сполучених Штатах Америки, ні у Франції, ні у Великій Британії такого рівня відкритості і функціонального наповнення офісу. Тому мені надзвичайно приємно, що саме Вінницька міська рада сьогодні на всю Україну виступила законодавцем моди з точки зору правильної організації у вирішенні цих питань.
Але унікальність даного проекту – не тільки у технічних, але й в організаційних рішеннях. Зокрема, у «Прозорому офісі» громадян прийматимуть представники не лише структурних підрозділів міської ради, але й супутніх служб (СЕС, пожежних, податкової та ін.). Тут також розташований Центр соціального партнерства, де представники громадських організацій надають безкоштовні консультації щодо ведення підприємницької діяльності і допомагають підприємцям сформувати повний пакет документів «під ключ» для здійснення державної реєстрації.
Для зручності відвідувачів на першому поверсі передбачені також і додаткові послуги. Здіснити оплату послуг, зробити ксерокопії документів, придбати канцтовари, зателефонувати на міський телефон, скористатися послугами міжміського та міжнародного телефонного зв\'язку, отримати готівку за допомогою банкомату, замовити печатки, штампи, визитівки, заламінувати документи, скористатися кавовим автоматом, - можливо, не виходячи за межі «Прозорого офісу». Крім того, в приміщенні працює система WI-FI, яка забезпечує бездротовий інтернет-зв\'язок.
При створенні офісу були також враховані сучасні вимоги забезпечення умов для людей з обмеженими можливостями пересування – є відповідні пандуси, спеціально облаштовані туалетні кабінки, у яких, до речі, фоном звучить класична музика.
Детальну інформацію про роботу офісу відвідувачі можуть отримати у консультантів, робочі місця яких знаходяться у холі (так званий «рецепшн»), а також через спеціальні інформаційні відеоролики, що демонструються на плазмовому екрані.
Як зазначив Вінницький міський голова Володимир Гройсман. «Прозорий офіс» - не просто приміщення: «Це організаційний принцип і наша філософія управління. При його створенні перш за все ми керувалися прагненням забезпечити максимально сприятливий для швидкого вирішення проблем громадян клімат, скоротити і спростити процедури отримання ними усіх необхідних документів, унеможливити будь-які корупційні дії з боку посадових осіб».
Він також підкреслив, що цей проект – це реалізація не на словах, а у живій роботі принципів якості та клієнт-орієнтованості, яких Вінницька міська рада дотримується у відповідності до стандарту ISO 9001:2000 (29 травня 2007р. виконавчому комітету Вінницької міської ради, одному з перших серед українських обласних центрів, було видано сертифікат відповідності повноважень органу місцевого самоврядування цьому міжнародному стандарту, а у 2008 році після проведеного аудиту сертифікат якості ISO 9001:2000 було підтверджено).