Питання підвищення рівня якості обслуговування відвідувачів вінницьких готелів, закладів ресторанного господарства, побуту та торгівлі на сьогоднішній день є надзвичайно актуальним. Адже від того, наскільки задоволеними від отримання послуг будуть клієнти, – залежить в тому числі і привабливість міста для туристів. Далеко не кожен заклад може похвалитись тим, що його відвідувачі обслуговуються швидко та якісно на рівні відповідних стандартів та вимог. Тому Програма «Сервіс по-вінницьки», яку затвердили сьогодні рішенням виконкому міської ради, покликана стимулювати розвиток сервісної інфраструктури Вінниці за стандартами, наближеними до європейських.
За словами директора департаменту адміністративних послуг Сергія Кудлаєнка, до розробки Програми залучалися і самі підприємці міста, яких також запросили на сьогоднішнє засідання виконкому. Розрахована вона на 3 роки, а виконання заходів здійснюватиметься поетапно. «Інформація щодо якості обслуговування споживачів конкретного підприємства сфери торгівлі та обслуговування збиратиметься за допомогою візитів «таємних покупців», контрольних закупівель або анкетування, - зазначив Сергій Кудлаєнко, звертаючись до підприємців. – Але хотів би зазначити, що ми будемо будувати партнерські стосунки з бізнесом для того, щоб отримати потрібний результат. Як це і відбувалося протягом усіх останніх років. Всі ми розуміємо, що на сьогодні є проблеми в закладах, і сподіваюся, що до критики будуть відноситись з розумінням. Наше завдання не посилити перевірки, як контролюючого органу, а навпаки допомогти вам у вирішенні цих проблем».
Перевірки проводитимуться наступним чином: "таємний покупець" згідно заздалегідь складеній анкеті перевірятиме наявність працівників на робочих місцях, якість товару, чистоту, увагу персоналу до кожного клієнта, якість обслуговування, але передусім – ввічливість та доброзичливість до покупця. У кав’ярнях та ресторанах за максимально короткий термін він повинен встигнути оцінити роботу офіціанта чи бармена, зовнішній вигляд закладу, якість продуктів, санітарні умови. Оцінка якості обслуговування в готелях здійснюється за наступними критеріями: робота рецепції, стан номерів, рівень обслуговування в номерах, кількість і рівень додаткових послуг в готелі, зовнішній вигляд готелю тощо. У торгівельних об\'єктах перевірятиметься зовнішній та внутрішній вигляд магазину, обслуговування покупця тощо.
Перевірка сфери послуг через «таємних покупців» проходитиме не менше одного разу в квартал (це готелі, підприємства ресторанного господарства, торгівлі, побутового обслуговування) та за окремим графіком у разі надходження звернень від споживачів на роботу конкретних закладів. А результати будуть висвітлюватися у засобах масової інформації, що буде слугувати як рекламою самого закладу, так і стимулом для власників покращити сервіс.
Окрім того, виконавчим комітетом міської ради відповідно цієї Програми надаватиметься допомога закладам у проведенні семінарів, навчань, тренінгів з питань підвищення культури та якості сервісу, стандартів якості обслуговування тощо. На базі міських закладів освіти підприємцям надаватиметься можливість підготовки якісних кадрів для роботи у своїх закладах.
«Наше основне завдання: зробити місто комфортним і зручним для всіх – не тільки для вінничан, а й для гостей нашого міста, - підкреслив в.о. міського голови, секретар міської ради Сергій Моргунов. – Тому що ми всі розуміємо, у разі, якщо місто буде таким, то будуть і інвестиції, і зросте туристична привабливість. Від реалізації цієї Програми виграють мешканці міста, гості і самі підприємці. Я сподіваюся, що ми знайдемо порозуміння у будь-яких питаннях і, можливо, ви закцентуєте нашу увагу на проблеми, при вирішенні яких необхідною буде наша допомога».
Для інформації:
У Вінниці нараховується 2180 об’єктів різної форми власності, в т.ч.: торгівлі – 1437, ресторанного господарства – 408, з надання послуг – 335.