Ці ідеї запропонували учасники ділової гри «Вінниця – місто майбутнього», яка відбулась 22 вересня з ініціативи Вінницької міської ради спільно із Британською Радою в Україні, Центром міської історії Центрально-Східної Європи та Вінницьким Інститутом розвитку міст.

Острів Кемпа (Фестивальний) у Вінниці
Темою обговорення було обрано майбутнє острова Кемпа (Фестивальний), з якого за однією з версій і починався, власне, розвиток міста. Учасниками ділової гри стали представники різних громадських організацій, провідні архітектори, культурологи, журналісти тощо. Досвід проведення «мозкових штурмів» в рамках ділових ігор «Місто майбутнього» (які успішно проводились у таких обласних центрах України, як, приміром, Львів та Одеса) доводить, що їх учасники часто напрацьовують нові і нестандартні рішення актуальних міських проблем.


У Вінниці учасники (загалом 25 чоловік) працювали упродовж усього дня. Організатори розподілили учасників на 5 команд. На початку гри командам було запропоновано окреслити глобальні виклики майбутнього людства по чотирьох напрямках – економіка, соціальний блок, екологія та культура. Після чого ці ж блоки потрібно було перенести на місто Вінницю і як його складову - острів Кепму. І лише після проходження цих етапів команди почали розробляти ідеї щодо майбутнього острову. Передостанній етап гри – проведення презентацій найвдаліших з напрацьованих ідей. Після чого відбулось голосування за кращі проекти – команди не мали права голосувати за свої ідеї, натомість могли віддати свій командний голос за ідею когось з колег.


Позиція, яка об’єднала усі команди, - відтворення на острові старовинного замку. Хтось пропонував при цьому збудувати там лодочну станцію, а поруч – плавучий ресторан; інші – зробити оазу із чудернацькими птахами та рідкісною флорою; уподобали і ідею створити тут злітно-посадочну смугу для НЛО, яку б оточували макети інопланетних кораблів (була і пропозиція обладнати тут вертолітний майданчик, а також «плацдарм» для польотів на повітряних кулях). Багато розмов точилося над ідеєю створення тут музею – чи-то під відкритим небом, чи-то у стінах фортеці. Начиння музею – експозиції, що відтворюють історію та традиції Поділля.


«Джек-пот» (три з п’яти голосів команд) під час обговорення презентацій дістався команді Олександра Шемета, яка нагадала учасникам гри про колишню славу нашого регіону як цукрового Донбасу і запропонувала проект привабливого і для городян, і для туристів музейно-розважального комплексу «Цукор-Land». В його основі фортеця, всередині якої розташовано міні-зоопарк «Садиба Вінні-Пуха» (де мешкають ведмеді, ослик, свинки, і, звичайно, сова). У самій фортеці – маса приміщень, кожне з яких має свою назву і виконує певну функцію. Наприклад, музей Цукру (де відвідувачам розповідають про історію цього солодкого продукту, показують різні експонати тощо). Те саме і в музеї Шоколаду. Третій музей – винятково для дорослих: по типу музею мадам Тюссо тут розташовані експонати у вигляді марципанових політиків; є і кімната «тортурів», на вході якої відвідувачів зустрічає Зефірна людина і силоміць змушує їсти солодощі. А для маленьких шибеників тут є карцер, з якого можна здійснити втечу, «перегризаючи» солодкі решітки. На думку авторів проекту, це був би єдиний карцер у світі, до якого б ставали у чергу. Серед інших послуг «Цукор-Land» - дитяче казино, де ставки робляться валютою у вигляді солодощів. Потурбувались автори і про забави для дорослих – кульова стрільба льодяниками та змагання у киданні тістечками для пап, шоколадне обгортування для мам, для усієї родини: крем-арт та оглядини фортеці на повітряній кулі у вигляді бджоли Майя. Потурбувались і про екологію – фортеця та башти обладнані сонячними батареями та вітряками. Найвища точка – «точна» копія Олександрійського маяку у вигляді «Чупа-чупсу». Старійшина команди, її капітан Олександр Шемет вигадав і слоган проекту: «Вінниця – тут помазано медом!»

За словами організаторів, ідеї команд, які з’явились у ході гри, можуть стати базовими для подальших планів, пов’язаних із облаштуванням острову. Ділова гра «Місто майбутнього» є частиною міжнародного проекту Британської Ради «Творчі міста», який реалізується у 14 країнах Європи. Саме Британська Рада є розробником методики, за якою відбуваються «мозкові штурми», що спрямовані на напрацювання ідей по покращенню якості життя у містах.


Переглядів: 14847
Поширень: 0