У Вінниці триває модернізація трамвайного вагону КТ-4СУ. Завдяки новітній чеській системі керування тяговими двигунами, цей трамвай буде економніший за інші на 40 %. Крім того освітлення у салоні світлодіодне теж енергозберігаюче. Будуть створені комфортніші умови для пасажирів, серед яких напівм’які сидіння, нова інформаційна система тощо. А у кабіні водія встановлено кондиціонер. Вінничани зможуть побачити новий трамвай на День міста, а орієнтовно через місяць він буде курсувати Вінницею.
З квітня поточного року на виробничій базі депо розпочались роботи по модернізації трамвайного вагона КТ-4СУ (№224). Реалізується проект коштом міського бюджету. На сьогоднішній день в Україні відсутнє виробництво вузькоколійних трамваїв. А вартість нових чеського виробництва досить висока. Тому найбільш доцільним є проведення модернізації діючого парку рухомого складу.
«Взагалі, приблизна вартість реконструкції трамваю складає 4 мільйони гривень, а вартість нового чеського трамваю на ринку – від 26 до 50 мільйонів гривень. 26 мільйонів коштує трамвай Львівського виробництва, а 50 – європейські: польські, німецькі, чеські тощо, – розповів директор КП «Вінницька транспортна компанія» Микола Форманюк.
В.о. міського голови Сергій Моргунов, який сьогодні побував у трамвайному депо, розповів, що модернізація рухомого складу громадського транспорту розпочалася з 2012 року з відновлення старих тролейбусів. Тоді містом курсували тролейбуси 1975 року випуску. «Всі бачили, в якому вигляді був громадський транспорт, та розуміли, що ні міський бюджет, ні транспортна компанія не мали на той час можливості повністю оновити тролейбусний парк. Тоді, за ідеєю Володимира Гройсмана, була започаткована програма щодо капітального відновлювального ремонту тролейбусів. На сьогодні вже відремонтовано близько ста таких тролейбусів. Також за підтримки уряду України у минулому році ми придбали 40 тролейбусів та 30 автобусів. Ми повністю оновили парк трамваїв завдяки нашим швейцарським партнерам. Але ми розуміємо, що прийде час, і ці трамваї потрібно буде ремонтувати, їхній гарантійний термін – 10 років. У той же час у нас залишився досить великий парк старих чеських трамваїв КТ-4 і Микола Форманюк запропонував по програмі капітально-відновлювального ремонту зробити реконструкцію такого трамвая, надавши йому нового вигляду», – каже Сергій Моргунов.
На цьому вагоні встановлена новітня чеська система керування тяговими двигунами, що дозволяє економити до 40% електроенергії, змонтовано систему кондиціювання повітря кабіни водія, встановлено принципово нову інформаційну систему. А також – підвищено комфортність перевезення пасажирів, створено сучасний дизайн зовнішнього вигляду кузова вагона, салон обладнано світлодіодним освітлення. Крім того, у новому трамваї покращено інтер’єр салону та забезпечено можливість користування Wi-Fi під час поїздки.
«Сьогодні вже завершаючий етап реконструкції трамваю. 6 вересня на День міста Вінницька транспортна компанія подарує вінничанам фактично новий досить сучасного вигляду трамвай. А курсуватиме містом він приблизно через місяць, адже він має пройти технічну експертизу та перевірку, і лише після цього зможе вийти на обслуговування пасажирів та стати пілотним трамваєм, який фактично власними силами створили працівники Вінницької транспортної компанії», – зазначив Сергій Моргунов.
«Також ми плануємо реконструювати ще однин трамвай КТ-4, ми розведемо його передню та задню частини і всередині зробимо низькополу вставку, щоб ним могли користуватися люди з обмеженими фізичним можливостями. Це буде ноу-хау для України. Роботи вже розпочалися, – каже Микола Форманюк.