Сьогодні, 20 жовтня, Вінницька транспортна компанія випустила на лінію для обслуговування мешканців новий трамвай, який зробила власними силами. Його першими пасажирами стали працівники, які його створили, та в.о міського голови Сергій Моргунов. З депо трамвай попрямував у напрямку залізничного вокзалу. Сьогодні він працюватиме на маршруті №4 (Зал.вокзал – Барське шосе).
Протягом кількох останніх років парк електротранспорту Вінницької транспортної компанії зазнав суттєвих змін. Замість чеських трамваїв вінничан тепер перевозять цюріхські, які Вінниця безкоштовно отримала від Швейцарської Конфедерації в рамках меморандуму про співпрацю. Минулого року тролейбусний парк поповнився 40 новими одиницями, решта рухомого складу – пройшла повний капітально-відновлювальний ремонт.
В цьому році Вінницька транспортна компанія здивувала усіх новим трамваєм власного виготовлення. Його створили працівники цього комунального підприємства на базі чеського вагону КТ-4СУ, від якого залишили лише ходову частину. Комплектуючі для оновленого вагону замовляли на низці різних підприємств, як в Україні, так і за кордоном.
«Нові трамваї самим робити вигідно, - розповідає в.о. міського голови Сергій Моргунов. – Адже їх закуповувати надзвичайно дорого. Орієнтовна вартість трамваю, наприклад, польського виробництва становить приблизно 50 млн. грн. Львівські трамваї, які пропонуються зараз на ринку, коштують 26-27 млн. грн. Наш вінницький обійшовся у 4 мільйони гривень. Враховуючи те, що у наступних трамваях ми будемо робити додаткову низькополу вставку для зручності користування людей на візках, він обійдеться приблизно у 6 мільйонів . Але це не 50 і не 26. Сьогодні у нас є 15 старих трамваїв, з яких ми можемо зробити такі, як сьогодні вийшов на лінію. І ми поступово будемо запускати їх у роботу».
«Ми задоволені результатом своєї роботи. Це наша ідея, наш проект і наша розробка, яку ми обов’язково запатентуємо, - розповів директор КП «Вінницька транспортна компанія» Микола Форманюк. – Цей трамвай зможе працювати орієнтовно 10 років без капітального ремонту. Ми використовували якісні матеріали, які стійкі в експлуатації, і новітні розробки, які є в європейських трамваях. Тут вже є пульт управління заднім ходом, водій може підійти на задню площадку і звідти керувати, тут немає дзеркал, а використовуються спеціальні відеокамери. На наступний рік ми намітили зробити два трамваї з низькополими вставками, щоб ними було зручно користуватись людям на візках та мамам з колясками. Роботу над ними ми вже розпочинаємо».
Модернізований трамвай пройшов всі необхідні технічні випробовування у спеціалізованому київському інституті. Тепер він щодня працюватиме на різних маршрутах Вінниці, на які виходитиме за графіком.