У рамках проекту «Fly Up: впевнений старт молоді» дев’ятикласники відвідають десятки майстер-класів, побувають на екскурсіях на підприємствах, різноманітних тренінгах тощо. Очікується, що ці заходи допоможуть школярам визначитись з майбутньою професією. Нові групи на участь у проекті набиратимуть з наступного року. Про цей йшлось сьогодні під час прес-конференції.

Проект «Fly Up: впевнений старт молоді» розроблений в рамках проекту «Майстерня міських проривів» командою працівників Вінницької міської ради, представниками громади та Вінницького національного технічного університету.

«Питання забезпечення міста робочими кадрами є на сьогодні важливим. Адже за даними Державної служби зайнятості та Всеукраїнського проекту «Моя кар’єра», 52% випускників навчальних закладів України ніколи не працюють за отриманим фахом. 48% зареєстрованих у службі зайнятості людей мають вищу освіту. Разом з тим більше 60% вакансій на ринку праці міста – це робітничі спеціальності», – каже директор департаменту освіти міської ради Оксана Яценко.

Оксана Яценко

«Мета нашого проекту «Fly Up: впевнений старт молоді» – це формування позитивного ставлення молоді до робітничих професій через ознайомлення з їх особливостями, перспективами розвитку, можливостями кар'єрного росту. Також – це підготовка до свідомого вибору професії. На етапі запуску проекту ми провели анкетування серед учнів 9 класів. Було опрацьовано 352 анкети учнів 17 класів 6 шкіл міста. Лише п'ять учнів планують вступ до професійно-технічних училищ, третина досі не визначилися зі своїм вибором. Більшість зорієнтовані на здобування вищої освіти. Найбільш значимим фактором під час вибору професії свого майбутнього спрямування є поради батьків. Найменший вплив мають шкільні працівники. Також аналіз даних виявив системну проблему щодо розуміння учнями таких фундаментальних понять як ринок праці, затребуваність професій, фактори які впливають на вибір професії, сутність поняття «робітнича спеціальність». Але після наших лекцій понад 200 школярів виявили бажання взяти участь в проекті», – представниця групи координаторів проекту Ольга Гашина.

Ольга Гашина

Однією з основних складових проекту є профорієнтаційна програма, яка складається з тренінгових занять. Під час цих занять учні визначатимуть свої сильні та слабкі сторони, будуть знайомитися з тенденціями та трендами ринку праці, можливостями кар'єрного зростання, поняттям «робітнича спеціальність», «стартап» тощо. Школярі проходитимуть фахове профорієнтаційне тестування, яке допоможе їм самовизначитися. Також важливою складовою проекту є networking – напрацювання зв'язків. А саме, комунікації між представникам виробничих компанії з керівництвом ПТНЗ, працедавцями з майбутніми працівниками, учнями та їх батьками. Складовим проекту є й формування позитивного ставлення до робітничих професій через особисті історії успіху випускників профтехучилищ і перспективи розвитку професійної кар'єри.

У Вінниці стартував проект «Fly Up: впевнений старт молоді», який допоможе школярам критично мислити під час обрання майбутньої професії

Наразі відбувся запуск пілотних груп, це – 25 учнів дев'ятих класів. Вони вже відвідали два училища і спробували себе у більше ніж 15 професіях, познайомилися з талановитими випускниками і студентами училищ, послухали їхні історії успіху. «Коли учасники проекту прийшли у наше Вінницьке художньо-професійне технічне училище, ми були приємно здивовані, адже діти були дійсно зацікавлені в отриманні інформації, активно долучались до майстер-класів. Вони спробували себе у електро- та газозварюванні, муруванні, реставраційних роботах, працювали з деревом, займались столярними роботами тощо. Вважаю, що проект корисний, його потрібно розвивати й надалі», – каже заступник директора з навчально-виробничої роботи Вінницького художньо-професійного технічного училища Дмитро Ніколін.

Школярі, які беруть участь у пілотних групах проекту, з радістю діляться враженнями. «Проект просто геніальний, він мені дуже сподобався. Адже він дає молоді багато важливої інформації та дійсно допомагає визначитись у виборі професії. Хотілося б щоб таких проектів у нашому місті було більше», – каже Інна зі школи №20. Катерина з школи №13 розповіла, що завдяки проекту вона вже дізналась про особливості 10 професій і це дозволить їй зробити свідомий вибір. Дев’ятикласник Максим, який навчається у школі №27, зазначив, що йому було корисно спробувати себе у різних майстер-класах.



Переглядів: 3622
Поширень: 0