Історія з короновірусом показала, що навіть із непрацюючим транспортом, майже паралізованою економікою та карантинними обмеженнями - життя не зупинилося. Ми продовжуємо жити, їсти, купувати речі, спілкуватись один з одним. Але тепер в магазин ми йдемо лише тоді, коли у цьому дійсно є потреба. Речі ми вже купуємо не у супермаркетах та ТРЦ, а Online, у мережі на торгівельних майданчиках та інтернет ресурсах. Спілкуємося із тими кому довіряємо, або ж робимо це віртуально. Більш дорослим людям це зробити досить важко, але навчатись цьому можна не виходячи з дому.
Пандемія COVID-19 кардинально змінює наші звички, змушуючи сидіти вдома. В цих умовах онлайн торгівля та доставка товарів набула нове, практично стратегічне значення – але чи може вона також бути безпечною?
За даними служби масового інформування під час карантину кількість замовлень у сервісів доставки різко зросло. З квітня місяця попит на доставку на онлайн-платформах зріс на 30%. Все більше людей віддають перевагу замовленням одягу та продуктів онлайн.
Як убезпечити себе в момент отримання товару, якщо ви замовили кур’єра або якщо забрати посилку треба у пункті видачі поряд з домом? Ось декілька простих але дуже важливих порад.
Кур’єрська безконтактна доставка.
Один з найбільш дієвих для профілактики вірусу спосіб – це зменшення контактів. Але як замовити вечерю або купити нову настільну гру без обов’язкової зустрічі з постачальником? Саме такий спосіб використовували в Китаї у час спалаху вірусу, коли багато людей боялися ходити до магазину. Кур’єр залишав замовлення біля дверей квартири, відходив на «безпечні» три метри та телефонував клієнту по телефону для підтвердження замовлення.
Замість відвідування магазинів та ресторанів люди переключились на онлайн-покупки з доставкою додому. Компанії відреагували на нові реалії та поспішили прибрати єдину точку контакту у цьому процесі. Безконтактна доставка стала важливою превентивною мірою захисту від корона вірусу у рамках дистанційного споживання. Відсутність прямого контакту людей, передачі грошей та навіть карткових платежів на місці – так онлайн- торгівля та доставка опинились самими готовими до ситуації.
В Україні цю послугу освоїли вже більшість онлайн- майданчиків.
- Якщо обраний Вами магазин надає безконтактну доставку, то ця інформація скоріш за все буде на сайті. Перевіряйте – та отримуйте покупку.
- Якщо ви зробили замовлення в інтернет- магазині, який не надає таку послугу, зателефонуйте до колл- центру та домовтеся з кур’єром на пряму, коли він буде телефонувати вам, щоб з’ясувати деталі доставки.
- Якщо ви купуєте товар на сайті онлайн- оголошень, умови «безконтактності» можна заздалегідь обговорити з продавцем товару (якщо ви зустрічаєтесь з ним особисто) або з доставщиком по телефону або у месенджері.
Продавці зараз особливо зацікавленні у збереженні здоров’я своїх клієнтів, кур’єрів та позитивному іміджі компанії, яка турбується про безпеку для всіх. В Китаї, наприклад, багато ресторанів разом із замовленням додавали спеціальні картки, на яких була вказана температура тіла людей, що готували їм їжу та доставляли її.
Якщо безконтактно не виходить.
Бувають ситуації коли вам треба перевірити товар у присутності кур’єра або сплатити замовлення, то й це можна зробити безпечно.
- Утримайтеся від рукостискань та вдягніть одноразові рукавички. Якщо їх у домі не опинилося, вдягніть прості рукавички. Після прийняття замовлення не знімайте рукавички.
- Викиньте коробку або упаковку, як тільки відкрили посилку. Та, якщо є можливість, вимийте куплений товар з милом або з знезаражувальним засобом (наприклад, продукти або вироби з пластику).
- Не забувайте обробляти телефон або картку після сплати. Досить часто ми забуваємо, що мікроби можуть лишитися на гаджетах або предметах, до яких доторкався потенційно хвора людина.
- А тепер знімайте рукавички, обов’язково вимийте руки з милом або обробіть антисептичним гелем. Рукавички – у пральну машину.
Часто буває, що забрати товар з пункту видачі набагато зручніше, чим чекати увесь день кур’єра, й найчастіше набагато дешевше. Як можна подбати про своє здоров’я у цьому випадку?
Безпечний прийом товару у пункті видачі.
Доставка заказу у пункт видачі зручна тим, що він знаходиться біля дому та досить пройти декілька метрів, щоб отримати свою посилку. Транспортні компанії приймають всі необхідні заходи для профілактики корона вірусу. Наприклад, Укрпошта щодня слідкує за станом здоров’я своїх співробітників, за наявністю масок та за постійним прибиранням. Тому ризики захворіти, відвідуючи відділення, зменшуються. Але, про додаткові заходи безпеки забувати не варто, виконуйте ті самі заходи, що й при прийомі товару у кур’єра.
У час коли населення досить часто використовує онлайн- платформи для купівлі будь-яких товарів дуже важливо дотримуватись усіх заходів безпеки. Якщо ми будемо берегти себе та своїх близьких, то напевне отримаємо перемогу у війні з COVID-19.