Днями у Вінниці відбувся бізнес-тренінг «Школа гідів 2.0: успішний туристичний стартап». 28 учасників та учасниць з числа практикуючих гідів міста Вінниці та Вінницької області 5 днів навчалися інструментам розвитку туристичного підприємництва для посилення своєї конкурентоспроможності. Під час навчання вінницьких гідів своїм досвідом ділилися провідні спеціалісти та спеціалістки України в галузі туризму, успішні гіди-практики, фахівці і фахівчині у сферах підприємництва, маркетингу та створення креативних турпродуктів.
«Ще перша школа гідів торік відкрила у мені особисто можливості до змін, змін радикальних та серйозних. А її продовження дало можливість розібратись у всіх наріжних каменях цієї професії. У компанії класних людей, які підтримували мене протягом навчання, я дізнався про нові виходи із старих ситуацій. Соціальні мережі, новітній діджитал, усе це було далеким і неосяжним, а стало близьким та, поки що, неосяжним. Як людина, яка горить своєю справою, я завжди зачудовано слухаю професіоналів, які горять схожим вогнем вже багато років, знаходячи у собі сили до нових перемог», - зазначив учасник Кирило Леонов.
В рамках «Школи гідів 2.0» експерт Всеукраїнської асоціації гідів, юрист Олександр Боскін розкрив тему чинного законодавства щодо регулювання та оподаткування підприємницької діяльності. У свою чергу досвідчені гіди з різних міст поділилися інструментами розвитку власних підприємств. Директорка бюро «Цікавий Київ», управляюча школи гідів Юлія Ліщук розповіла про створення незвичайних екскурсій містом та адаптацію турпродукту в умовах кризи; гід-практик з Одеси, засновник туристичної агенції «Тудой-Сюдой» Олександр Бабіч провів для учасників практичний семінар «Як своє ім'я у туризмі зробити брендом»; мандрівник, гід-перекладач, автор путівників Дмитро Антонюк поділився як він створює індивідуальні турпродукти.
«Дуже корисним для мене були виступи Дмитра Антонюка і Олександра Бабіча. Саме вони показали, як можна вийти з кризи з користю і як рухатись далі в умовах посткарантинних обмежень. Після цього дійсно бачиш ресурси та перспективи для того, щоб займатися туристичною діяльністю. Мотиваційним для мене виявився також блок Антона Тараненка, який «запалив» займатися гідівською справою і готувати якісний відео-контент, а також Юлії Ліщук, яка підказала нові ідеї для нестандартних екскурсій. Школа дала неймовірний поштовх для креативу» – підкреслила учасниця Катерина Ружило.
Окрім того, враховуючи ситуацію з пандемією, частина навчальних блоків була присвячена антикризовому менеджменту. Зокрема, CEO Visit Ukraine, радник у «Київській туристичній асоціації», тревел-блогер та екс-керівник управління туризму та промоцій Київської міської державної адміністрації Антон Тараненко проаналізував туристичний ринок в умовах кризи/посткризи і яким має бути сучасний гід у 2020 році. Голова Державного агентства розвитку туризму України Мар’яна Олеськів розкрила аспекти відновлення туристичних потоків та маркетингові заходи для приваблення внутрішнього туриста. Заступник директора департаменту економіки та інвестицій Вінницької міської ради Максим Мартьянов розповів про функціонування бізнесу в умовах кризи та економічний блок програми міського голови «Вінничани важливі».
Також учасники та учасниці відвідали тренінги з психологічних аспектів виходу з кризи, які провели лікарка-психологиня, психотерапевтка в напрямках арт та гештальт-терапії, членкиня АТ ВГО Тетяна Окаєвич та клінічна психологиня, викладачка психології, групова психотерапевтка, членикиня Дивізіону «Адиктологія» НПА та УСП Мар’яна Свіргун.
«Я долучився до тренінгу для підвищення кваліфікації в гідівській роботі та розвитку в туристичному підприємництві і можу сказати, що отримав те, за чим прийшов. Також дуже корисним для мене був психологічний тренінг. Ця тригодинна терапевтична робота надала інструменти для виходу з кризи. Після цього дійсно бачиш ресурси та перспективи для того, щоб займатися туристичною діяльністю», - сказав учасник Ярослав Діхтяр.
Частина програми «Школи гідів 2.0» була відведена для вдосконалення гідами онлайн-комунікацій: лекція «Діджитал для гідів: інструменти Google, YouTube, Google My Maps» від гіда-практика з Києва, автора циклу екскурсій «Німці Києва», співавтора тексту аудіогіда City Sightseeing Kyiv Павла Мядзеля та тренінг «Особистий бренд гіда в соціальних мережах» від фундаторки «Аґенції маркетингових рішень Бо agency» Антоніни Сипливчак.
«Для мене дуже цікавими виявилися маркетингові заходи для просування підприємництва в турсфері. Маркетилогиня Антоніна Сипливчак розповіла, як створити бренд гіда в соціальних мережах, як зрозуміти, в чому твоя особливість, які онлайн-майданчики використовувати для приваблення клієнтів. Загалом «Школа гідів 2.0» дала зрозуміти, як співставити свої можливості з тим, що буде мені приємно і цікаво робити, а також з тим, що буде корисно і як це можна монетизувати» - зауважила учасниця Леся Олійник.
Також у контексті налагодження співпраці з іншими гідами та з представниками влади, директор департаменту маркетингу міста та туризму Вінницької міської ради Олександр Вешелені розповів про роль гідів у розвитку місцевого туризму, контент-менеджерка департаменту маркетингу міста та туризму Юлія Шемет поділилася інструментами просування вінницького турпродукту, а голова Всеукраїнської асоціації гідів Яніна Гаврилова говорила про успіх консолідації на прикладі своєї організації.
Як зауважив очільник ГО «Спілка підприємців «СТІНА» Олександр Печалін, в рамках проекту Вінницький стандарт гостинності відбудуться також заходи, направлені на консолідацію туристичного середовища міста Вінниці, зокрема «Meet up гостинності» - зустріч рестораторів, готельєрів та гідів.
Окрім того, в рамках проекту триватимуть й інші освітні заходи для представників туристичної сфери. Наступним етапом роботи з гідами будуть індивідуальні експертні консультації з удосконалення турпродуктів від провідних експертів та експерток туристичної галузі. Також заплановані мовні курси для опанування основ ведення англомовних екскурсій для іноземців.
Довідка:
Навчання відбулося в рамках проекту «Вінницький стандарт гостинності», який реалізовує громадська організація «Спілка підприємців «СТІНА» за підтримки канадського проекту міжнародної технічної допомоги «Партнерство для розвитку міст» (ПРОМІС) в партнерстві з департаментом маркетингу міста та туризму Вінницької міської ради.