Сьогодні, 26 червня, депутати міської ради затвердили брендбук «Візуалізація бренда міста Вінниці» – посібник з використання стилістики бренда, у якому йдеться про використання візуального стилю Вінниці. У документі описано концепцію бренда Вінниці, правила використання та розміщення візуальної ідентифікації нашого міста. Йдеться про логотип, шрифти, кольори, правила розміщення тощо. Наведено тут і приклади використання бренда на брошурах, книгах, бланках, візитках, футболках, блокнотах, туристичних табличках, екранах електронних пристроїв тощо.
Трохи більше року тому, 18 травня, на загал було презентовано концепцію бренда Вінниці, яка відображає сучасне обличчя міста. Тоді міський голова Сергій Моргунов та фахівець з брендування Андрій Федорів представили містянам та гостям Дня Європи нову айдентику міста під гаслом «Місто ідей». З того часу вінницькі підприємці вже спробували попрацювати з вінницьким стилем, результатом чого стали креативні й оригінальні варіанти оформлення, що помітно виділяються з-поміж інших дизайнерських рішень. Це дає можливість вивести вінницький продукт в окремий якісний сегмент, який легко ідентифікувати на зовнішньому ринку, свідченням чого стали позитивні відгуки з усієї країни та з-за її меж. Паралельно розроблялися різні варіанти брендування сувенірної та промоційної продукції, що вручалася офіційним делегаціям та учасникам туристичних і промоційних заходів.
«Брендбук «Візуалізація бренда міста Вінниці» – це концептуальна, цілісна ідея, яка слугує основою для «спілкування» міста зі світом. Ключові категорії, навколо яких будується бренд, – образи міста, ідентичність та імідж. Поняття територіального брендингу безпосередньо пов’язане з інвестиційною привабливістю, розвитком туризму, урбаністикою, промоцією та маркетингом, – розповідає директор департаменту маркетингу міста та туризму Олександр Вешелені. – Бренд міста Вінниці розроблений на основі Маркетингової стратегії, яка була вибудувана після опитування вінничан: представників бізнесу, влади, громади, освітян, митців і міжнародних фахівців. Візуальний стиль базується на логотипі, що створений за мотивами герба Вінниці, слогані «Місто ідей» та унікальних шрифтах, розроблених спеціально для міста».
Брендбук «Візуалізація бренда міста Вінниці» розроблено Вінницькою міською радою на основі посібника з використання стилю, створеного компанією Fedoriv за підтримки проєкту міжнародної технічної допомоги «Партнерство для розвитку міст» (Проект ПРОМІС), який впроваджує Федерація канадських муніципалітетів за фінансової підтримки уряду Канади.
У брендбуці акцентується увага на тому, що Вінниця – місто ідей, можливостей, комфорту та подорожей. Є пояснення, як працювати з усіма елементами айдентики і не сплутувати їх з офіційною символікою міста. Подано приклади розміщення логотипу на зображеннях. Один з розділів брендбуку присвячений шрифтам, яких для Вінниці розроблено чотири варіанти: три текстові і один декоративний. Щодо кольорів, то фірмова палітра Вінниці складається з дев’яти кольорів, які поєднуються за певною гармонією. Також є допоміжні графічні елементи (примітиви) – особливі складові стилю.
Олександр Вешелені додає, що всі необхідні елементи та брендбук розміщені у відкритому доступі за посиланням, щоб вінничани могли вільно використовувати їх у повсякденному житті. У комерційних цілях брендом можуть послуговуватись тільки ті підприємства, які функціонують у межах правового поля, соціально свідомі та допомагають формувати позитивний імідж міста.
«Можна використовувати брендбук в тому числі й при формування вивісок тим, хто займається бізнесом. Взагалі, я думаю що це гарна справа для популяризації нашого міста у ракурсі «Вінниця –місто ідей», – каже міський голова Сергій Моргунов.
Для того, щоб запобігти виникненню помилок при використанні візуального стилю Вінниці, можна проконсультуватися з фахівцями департаменту маркетингу міста та туризму Вінницької міської ради. Контакти департаменту: (0432) 50-75-85, електронна поштова скринька: [email protected].