Минулого вікенду Україна відзначила День торгівлі – свято людей, від яких залежить, чим ми харчуємося і як живемо. Напередодні ми поспілкувалися зі співробітниками багаторічного лідера української роздрібної торгівлі та довідалися, як сьогодні працює вітчизняний ритейл і що він може запропонувати клієнтам.
Мережу «АТБ» заснували ще в середині дев'яностих на базі всього декількох невеликих гастрономів у Дніпрі, а тепер вона є найбільшим представником галузі роздрібної торгівлі. Компанія лідирує за багатьма показниками. Це й товарообіг, і обсяг сплачених податків до бюджетів різних рівнів, і асортимент (більш як 3,5 тис. найменувань продукції), і кількість співробітників (майже 64 тис. осіб) тощо.
Компанія «АТБ» познайомила українців з форматом магазину самообслуговування, де клієнт сам вибирає потрібні товари і йде до каси. Багато з того, що сьогодні є нормою для кожного супермаркету України, вперше протестували та впровадили саме в «АТБ». Дотримуючись стратегії динамічного розвитку, компанія системно застосовує інноваційні рішення, які дозволяють підвищувати рівень комфорту в магазинах, оптимізують багато бізнес-процесів, а також допомагають клієнтам заощаджувати гроші.
Станом на даний час кількість добре знайомих жителям Вінниці магазинів «АТБ» досягла 1137. Крім нашого міста, такі інноваційні супермаркети відкриті ще в 293 населених пунктах України. Майже чотири мільйони постійних клієнтів у 24 областях країни щодня купують тут гарантовано свіжі продукти та якісні товари першої необхідності. Цьому не перешкодила навіть пандемія коронавірусу. Під час національного карантину компанія прискорила розвиток онлайн-напрямку. В Україні відкрився перший продуктовий онлайн-магазин «АТБ» повного циклу – від формування замовлення до адресної доставки продуктів. Такий вид купівлі набагато безпечніший і вигідніший, ніж самостійне відвідування магазину. Крім того, з'явився і сервіс, завдяки якому можна мінімізувати час на пошук товарів у торговому залі. Йдеться про можливість попереднього замовлення «На сайті вибирай – у магазині забирай». Усе необхідне можна знайти в режимі онлайн і скласти до віртуального кошика обраного вами магазину «АТБ». Потім зайти туди, оплатити та забрати свій продуктовий набір, який уже чекатиме на вас. Це потребує кількох хвилин, а якщо скористатися послугою оплати онлайн, то ще менше.
Як соціально орієнтований і відповідальний бізнес «АТБ» також системно допомагає українцям упоратися із труднощами. Щоб підтримати незахищені верстви населення в період суворого карантину, компанія реалізувала найбільш масштабний благодійний проєкт за всі роки незалежності. Його бюджет перевищив 100 млн гривень. Майже шістсот тисяч українських родин одержали безоплатні продуктові набори. Такі самі пакети з основними продуктами та товарами першої необхідності «АТБ» передала потерпілим від безпрецедентного за масштабом підтоплення жителям західних регіонів.
Також корпорація відгукнулася на прохання Офісу Президента, закупивши у Франції дороге сучасне діагностичне обладнання для обласних лікарень і лабораторій. Такі комплекси, придбані за 10 млн грн., уже передали клінікам Києва, Чернівців, Івано-Франківська, Дніпра, Херсона й інших потерпілих від пандемії міст.
Торговельна мережа визначила основною метою поставку для своїх клієнтів, у тому числі й жителів Вінниці, продуктів за найдоступнішими цінами. Цього року компанія зуміла максимально пом'якшити не тільки сезонне зростання цін, але й підвищення закупівельної вартості продукції у виробників, пов'язане з карантинними обмеженнями.
Вартість будь-якого товару в таких дискаунтерах, включаючи й вінницькі магазини, на 10–15% нижча за середньоринкову. Ексклюзивний асортимент власних торгових марок може бути навіть на 40% дешевшим за аналоги. Таких товарів в «АТБ» вже майже третина. Натепер корпорація володіє чотирма власними торговими марками, що належать до всіх цінових категорій. Преміальний сегмент представлений ТМ «De Luxe Foods & Goods Selected», середній плюс – «Спецзамовлення “АТБ”», середній – ТМ «Своя лінія». Найдешевший варіант – ТМ «Розумний вибір». Це означає, що у виграші завжди залишається клієнт, якого в «АТБ» вважають повноправним партнером по бізнесу.