На минулому тижні у приміщенні, де буде розміщений інклюзивно-ресурсний центр №2, розпочали капітальні ремонтні роботи. Наразі тут провели демонтажні роботи, замінили вікна на енергозберігаючі, проклали мережі водовідведення та водопостачання. Роботи планується завершити на початку осені.
У Вінниці активно займатись інклюзією розпочали в 2007 року. З того часу у місті постійно працюють над створенням належних умов щодо надання послуг дітям з особливими освітніми потребами та підвищення їхньої соціальної адаптації.
Два роки тому у Вінниці було створено КУ «Інклюзивно-ресурсний центр №1 ВМР» (ІРЦ) по вулиці Келецькій, 59. Потім був створений ІРЦ №2, спеціалісти якого наразі працюють на базі спеціальної загальноосвітньої школи I-II ступенів з дошкільним відділенням ВМР.
Для зручності відвідувачів центру, що проживають у лівобережній частині нашого міста, для роботи закладу виділено будівлю за адресою вул. Замостянська,51. Але це приміщення потребує капітального ремонту з заміною мереж, вікон, влаштуванням перестінок та внутрішнім ремонтом. Для цих потреб міська рада виділила мільйон гривень. Таке рішення прийняли депутати міської ради під час сесії, яка відбулась 26 червня 2020 року
Як розповіла директорка Інклюзивно-ресурсного центру №2 Алла Очеретна, на даний момент у приміщенні провели роботи з демонтажу. Також замінили двері, встановили енергозберігаючі вікна, проклали мережу водопостачання та водовідведення. «У найближчих планах – перепланування приміщення під потреби закладу із встановленням перестінок. Потім будуть виконані чистові роботи, внутрішнє опорядження тощо», – каже Алла Очеретна.
У комунальній установі «Інклюзивно-ресурсний центр №2», за аналогією першого ІРЦ, проводитимуть комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дітей віком від 2 до 18 років з особливими освітніми потребами. За її результатами кожній дитині у закладі освіти розроблятимуть індивідуальні програми розвитку, в яких буде передбачено кількість корекційно-розвиткових занять. У центрі надаватимуть психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах дошкільної, загальної середньої та професійної освіти.
Також відбуватимуться консультації для педагогічних працівників навчальних закладів з питань організації інклюзивного навчання, а також для батьків дітей з особливими потребами. З цією метою проводитимуть конференції, семінари, тренінги, майстер-класи тощо.