Голова Вінницької облдержадміністрації не оминув увагою чималу кількість нарікань від автомобілістів щодо якості нових доріг в області.
«У мене теж вони є, - зазначає очільник регіону. – Я добираюсь в райони цими дорогами на виїзні прийоми із силовиками, наразі проїхали уже 16 районів. Коли вінницька лабораторія перевіряє вінницькі дороги, то це все одно, що я сам себе перевірятиму. Не може підприємство, яке будує дороги, само контролювати свою роботу».
Сергій Борзов зазначає, що кожен громадянин України прямо або опосередковано, через закладені в собівартість товарів витрати на логістику, сплачує 0,21 євро акцизу на кожному літрі бензину. Ці кошти направляються в дорожній фонд: 35% йде на місцеві дороги, 60% - на траси міжнародного та міжміського значення і 5% - на засоби для забезпечення безпеки дорожнього руху. Так було до 2020-го, так буде з 2021-го.
В Україні лабораторії з контролю якості доріг підпорядковуються безпосередньо замовнику. В цьому є корупційні ризики. «Аби їх мінімізувати, і щоб наші платники податків побачили, що їх кошти йдуть на якісні дороги, звернувся до громадського сектору. Будемо разом контролювати належне виконання підрядними організаціями зобов’язань, взятих ними на себе перед громадянами – платниками податків, з яких формувався дорожній Фонд 2018-2019 років. Підписали меморандум із громадською організацією «НЕ ПРОҐАВ». Тепер вони будуть інспектувати новозбудовані та відремонтовані дороги на Вінниччині», - повідомив голова ОДА.
Сергій Борзов пояснив, що експерти цієї громадської організації методом «сліпого тестування» і за власний рахунок перевірятимуть зразки асфальту в незалежних європейських лабораторіях – у відповідності до норм Закону України «Про будівельні норми» та Закону України «Про стандартизацію».