Міжнародний день захисту дітей цього року припадає на вівторок, 1 червня. Це свято, засноване у Франції в середині минулого століття, в нашій країні стало національним наприкінці дев'яностих. Воно покликане привернути увагу суспільства до проблем дітей. По найменших громадянах найболючіше б'ють будь-які соціальні, політичні, економічні й інші проблеми. Діти страждають від тотальної бідності, воєнних дій на сході нашої країни, слабкого фінансування вітчизняної медицини та системи освіти, інших лих. Справжнім порятунком у цій ситуації стає внесок соціально орієнтованого бізнесу.
Одним із прикладів розумної комбінації ефективного ведення бізнесу та благодійності може бути практика багаторічного лідера українського ритейлу – «АТБ». Компанія, що працює на вітчизняному ринку роздрібної торгівлі більш як чверть століття та відкрила вже понад 1200 супермаркетів у всіх областях країни, підтримує дитячі лікувальні заклади, медичні центри, а також громадські організації, що займаються проблемами дітей.
До Дня захисту дітей «АТБ» традиційно збирає тисячі продуктових наборів і солодких подарунків для дитбудинків, дитячих реабілітаційних центрів і благодійних організацій, під опікою яких перебувають діти з обмеженими можливостями. Цьогоріч виділено більш як 50 тисяч гривень.
Загалом щорічно компанія спрямовує на благодійність десятки мільйонів гривень. Для системної всебічної підтримки різних верств населення в 2017 році був створений Всеукраїнський благодійний фонд «АТБ».
У 2021 році найбільш масштабним проєктом, що стосується допомоги дітям, стала спільна акція корпорації «АТБ» і Благодійного фонду «Таблеточки» «Мене це стосується! А тебе?». Це був безпрецедентний проєкт не лише щодо масштабу проведення, залучення українських топзірок, обсягу зібраних коштів, але й щодо значення для суспільства (за статистикою щодня три українські родини дізнаються, що в їхньої дитини рак).
На більш ніж 20 тисячах кас супермаркетів «АТБ» у 24 областях України покупцям пропонували за символічну ціну придбати акційні товари, упакування яких прикрасили зірки Ольга Полякова та DZIDZIO (Михайло Хома). Купуючи такий «добрий» товар, кожен українець робив свій маленький внесок для допомоги онкохворим дітям. Також на благодійність спрямовували по 0,5 грн. від вартості всіх позначених спеціальними цінниками акційних товарів, наданих партнерами. Враховуючи, що постійними клієнтами «АТБ» є більш ніж чотири мільйони українців, можна говорити, що компанії вдалося вивести благодійність на якісно новий рівень. Результат проєкту перевершив найсміливіші очікування — за відносно короткий час на допомогу дітям з онкологічними захворюваннями вдалося зібрати 10 мільйонів гривень. Гроші оперативно спрямували на придбання життєво необхідних малятам медикаментів і на закупівлю новітнього медичного обладнання для дитячих онкологічних центрів країни.
Благодійність для корпорації «АТБ» є пріоритетним напрямком разом із впровадженням інноваційних технологій і динамічним розвитком флагмана компанії – роздрібної мережі магазинів «АТБ-Маркет».
Уже більш ніж три роки торговельна мережа «АТБ» і Благодійний фонд «АТБ» проводять благодійні акції. Усі зібрані кошти спрямовують на закупівлю найсучаснішого обладнання для обласних дитячих лікарень України. У межах декількох великих благодійних акцій («Дерево життя», «БлагоДій», «Цукерка добра», «Мене це стосується! А тебе?») за вищезазначений період вдалося зібрати близько 17 млн грн. Усі гроші ВБФ «АТБ» спрямував на надання цільової підтримки дитячим лікувальним закладам. Приємно усвідомлювати, що за цими цифрами стоять тисячі маленьких пацієнтів, які отримали шанс на здорове щасливе життя.
Як патріотичний і соціально орієнтований бізнес «АТБ» також не лишається осторонь проблем дітей із так званої сірої зони, які вже сьомий рік живуть у важких прифронтових умовах. У межах національного культурного проєкту «ARTПЕРЕМИР'Я» протягом трьох років компанія «АТБ» виступає спонсором. Більш як три тисячі великодніх пасок до світлого свята Великодня та тисячі солодких новорічних наборів до дня Святого Миколая та Різдва Христового були передані компанією «АТБ» маленьким українцям, що живуть у Мар’їнці та Бахмуті.
Автор статті: Андрій Кухар