Минулої п’ятниці чи не вперше в нашому місті зібрались разом всі ті, хто робить Вінницю привабливішою для жителів і туристів – учасники ресторанного і готельного бізнесу. Загадкова абревіатура HoReCa – від англ. Hotel/Restaurant/Cafe) – термін, що позначає сферу індустрії гостинності (громадського харчування та готельного господарства) і походить від перших двох літер в словах Hotel, Restaurant, Cafe / Catering (готель – ресторан – кафе / кейтеринг). А цю важливу зустріч було організовано Центром підтримки бізнесу м. Вінниця, основаним на базі Вінницького клубу ділових людей за підтримки Європейського банку реконструкції та розвитку в рамках ініціативи Європейського Союзу EU4Business.
Метою зібрання початківців та професіоналів сфери HoReCa у галереї «АртШик» було надання їм реальних інструментів для розвитку та перезавантаження бізнесу і ознайомлення з основними тенденціями та успішними кейсами. І спікери прибули найповажніші. Кращі з кращих у країні, експерти і практики, що вміють не лише ділитись досвідом, але й запалювати серця мрією робити свою роботу краще: відкривати атмосферні заклади з сервісом нового рівня, частувати смачним і дарувати комфорт, залишати найприємніші враження.
Вбрана у корпоративні кольори зала справляла враження. Всі помічники організаторки заходу теж були ввічливими і відповідно вбраними – на такому заході інакше і не можна. Організаторка заходу Надія Лисецька зазначила, що більше двох сотен бажаючих потрапити на захід, безперечно говорить про його важливість і затребуваність. І справді, тут були всі, хто має стосунок до якісних вінницьких ресторанів, кав’ярень, готелів, ті, хто формує враження про Подільську гостинність та колорит.
Розпочався бізнес-інтенсив з вітальних слів першого заступника Голови Вінницької ОДА Андрія Гижко («Вінницьке сало – це бренд, який люблять всі, та й вінницький хрін знають не лише в Україні, але й за кордоном») і заступника міського голови м. Вінниці Владислава Скальського («Вінниця хоче бути не лише найкомфортнішим містом, але й найсмачнішим!»)
А далі були поважні гості, відомі у сфері гостинності люди, що розповідали свої історії успіху. Це зірковий шеф і власник мережі з уже 16 ресторанів Дмитро Борисов. Він – людина легендарна, автор суперуспішних проектів і блискучий менеджер, його історія успіху та поради прикули увагу слухачів. Його три тези для ведення успішного ресторанного бізнесу це професійність і команда, творчість і розуміння попиту і, найголовніше – любов і бажання віддавати. Він стверджує що в українських рестораторів величезні перспективи, адже в Європі 90% ходить їсти у ресторани і лише 10% готують вдома, в Україні ж ця пропорція виглядає навпаки, а значить є над чим працювати. Він зазначає, що гастрономія може стати найважливішим чинником у туризмі і він абсолютно впевнений що наступний великий тренд у всьому світі це саме українська кухня: «Суші, бургери і піца вже не модні, зараз відкривається чимало грузинських ресторанів з хачапурі і хінкалі, але зрештою ми всі прийдемо до того, що модно буде ходити саме в українські ресторани!». – впевнений Дмитро Борисов.
Наступним спікером стала Яна Дімітрова з Чернівців, керівниця сім‘ї ресторанів «Гойра Груп». На разі під її керівництвом перебуває більше 400 чоловік, щодня заклади відвідує біля 3000 гостей. А унікальність цієї мережі в тому, що всі вони передають історію Буковинського краю, емоції української гостинності, атмосферу сучасного відпочинку: гуцульський колорит, живе пиво, артистичні танцюючі офіціанти і ґуральник-жартівник. Тему красот Чернівецького краю підхопив Сергій Герасимов – співзасновник Гірськолижного туристичного комплексу «Мигово» і співвласник кількох готелів у Карпатах.
Далі слово мала Оксана Черпанич, перша шеф-кухарка легендарної львівської «Криївки», власниця та засновниця текстильного бренду, ініціатор проекту «Кулінарна Школа Боско». Вона одразу ж відмітила, що у Вінниці мало достойних місць і так багато ще вільного простору для концептуальних закладів, на відміну від Львову. Пані Оксана говорила чимало про дрібні деталі, що є складовими великого успіху: взаємодія з клієнтами, пояснення для персоналу, керування процесами.
Експерт і практик Юлія Косенко, співвласниця першої української онлайн-школи для отелярів Bee Smart, розповіла про власний шлях у індустрії HoReCa. Вона говорила про те, як важливо зосереджуватись саме на своїй аудиторії, про сервіс і кожного співробітника окремо, про важливість не зрадити очікувань клієнта і про перфекціонізм взагалі у всьому.
А в обідню перерву гостей заходу чекало не лише вишукане частування, подане на ергономічних і естетичних підставках від вінницької компанії Restam, але й спеціальна програма від гастрогіду і дослідниці подільської кухні Олени Павлової. Вона презентувала гостям заходу давнішні рецепти подільської кухні з креативним підходом, створені за допомогою унікального сучасного кухонного приладу Thermomix.
«Я хочу закохати вас у неповторну подільську кухню і запропонувати намазану зі славетного вінницького сала з часником, яблучний суп, що називається «ярчанка», з толокном у складі і з кошерними шкварками, а ще курячий паштет з печінки і паштет з селери», – примовляє гастрогід вмикаючи тиху й розумну машину Thermomix. Свіжі локальні продукти можуть стати фішкою будь-якого вінницького закладу і його туристичною принадою, запевняє пані Олена. Адже локальний продукт завжди під рукою і не коштує дорого. «Підтримуйте економіку України користуючись вінницькими продуктами!», – частує смаколиками дослідниця подільської кухні.
Після смачної перерви нарешті прибув довгоочікуваний гість – Іван Плачков, екс-міністр енергетики, найвідоміший винороб України, член Європейської асамблеї професіоналів вина і президент асоціації «Українське бюро винограду і вина». Засновник славетної ТМ «Колоніст» вміє так розповідати про вино, як можна говорити про кохання. Він розповідає про улюблений куточок Бессарабії де народився, про свою сім’ю, про діло всього свого життя і про те, як його вино люблять і поважають посли, міністри і прості українці. Плачков навчає, що створювати продукт потрібно «як для себе» і робити його бажаним без надмірної реклами. «Ми робимо чесне вино, 100% натуральне, наші дегустації – це сеанс шаманства. Ми вчимо пити вино у задоволення, а не заради похмілля», – говорить людина, що відкрила світові знамените «Одеське чорне».
Далі про все, що пов’язане з нетворкінгом, клієнтами та гостями розповіла бізнес-тренер Людмила Калабуха. Вона розворушила вінницьку публіку інтерактивами. Про важливість вірного вибору концепції, розробку і аналіз локації, про конкуренцію, професійну етику та стандарти обслуговування говорив експерт і засновник гастрономічного проекту «13 Шефів» Андрій Валовий. Потім Дмитро Борисов розповідав про власні успішні кейси і дієві концепції, що приносять реальний прибуток. А закінчився день дегустацією вина «Колоніст».
Насичена та цікава програма цього дня справді дала багато поживи для роздумів, спричинила чимало корисних знайомств і зародила мрії про чималу кількість грандіозних проектів у сфері HoReCa. І все це безсумнівно скоро відчують на собі вінничани і гості нашого міста.