5 найтиповіших помилок, які заважають вам знайти роботу
Пошук роботи - процес стресовий і тому більшість з нас, через нерви, робить кроки, які можуть завадити знайти роботу. Або не робить того, що могло б допомогти її знайти. Якщо ви зараз шукаєте роботу, перевірте чи не припускається ви цих 5 поширених помилок та дізнайтеся, як їх можна уникнути або виправити.
Не привести у порядок свої профілі у соцмережах
Вам може здаватися, що ваші профілі у соцмережах, є частиною вашого особистого життя і працедавцям не має бути діла до того, що ви там пишете. Але це не так. Більшість рекрутерів, HR-менеджерів і працедавців перевірять ваші акаунти у соцмережах, щоб мати краще представлення про те, що ви за людина.
Особливо це стало актуально в останні роки, коли все більше українських компаній почало серйозно піклуватися про свою репутацію. Достатньо згадати останні скандали з великими брендами (не тільки в Україні, але і по всьому світу), через дописи співробітників цих компаній у соцмережах, і одразу стане зрозуміло, що ваші дописи і коментарі у фейсбуці важливі для майбутніх працедавців.
Тож вам однозначно варто подивитися всі ваші акаунти у всіх соцмережах і переконатися, що там немає нічого, що справило б негативне враження про вас. Однак, іноді справа не в неприйнятному контенті, а в інших речах. Сюди можна віднести і вашу манеру спілкуватися онлайн, і негативні пости про попередніх працедавців.
Одне резюме для всіх вакансій
Здавалося б, зробив одне резюме, розіслав на всі вакансії і діло зроблене... Але не все так просто. Бо кожна вакансія потребує людину з конкретними навичками і досвідом, тобто вимоги до кандидата у всіх компаній різні. Комусь конче важлива ваша освіта, комусь конкретна навичка роботи з певним програмним забезпеченням, а комусь саме ваші комунікаційні навички. Тож треба розуміти, що рекрутер, який отримає ваше резюме, спершу проаналізує чи відповідає ваше резюме конкретній вакансії, і якщо він одразу не побачить і вашому резюме "маркерів", ключових слів, які скажуть йому "так, цей кандидат уважно прочитав опис вакансії і відповідає всім вимогам вакансії", то плакала ваша омріяна робота.
То що ж робити? Складати 100 резюме? Не зовсім. Просто адаптуйте ваше резюме під кожну вакансію і робіть фокус на тому, що на вашу думку важливо для конкретної компанії. Використовуйте ключові слова зі списку вакансій у своєму резюме і підсумуйте свою кваліфікацію на основі того, що шукає компанія.
Якщо не знаєте з чого почати, то надихніться цією добіркою професійних резюме. Відкриваєте потрібний зразок і дивитеся на основні ключові слова, на навички і стиль опису досвіду роботи. До речі, ці зразки можна одразу відредагувати онлайн під себе. Шаблони резюме та сам конструктор резюме безкоштовні.
Проходити на співбесіду непідготовленим
Так, перед співбесідою треба не лише попрасувати одяг в якому ви підете, і не лише нервово ходити колами по квартирі. Треба готуватися.
Хоча кожна співбесіда унікальна, бо це ж живе спілкування, і передбачити точно всі питання неможливо, але рекрутери вже давно розкрили свої секретні питання на співбесідах і в інтернеті купа добірок таких питань. Тож сідаєте, шукаєте типові питання на співбесідах і продумуєте свої відповіді. На пам'ять вивчати їх не треба, просто проговоріть їх собі, і тоді відповідати в час Х ви будете більш зв'язно, логічно, гарно.
Також варто уважно вивчити компанію: галузь, цінності, позиціонування на ринку і т.д. Бо вас скоріше за все спитають "А що ви знаєте про нашу компанію?" і відповідати "Нічого" точно буде погано.
Не шукати інформацію про компанію в інтернеті
Перед відправкою резюме, треба уважно прочитати опис вакансії. Наче очевидна дія, але ви здивуєтеся, скільки людей бездумно відправляють своє резюме. Рекрутери отримують купу абсолютно нерелевантних резюме.
Але і опису вакансії недостатньо. Треба спочатку знайти інформацію про компанію: на їх сайті, соцмережах, відгуках в інтернеті. Треба визначити в якій галузі працює компанія, які має цінності, і уявити який кандидат підійшов би для робоит в такій компанії. Глибокий аналіз варто робити перед співбесідою, але поверхневе знання про компанію, дозволить вам скласти більш підходяще резюме.
Не звертатися до друзів, колишніх колег і знайомих
«Справа не в тому, що ви знаєте, а в тому, кого ви знаєте» багато в чому правдоподібне. Люди, які вас вже знають є вашим найкращим джерелом для нової роботи. По-перше, вони зможуть порекомендувати вас як хорошого спеціаліста, а по-друге, вони з меншою вірогідністю запропонують вам погану роботу (ну хоча б на перший погляд). Вам може бути незручно звертатися до знайомих, але відкиньте в сторону свою сором'язливість: використовуйте всі можливі канали.
До речі, у LinkedIn є непогані шанси також знайти роботу. Заповніть правильно свій профіль, додайте декілька рекрутерів у свою мережу знайомств (їх там купа і вони всі радо приймуть ваш запит), і підпишіться на розсилку LinkedIn про нові вакансії.
Не знати собі ціну
Скільки разів ви бачили, що не дуже компетентна людина, але впевнена у собі, з хорошими комунікаційними навичками, отримує зарплатню вищу ніж тихий, сором'язливий професіонал? Не справедливо, еге ж?
Отож, всі професіонали свого діла, вчіться цінувати себе та свою роботу. Від того, як ви оцінюєте свою роботу, залежить ваша зарплата і ставлення до вас. В крайнощі впадати не треба, і павичем ставати не треба. Треба лише вивчити питання зарплати на ринку праці у вашій галузі та оцінити можливості компанії і тоді ви зможете отримати гідну зарплатню.
Навіть коли ринок праці переповнений кандидатами, ви не повинні автоматично приймати пропозиції про роботу (якщо, звісно, ви її не дуже потребуєте). Єдиний спосіб переконатися в справедливості пропозиції про роботу — це знати, скільки коштують ваші навички та досвід. Дізнайтеся, яку зарплату просити на новій роботі, використовуючи сайти пошуку заробітної плати та інші інструменти, які допоможуть вам уникнути низьких пропозицій і домовитися про зарплату. У вас повинна бути мінімальна зарплата, на яку ви готові погодитися, і прагнути отримувати вищу зарплату, ніж ви отримуєте зараз. Найбільша помилка при переговорах про зарплату — не робити цього, тому не бійтеся вести переговори.