У Вінниці посилюють заходи з безпеки пішоходів. Робоча група вже обстежує вулиці міста та формує перелік заходів, які сприяють покращенню рівня захищеності людей на пішохідних зонах. Ініціював її створення Вінницький міський голова Сергій Моргунов.
Каталізатором такого рішення став дрифт у середмісті Вінниці на пішохідній зоні – там, де постійно велика кількість школярів, туристів, пасажирів громадського транспорту.
«Для нас дуже важливе питання безпеки у Вінниці, громадського порядку, спокою вінничан. Важливо, що поліція працює у цьому напрямку. Але нам потрібно звернути увагу на випадки, коли є загрози для вінничан на пішохідних зонах, наприклад, останні події дрифтувань в центрі міста. Це небезпечно для мешканців. Тому є необхідність створити робочу групу для обстеження території руху пішоходів, зокрема, у парках, скверах, площах, на тротуарах, там, де є можливості заїзду, виїзду та зупинки автомобілів», - сказав міський голова Вінниці Сергій Моргунов.
За словами начальника КП «Муніципальна варта» Віталія Чигура, наразі вже перевірили та виявили проблеми з безперешкодним заїздом на території десятьох шкіл, а також на вулицях Київській, Старому місті та Хмельницькому шосе.
—У першу чергу вирішили обстежити під’їзні шляхи до наших закладів освіти. Біля десяти шкіл виявили безперешкодний заїзд на територію дворів. Також в поле нашого зору потрапили 23 ділянки на вулицях міста, — розповідає Віталій Чигур.
Він зазначає, у склад робочої групи увійшли інспектори КП «Муніципальна варта», представники профільних департаментів – комунального господарства та благоустрою, департаменту енергетики транспорту та зв’язку, а також департаменту житлового господарства.
Фахівці також будуть враховувати думки громадськості щодо необхідності встановлення обмежувачів руху на тих чи інших ділянках. Нині вже аналізують всі звернення та скарги, які надходять від вінничан зараз та за попередні роки.
Радник Вінницького міського голови Віктор Перлов додав, що як тільки анонсували створення робочої групи з питань безпеки пішоходів, в одній з груп на фейсбуці близько десяти проблемних локацій згадали самі містяни.
—Люди назвали вулиці та надали фотографії з тих тротуарів та пішохідних зон, де виникають конфлікти. Я думаю, що це лише початок роботи в цьому напрямку. Вже влітку можна було б попрацювати з громадськими організаціями. Наприклад, з велоспільнотами, які з власного досвіду знають проблемні місця – де паркуються чи їздять автомобілі і тим самим створюють небезпеку, — сказав Віктор Перлов.
Ситуація на дорогах міста
Останнім часом у місті констатують збільшення випадків перевищення швидкості на дорогах, проїзд на червоне світло тощо. На думку Віктора Перлова, зараз дуже необхідне підсилення превентивної діяльності правоохоронців. Саме тому він подав депутатське звернення у поліцію з проханням постійної присутності двох патрульних у центрі міста.
— У порівнянні з 2016-м роком, коли з’явилася патрульна поліція, місто оглядали близько 30 інспекторів – вони бачили порушення, зупиняли, робили зауваження або ж складали протоколи на водіїв. Зараз по Вінниці працює 5-6 екіпажів, які ледве встигають обслуговувати виклики 102 і мови про превентивну діяльність взагалі немає. Наприклад, остання ситуація з водієм БМВ на Ліверпулі. У людини вилучені водійські права за 130 ст. КУпАП, але він спокійно їздив вулицями міста і не було кому його зупинити. На жаль, спостерігаємо тенденцію проїзду на червоне світло - це стало нормою, — згадує Віктор Перлов.
Він також пояснює, що тротуар не призначений для автомобілів. Він спроектований таким чином, щоб витримати вагу пішохода, дитячого візочка, велосипеда.
—У крайньому разі може заїхати малогабаритна техніка для розчистки снігу. Але коли туди потрапляють авто, то вони руйнують покриття. Ми маємо говорити про це не лише з точки безпеки громадян, а й з точки зору фінансів, бо це гроші нашої громади. Якби всі дотримувалися правил, міській владі не довелося б виділяти кошти на ремонт і відновлення, — переконаний Віктор Перлов.
Нині у Вінниці відбувається чимало реконструкцій доріг по місту – вулиця Батозька, Данила Нечая, Сабарівське шосе. Радник міського голови зазначає, що в нових об’єктах одразу передбачене інфраструктурне відокремлення вело- та пішохідних зон від заїзду транспорту. Але є у місті й такі ділянки, куди можна потрапити виключно через пішохідну зону.
—Якщо говорити про Європейську площу, то вона має певні особливості. Там розташовані комерційні об’єкти, до яких можна потрапити виключно цією пішохідною зоною – тобто, немає альтернатив. Ми вивчали досвід різних європейських та українських міст в цьому напрямку. Власне, є хороші кейси, коли, наприклад, дається жорстке обмеження в часі на підвезення товару. Умовно кажучи, з 6 до 10 ранку, якраз поки там немає пішоходів, дітей, коли там немає ніякої активності, і тоді автомобілі не створять небезпеку. А потім уже у визначений час площа закривається для заїзду і туди можуть потрапити у разі необхідності лише спецавтівки – рятувальники, «швидка», поліція.
Два шляхи вирішення проблеми
За словами Віктора Перлова, до питань безпеки дорожнього руху є два підходи – адміністративний (шукати порушників та карати їх) та інфраструктурний (те, що може робити місто, щоб унеможливити та мінімізувати ДТП). Детальніше він розповів про другий варіант вирішення проблеми – встановлення антипаркувальних стовпців/сфер.
—Якщо говорити про безпеку руху, то ми зробили революцію кілька років тому, коли почали працювати з проблемними пішохідними зонами та перехрестями. За рік нам вдалося погасити аварійність з постраждалими майже на 70%. У порівнянні з іншими обласними центрами місто утримує відносно невелику аварійність тільки завдяки системній роботі, — пояснює Віктор Перлов. — Те саме стосується й тротуарів. “Зашиваючи” ділянку від проїзду авто, ми просто унеможливимо шанс на скоєння порушення і створення небезпеки для людей. Тобто, навіть якщо є бажання заїхати на тротуар, це буде просто нереально зробити.
Нагадаємо, минулого тижня у середмісті Вінниці встановили 19 антипаркувальних стовпців, які унеможливлюють проїзд на пішохідну частину, - поруч із зупинкою громадського транспорту на площі Ліверпуль, а також біля Макдональдсу та по вулиці Соловйова (біля входу в ФМЛ№17). Раніше такі засоби з'явились на перехресті вулиць Соборної та Архітектора Артинова з метою перешкоджання паркування на тротуарі.
—Ми неодноразово вже бачили, як встановлюються певні обмежувачі. Наприклад, візьмемо вулицю Пирогова. Є городяни, які підтримують такі рішення, є ті, кому це не подобається. Мова йде про суб’єктів господарювання – вони намагаються довести, що їм набагато краще і зручніше паркуватися на тротуарі, аніж на узбіччі. Інспектори Муніципальної варти проводять роз’яснювальну роботу, розказуємо, що таким чином порушуються Правила благоустрою та правила дорожнього руху. Тобто заїзд на тротуар - це законна підстава для адміністративної відповідальності, — наголошує Віталій Чигур.
Робоча група з питань безпеки пішоходів буде обстежувати вулиці міста до 25 лютого. Окрім того, в процесі фіксуватимуть порушення правил благоустрою та правил дорожнього руху та складатимуть адмінпротоколи.