В Сполучених Штатах та в країнах Європи прийнято надсилати документи до навчальних закладів, державних установ і навіть чеки поштою, а родини та друзі дарують один одному листівки на свята, тому щоб ваш лист прийшов до адресата, варто строго слідувати структурі написання та розміщення адреси на конверті.
Як написати адресу для відправки особистого листа
Неофіційні листи, як правило, адресовані друзям, родичам чи знайомим. Такі листи можуть мати вільний стиль та емоційний тон, адже вони використовуються для особистого спілкування. Зазвичай, на конверті потрібно вказати адресу відправника та отримувача.
Вивчайте юридичну англійську з нами: https://grade.ua/uk/adults/legal/ спеціалізований курс для юристів.
Адреса відправника потрібна для того, щоб лист можна було повернути, якщо не має змоги доставити його до адресата з певних причин. Вона повинна знаходитися у верхньому лівому кутку конверта та мати такий порядок:
- ім’я адресата;
- номер будинку та назва вулиці;
- якщо це багатоквартирний будинок, то вказати номер квартири;
- місто та штат;
- поштовий індекс.
Приклад:
Jessie J. Marsh
1152 Portola Plaza
Los Angeles, CA
92602.
Адреса отримувача повинна знаходитися в центрі конверта. Якщо лист відправляється за межі США, то може змінюватися структура написання адреси, але розміщення залишається стандартним. Адреса отримувача пишеться в такому ж порядку, як і адресата.
Приклад:
Austin D. Wilson
589 Ogden Avenue
New York, NY
84401.
Як написати адресу для відправки офіційного листа
Офіційні листи надсилаються тим, кого ви погано знаєте, взагалі не знайомі або людям похилого віку (прояв поваги). Під час написання офіційного листа потрібно вказати адресу відправника та отримувача. Адреса відправника повинна знаходитися у лівому верхньому куті, а адреса отримувача — зліва внизу.
Оформлення адреси відправника зберігає структуру особистого листа, але за потреби додається посада та назва компанії де ви працюєте. Адреса одержувача оформлюється таким чином:
- ім’я одержувача або назва компанії. Якщо лист адресований конкретній особі, то потрібно написати ATTN: ім’я, а потім посаду, яку займає ця людина, наступний рядок — назва компанії;
- номер будинку та назва вулиці;
- номер офісу, якщо є необхідність;
- назва міста та штат;
- поштовий індекс.
Приклад:
ATTN: Isaac Perlmutter, CEO
Marvel Entertainment, LLC
135 W 50th St
New York, NY
10020.
Правила оформлення адрес для міжнародної відправки листа
Перед тим як надсилати лист чи посилку в будь-яку країну потрібно ознайомитися з вимогами до написання адреси. Даний тип структури використовується в більшості країн Європи:
- ім’я отримувача;
- номер будинку та назва вулиці;
- назва міста;
- назва області / району / округу за потреби;
- поштовий індекс;
- назва країни.
Приклад:
Alison Wood
73 Harehills Lane
Roxton
MK44 1LB
United Kingdom.
Чи потрібно вживати скорочення в адресі?
В офіційному листі бажано писати повну назву вулиць, штатів, районів тощо, але якщо ви напишете адресу зі скороченням — це не буде грубою помилкою.
Частовживані скорочення в англійській мові, які використовуються в адресах:
- apartment (Apt) —квартира;
- street (St) — вулиця;
- suite (Ste) — номер люкс;
- boulevard (Blvd) — бульвар;
- road (Rd) — дорога;
- east (E) — схід;
- south (S) — південь;
- north (N) — північ;
- west (W) — захід.
Правила застосування розділових знаків в адресі
Розділові знаки ставляться, якщо ви надсилаєте адресу повідомленням, тому кому потрібно ставити:
- після імені;
- після назви вулиці;
- після назви міста;
- після штату.
Кома не ставиться між назвою країни та поштовим індексом.
Наприклад:
Austin D. Wilson, 589 Ogden Avenue, New York, NY 84401 USA.