Все частіше до поліції звертаються мешканці Вінниччини, які стали жертвами шахраїв.
Про це повідомляє відділ комунікації поліції Вінницької області.
З початку року працівники поліції зареєстрували 960 звернень громадян щодо вчинення відносно них шахрайських дій. Серед найпоширеніших видів шахрайств є «звільнення родичів з поліції», непритягнення їх до кримінальної відповідальності за винагороду, купівля товарів через мережу Інтернет та отримання доступу до платіжних карток, представляючись співробітниками банківських установ.
Найчастіше довірливих громадян обдурюють за схемою «ваш син чи дочка потрапив у поліцію».
Зазвичай аферисти телефонують своїм потенційним жертвам вночі на стаціонарний чи мобільний телефон. Шахраї повідомляють, що їх близькі потрапили у біду. Аби залагодити ситуацію й уникнути покарання, вони пропонують переказати або залишити їм у визначеному місці значну суму грошових коштів. На роздуми злочинці не залишають часу й наполягають на негайному прийнятті рішення. Найчастіше жертвами аферистів стають люди похилого віку. Довірливі пенсіонери віддають усі свої заощадження «посереднику», який приїжджає до них додому.
Ще один вид шахрайства, який використовують злочинці, – купівля товару через мережу Інтернет. Під час розрахунку, зловмисники пропонують продавцеві провести певні дії з карткою безпосередньо біля банкомата. Шахраї переконують, що перерахунок коштів з картки на картку можливий лише тоді, коли вони будуть знати зміст смс-повідомлень, що потерпілим їм на телефон. Якщо ж зловмисникам вдалося переконати людину виконати всі умови, вони мають можливість зняти кошти з її рахунку.
Також трапляються випадки, коли зловмисники реєструються в Інтернет-магазині під вигаданим іменем, вказуючи тимчасові телефонні номери. Після чого виставляють у продаж неіснуючий товар за ціною, нижчою за ринкову. Отримавши кошти чи завдаток, злочинці вимикають телефон.
Аби не стати жертвою шахраїв, не довіряйте стороннім особам, які намагаються дізнатисьреквізити ваших банківських карток. За жодних обставин не розголошуйте конфіденційну інформацію, а саме пін-коди та номери карток, за допомогою яких зловмисники можуть привласнити ваші кошти. Встановіть добовий ліміт на зняття готівки та періодично перевіряйте стан коштів на рахунку. Якщо ви сумніваєтесь, чи дійсно вам телефонує справжній співробітник банківської установи – запитайте, коли та в яке відділення ви можете підійти й вирішити проблему особисто, а не телефоном.
Будьте пильними та обережними, щоб не потрапити в такі ситуації. Якщо ви запідозрили, що Вас намагаються ошукати, одразу телефонуйте до поліції за номером «102».