Невдовзі на вулицях міста стане одним сучасним тролейбусом більше. Вінницька транспортна компанія завершила збірку чергового «VinLinе». Про це на своїй сторінці у фейсбук та телеграм-каналі повідомив Вінницький міський голова Сергій Моргунов. Тролейбус має можливість їхати без струмоприймачів, тому може працювати на маршрутах у віддалених мікрорайонах громади.
«Відсьогодні він проходитиме випробування. Це енергоощадний низькополий тролейбус з автономним ходом на 20 км. Споживає електрики на 30% менше порівняно з моделлю ЗіУ. Може працювати і від контактної мережі, і від заряду акумулятора. Від попередніх версій відрізняється покращеними характеристиками», - повідомив міський голова.
На транспортному засобі встановлена дистанційна система керування штангами, завдяки чому водію не потрібно виходити з салону аби опустити їх: цей процес відбувається автоматично. Тролейбус низькополий та обладнаний пандусом.
Конкретно ця модель має покращений інтер´єр салона, а його каркас виконаний з більш товстішого профілю і має кращу обробку від корозії.
До того ж, салон нового тролейбуса краще утеплений, має поліпшені системи вентиляції та опалення.
Крім того, як зазначають у Вінницькій транспортній компанії, розробники врахували й інші питання щодо покращення експлуатації. Зокрема, якщо попередні тролейбуси могли перегріватися при температурі більше 35 градусів, то новий і наступні уже не будуть боятися високих температур. Це стало можливим завдяки системі клімат-контролю, якою обладнали акумуляторний блок автономного руху. Тролейбус пофарбували у традиційні кольори вінницького громадського транспорту. Попереду ще отримання сертифіката відповідності і реєстрація в Державній технічній інспекції МЕТ.
«Загалом це вже 15-й за рахунком вінницький тролейбус, який зібрали майстри транспортної компанії. До кінця року, якщо дозволять обставини, планують випустити ще чотири одиниці», - зазначив Сергій Моргунов.
Завдяки тролейбусам з автономним ходом ВТК не лише покращує ситуацію з оновленням тролейбусного парку, а й покращує транспортне сполучення на приєднаних громадах.
Загалом, як зазначають у ВТК, наразі одним із основних завдань є заміна старих тролейбусів ЗіУ-9. Мова іде про 100 одиниць транспорту зі 126, які виїздять на лінію. Їх термін експлуатації уже втричі перевищив передбачені заводські характеристики, машини постійно підтримували капітально-відновлювальними ремонтами. Разом з тим, через їх високу енергоємність, особливого сенсу у продовженні таких ремонтів для подальшого використання транспортники не бачать.
У 2022 році списано 10 од. тролейбусів ЗіУ-9 в зв'язку вичерпанням подовженого ресурсу, недоцільністю подальшого ремонту і високими енергозатратами.