ГО "Вінниця ДАУН СИНДРОМ" спільно з департаментом освіти міської ради реалізують новий проєкт для дітей з особливими освітніми потребами. Його метою є отримання дітьми з ментальними порушеннями, що навчаються на інклюзивній формі навчання у загальноосвітніх закладах, навичок соціальних з подальшим професійним орієнтуванням.
Навчання дітей з особливими освітніми потребами повинне бути адаптоване до їхнього емоційного та внутрішнього стану та має бути якісним. Батьки з ГО «Вінниця ДАУН СИНДРОМ» протягом багатьох років вивчали різний досвід у цій сфері. Цікавились відповідною інформацією як в Україні, так і за кордоном, розуміючи, що модель навчання таких дітей потрібно адаптувати, враховуючи його на ресурсному та законодавчому рівнях. ГО "Вінниця ДАУН СИНДРОМ" активно співпрацює з органами місцевого самоврядування та освіти. ГО "Вінниця ДАУН СИНДРОМ" запровадила абсолютно новий формат навчання дітей з ООП з власною концепцією, стратегією та баченням, задля досягнення основної та важливої мети, яку ставлять батьки (сім’ї) таких дітей. А саме – щоб діти з ментальними порушеннями, які навчаються на інклюзивній формі, могли по закінченню середньої освіти, мати навички з подальшим профорієнтуванням.
Суть проєкту - об'єднати спеціальну та інклюзивну освіти.
«Ми створили спеціальну групу, у якій навчаються діти з різними нозологіями (ментальними порушення), віком від 8-11 років з різних шкіл Вінниці. Таким чином, ми анонсуємо створення збірних мінігруп дітей з ООП для спільних занять саме на базі загальноосвітніх закладів, а не поза межами», – зазначає організаторка проєкту Наталя Косніцька.
У пілотному проєкті навчаються дітки з різних шкіл ВМТГ, а тричі на тиждень проходять групові заняття з математики, української мови та читання за спеціальною програмою «Радість». Не зважаючи на те, що проєкт започаткований трохи більше місяця, дітки показують хороші результати.
«Наразі ми впевнено рухаємось вперед, але не потрібно забувати, що підсумок нашої діяльності залежатиме від багатьох факторів. Проведенні заняття щоденно показують нам, де потрібно змінювати процес роботи. Дякую всім, хто нас підтримує. Окреме вдячність моїм педагогам, а батькам дітей за довіру, ВМР та департаменту освіти - за розуміння та підтримку», – додає організаторка проєкту Наталя Косніцька.