Вінницький інженер розповів чим замінити портативну зарядну станцію

Регулярні відключення світла призвели до того, що українці масово почали скуповувати генератори та встановлювати вдома джерела автоматичного живлення. Однак не всі мають кошти на таке обладнання.

Великою популярністю зараз користуються автомобільні акумулятори. Разом із інверторами (перетворювачами напруги) акумулятори здатні забезпечувати електрикою. Однак, в зв’язку з ажіотажем на ринку, вони дуже виросли в ціні, та й мінуси при використанні вагомі. На випадок тривалого вимкнення світла також створені готові спеціальні портативні зарядні станції, але вони дороговартісні. Та альтернатива – існує.

Автомобільній акумулятор видає напругу 12 В, цього для живлення обладнання недостатньо (потрібно 220 В). Тому його не вдасться підключити до мережі напряму, потрібен інвертор. Саме цей пристрій видає 220 В, даючи змогу підключити лампи, зарядні пристрої, ноутбуки, а якщо потужності вистачить – навіть холодильник. 

Це – теорія, однак, на практиці автомобільні акумулятори, які використовують для автономного живлення дуже швидко виходять з ладу, тому що вони не призначені для роботи разом з інверторами. 

Вінничанин Анатолій, інженер-електрик із багаторічним стажем, розповів, чому автомобільного акумулятора не вистачить надовго: «Більшість сучасних інверторів розряджають автомобільний акумулятор до 10,5 В. Це дуже шкідливо для акумулятора. Ресурс циклів при такому використанні буде близько 50. Враховуючи, як часто в нас вимикають світло, через місяць-півтора користування, акумулятор не буде і 20 хвилин тримати лампочку 100 ват.»

Для того, щоб системи автономного живлення вистачило набагато довше найкраще використовувати Li-ion або life4po акумулятори 48 В. Вінничанин розповідає, що такі акумулятори встановлюють на електровелосипеди та самокати, і саме з них побудовані готові портативні зарядні станції.

Принцип побудови системи із акумулятором на 48 В – аналогічний, потрібен інвертор відповідної потужності. Запас робочої напруги в таких акумуляторів набагато більший – від 40 до 54,4 В. Пропозицій на ринку на цей товар зараз безліч, 90% таких акумуляторів побудовано на елементах Li-ion 18650. 

«Якщо купувати акумуляторну батарею 48В-20А/г, то ця система на одному заряді працюватиме 6-7 годин при постійному навантаженні 200 Ват/год. Для прикладу, одна led-лампочка споживає 10 ват/год», – розповідає інженер. 

На відміну від автомобільних акумуляторів, в акумуляторах для електротранспорту є плата BMS, яка не дасть перезарядити та розрядити нижче за норми. Такі акумулятори можуть відпрацювати в середньому 1500 циклів – тобто, слугуватимуть 2-3 роки при частій експлуатації, і точно не підведуть під час блекауту. 

«Якщо порахувати, інвертор з чистим синусом 48 в 2000 ват, акумулятор 48в20Аг та зарядний пристрій до нього обійдеться в 300-400 дол США. А на готові станції з такою самою потужністю доведеться витратитись 800-1000 доларів», – стверджує фахівець. 

Попри це, спеціаліст радить не займатися підключенням акумуляторів самостійно і експлуатувати акумулятори із обережністю, уникаючи ударів та перегрівання. 

Читайте також: Вінниця Цифрова – розпочалася розробка додатку



Переглядів: 4179
Поширень: 27