Як минув 2022 рік для туристичної сфери Вінниці

За минулий рік в місті Вінниця вдалося провести 231 туристичну подію. Попри війну, надходження від туристичного збору склали понад 2,1 мільйона гривень, що більше на 200 тисяч гривень ніж у 2021 році. Про це повідомляє офіційний сайт Вінницької міської ради.

Підводячи підсумки 2022 року в сфері туризму Вінниці, директор департаменту маркетингу міста та туризму міської ради Олександр Вешелені розповів, що сфера туризму переживає найбільший кризовий стан за останні десятиліття. Практично перестав існувати в’їзний туризм, а споживачами міського туристичного продукту стали місцеві мешканці, ВПО та представники гуманітарних місій.

У перші тижні й місяці широкомасштабної війни туристична спільнота доєдналася до різноманітних волонтерських центрів, зокрема до Гуманітарного хабу «Вінниця» – спільного проекту Вінницької міської ради та БФ «Подільська громада», який прийняв та розподілив понад 1200 тон гуманітарної допомоги. Заклади гостинності Вінниці приймали на нічліг та забезпечували харчування для десятків тисяч переселенців.

Надходження до бюджету від туризму

  • надходження від туристичного збору у Вінниці склали 2 122 224 грн. (на 199 707 грн. більше, ніж у 2021-му); 
  • кількість ночівель зі сплатою турзбору становила близько 59,4 тис. (на 3,7 тис. більше у порівнянні з попереднім роком);
  • податкові надходження від індустрії гостинності та туризму склали 67 890 316 грн. (приблизно відповідає сумі за 2021 рік).

За інформацією Державного агентства розвитку туризму, за дев’ять місяців 2022 року представники туристичної галузі України сплатили на 33,34% менше податків, ніж за аналогічний період 2021-го, а загальна кількість платників податків, які займаються туристичною діяльністю, скоротилася в середньому на 28%.

Відвідуваність музеїв

У 2022 році музеї міста відвідало 195 795 осіб – в два рази менше, ніж у постковідному 2021 році. За словами Олександра Вешелені, така різниця у показниках може бути пояснена введенням особливих вимог щодо збереження та евакуації музейних експонатів, а відсутністю організованих туристичних груп.

Однак вінницькі музеї одними з перших в Україні відкрилися у квітні, щоб забезпечувати дозвілля і психологічне розвантаження людей.  
Після довгої перерви, за сприяння Вінницької міськради, знову запрацював Музей української марки імені Якова Балабана, що має найбільшу колекцію українських марок у світі.

Які заходи проходили у 2022 році у Вінниці

У Вінниці за минулий рік провели 231 туристичну подію. Більшу половину  із них організував Офіс туризму Вінниці у співпраці з місцевими гідесами (їх відвідало понад 2000 осіб, приблизно 60% відвідувачів були переселенцями).

Сотню заходів провів департамент маркетингу міста та туризму спільно з партнерами. Йдеться про заходи для ВПО, зокрема: безкоштовні прогулянки «Пізнай Вінницю», трамвайні екскурсії, історичні лекції, кулінарні майстер-класи, скелелазання, катання на SUP-дошках тощо.

У вересні Вінниця вже 4 раз долучилася до Днів європейської спадщини. Понад 500 учасників отримали унікальну нагоду потрапити на прем’єри різноманітних екскурсій.

До Новорічних та Різдвяних свят організували квести «Таємниці музейних експонатів», діти та підлітки мали змогу готувати святкові страви та виготовляти подарунки.

Безпека та розвиток туристичної інфраструктури 

Зусиллями Департаменту у центральній Вінниці нанесли навігаційні стрілки, що інформують про шлях до укриття. З початку грудня на території майбутнього Туристичного хабу почав працювати Пункт незламності.

КП «Офіс туризму Вінниці» у перший рік своєї роботи надало понад 4000 консультацій в телефонному та онлайн-режимі. 

У червні презентували платформу подарунків «BYVI», створену разом з 37 вінницькими майстрами для підсилення туристичної активності та ідентифікації Вінниці в Україні та світі.  Закордонні замовлення відправляли у Францію, Швецію, Канаду та Словаччину. Також, в рамках осіннього засідання Туристичної ради, компанія Moreinfo презентувала комплексну концепцію сучасної туристичної навігації міста, яка втілюватиметься в найближчі роки. 

Маркетинг дестинації

Для покращення поширення інформації на туристичного спрямування,  на туристичному сайті міста visit.vinnytsia.city з’явився розділ «Новини», а наприкінці року створено телеграм-канал «Туристичні новини Вінниці». 

«В літньо-осінній сезон ми оновили презентацію туристичних продуктів міста і надіслали на адреси 83 туристичних компаній. Пропозицію доповнили телефонною комунікацією з представниками туристичних операторів та сформували перелік 25 актуальних турів до Вінниці. Частина з них, на щастя, відбулася в осінній сезон, – зазначив Олександр Вешелені». 

В листопаді випустили першу міську гастромапу «Смачна Вінниця», до неї долучилося 38 закладів гостинності. Вони підтримали друк 7000 примірників, доступних у точках перебування туристів та містян.

На засіданні виконкому секретар міської ради Павло Яблонський зауважив, що зараз важко говорити про повноцінний туризм, оскільки багато цікавих заходів і фестивалів, що були заплановані, не відбулися через війну. Втім, з його слів, туристична галузь дуже швидко реагує на виклики та має потенціал для відновлення.

«На жаль, війна все скоригувала. Але ми сподіваємося, що після перемоги багато людей захочуть відвідати Україну і Вінницю зокрема, тому маємо бути готовими зацікавити їх», – сказав Павло Яблонський.


Переглядів: 1511
Поширень: 0