В Гайворонському локомотивному депо будуть відновлювати унікальний тепловоз. Про це йдеться на сторінці Гайворонської вузькоколійки.
Один з останніх в Україні вузькоколійних тепловозів з гідро-механічною передачею серії ТУ4 №2809 востаннє їздив на початку «нульових». Потім, коли вагонне депо перестало функціонувати, він знаходився в ангарі.
«Таким чином ТУ4-2809 простояв нерухомо у своїй "домівці" більше 20 років, регулярно місцеві вандали знімали з нього цінні запчастини, металеві елементи, а кілька років тому на тепловоз обвалився дах», - каже колектив Гайворонської вузькоколійки.
Локомотив був побудований у 1972 році на Камбарському машинобудівному заводі, тривалий час працював на одному з промислових підприємств Гайворонської вузькоколійної системи, а з 1990-х років виконував роль маневрового тепловоза при місцевому вагонному депо, а "жив" він у невеличкому цегляному ангарі поряд.
Кілька тижнів тому раритетний тепловоз витягнули з ангару, за допомогою автомобільних кранів переставили на колію і перетягли до Гайворонського локомотивного депо, де його будуть відновлювати: спочатку укомплектують і приведуть до належного культурно-естетичного стану, а в перспективі — локомотив повернеться в експлуатацію.
Нагадаємо, що Гайворонська вузькоколійна залізниця є найдовшою у Європі. Це популярний туристичний маршрут, який полюбляють не лише мешканці Вінниччини. Потяги курсують через міста Бершадь та Гайворон. Ретро-тури на старовинних потягах Гайворонською залізницею відомі в усій Україні.