З вересня цього року планується, що послуга «Супровід під час інклюзивного навчання» буде офіційно надаватись діткам, які потребують такої підтримки під час інклюзивного навчання. За даними департаменту освіти Вінницької міської ради, у Вінницькій МТГ 57 діток мають потребу в асистенті. Задля того, щоб малеча з ООП комфортно почувалася під час навчального процесу у школі чи дитсадку, цими днями їх батьки або особи, які планують стати помічниками малечі, пройдуть тематичний курс з підготовки під назвою «Супровід під час інклюзивного навчання».
За словами заступниці міського голови Галини Якубович, місто продовжує вдосконалюватися в різних сферах, аби кожен вінничан почував себе комфортно. У напрямку створення безбар'єрного середовища Вінниця почала активно працювати близько п’ятнадцяти років тому.
«Ми продовжуємо активну роботу в цьому напрямку, адже розуміємо, що кожна дитина, яка має особливі освітні потреби повинна бути повністю захищена і отримувати повноцінні освітні послуги», —зауважила Галина Якубович.
Відповідні заняття вдалося організувати завдяки спільним зусиллям міськради, ОВА та громадської організації «Родина Кольпінга».
Щоб працювати асистентом дитини, потрібно пройти 60 годин спеціальної підготовки, розповіли організатори навчання. Такий термін, зазначають вони, визначений державним стандартом.
«Діти з особливими освітніми потребами, в тому числі діти з інвалідністю, мають право на отримання соціальної послуги з супроводу під час інклюзивного навчання. Перед асистентом дитини з особливими освітніми потребами постає чимало викликів: допомога в самообслуговуванні, підтримка у спілкуванні та комунікації з дітьми, педагогами та іншими особами, допомога під час пересування та здійснення рухової активності тощо. Загалом, якщо говорити про важливість даної послуги, то варто зазначити, що дітям з ООП вона необхідна для комфортного перебування у соціумі. З бюджету ВМТГ виділили кошти, аби вінницькі діти з освітніми особливими потребами мали можливість соціалізуватися за підтримки асистентів, які будуть поруч з ними», — розповіла директорка департаменту соціальної політики Валентина Войткова.
За словами Оксани Яценко, інклюзивна освіта - це комплексна робота і соціальної сфери, і освітянської.
«Діти з особливими освітніми потребами перебувають чималий проміжок часу у закладах освіти і під час уроків чи занять у них виникають певні побутові проблеми, які відтепер допоможе вирішити асистент дитини. Зазвичай, асистент дитини супроводжує малечу під час освітнього процесу. Він лише допускається до освітнього процесу на основі укладання відповідного договору між закладом, асистентом та за згодою і письмовою заявою батьків. Асистентом дитини можуть бути: соціальний працівник, батьки дитини з особливими освітніми потребами або особи, уповноважені ними», — каже вона.
Також вона додала, що у заклада освіти Вінниці з кожним роком збільшується кількість інклюзивних груп, класів та ставок асистентів вчителя та вихователя . В цій кропіткій праці потрібно соціалізувати малечу з ООП, адже вони не мають бути виключені з соціуму, а навпаки - бути повноцінними громадянами міста і держави.