Київський міжнародний інститут соціології провів опитування й констатує, що українці, шукаючи інформацію, переходять від телебачення до інтернет-джерел. 44% опитаних отримують інформацію з Telegram-каналів, 43% – з ТБ.
Про це йдеться у підсумках опитування, які Інститут оприлюднив 26 жовтня.
Проведення соціологічного дослідження Інституту замовила Консультативна місія Європейського Союзу в Україні.
"Можна констатувати перехід від ситуації домінування телебачення і декількох каналів до переважання інтернет-джерел і значної фрагментації медіаландшафту", — пише КМІС.
- 44% зараз отримують інформацію з Telegram-каналів,
- 43% – з телебачення (старші респонденти),
- 36% – з YouTube-каналів,
- 34% – з новинних інтернет-видань,
- 22% — з Facebook,
- 7% — з радіо,
- 3% — друковані газети та журнали,
- 1% — X (колишній Twitter).
КМІС додає, що інші його опитування свідчили: серед Telegram-каналів немає однозначних лідерів, респонденти називають сотні чи тисячі різних ресурсів. Водночас серед респондентів є запит на швидкий та лаконічний формат з короткими текстами чи відео.
Інтернет-джерела використовують усі, воно домінує у категоріях 18-59 років. Серед старших за 60 досі основним є телебачення (72%). З віком більшає тих, хто покладається на телебачення, навіть серед 18-59 річних. На сході України менше тих, хто дивитьс яна ТБ, проте і найбільше – тих, хто читає Telegram.
49% респондентів загалом довіряють українським ЗМІ, 43% – не довіряють. На сході України лише 19% довіряють українським медіа (в інших регіонах – 43-59%).
Методологія опитування
КМІС проводив опитування методом особистих (face-to-face) інтерв’ю з повнолітніми українцями. Воно тривало з 4 по 20 вересня. Поговорили з 2005 респондентами, що мешкають у всіх регіонах України, які контролюються урядом (крім територій, де небезпечно проводити опитування — Херсонської і Донецької областей). Статистична похибка такої вибірки не перевищує 3,3%.