Суспільне пише, що ГО "Жінки в медіа" за підтримки IFES Україна та у співпраці з Урядовою уповноваженою з питань гендерної політики України провели дослідження та виявили, що жінки становлять більшість у керівних органах редакцій, а серед власників медіа переважають чоловіки.
Про це йдеться в результатах опитування "Гендерний баланс у прийнятті рішень в медіаорганізаціях України" на сайті громадської організації "Жінки в медіа".
Авторки дослідження — членкиня Комісії з журналістської етики Ліза Кузьменко та аналітикиня Львівського медіафоруму, членкиня ГО "Жінки в медіа" Зоя Красовська.
Фахівці опитали 173 представниць і представників 168 українських медіа. Опитування ґрунтується на показниках, які застосовує Європейський інститут із гендерної рівності (European Institute for Gender Equality, EIGE).
41% керівних посад у медіа обіймають жінки. Проте кінцевим бенефіціаром найчастіше є чоловік — у 38% випадків. Ще в майже 35% редакцій кінцевими отримувачами вигоди не є ні чоловік, ні жінка. Це трапляється, якщо засновниками організації є колектив тощо.
У регіональних медіа найменше жінок на керівних посадах — у 17 редакціях. Це фактично кожне п'яте регіональне медіа. Фахівці додають, що штат більшості редакцій не передбачає великої кількості керівників.
Більш як третина опитаних — 34% — розповіли, що в їхній організації немає формалізованої жодної політики рівності. Також у 67% медіа немає тренінгів з питань толерантності, недискримінації, жіночого лідерства, які б проводи хоча б раз на рік. А прописаних політик гендерної рівності немає у 59% організацій.
Також на гендерний розподіл у медіа впливає війна та мобілізація, зазначають у підсумках дослідження. Чоловіків бракує як через призов, так і через небажання офіційно працевлаштовуватися та низькі зарплати.