Нещодавно, 25 листопада, на черговому засіданні Вінницької міської ради, депутати схвалили нову Програму розвитку туризму громади на наступні три роки. Основною метою цієї програми є формування позитивного іміджу та конкурентоспроможного туристичного продукту міста, подолання викликів у сфері туризму та територіального маркетингу, особливо в умовах воєнного часу. Основні завдання включають відновлення економічної активності відвідувачів та туристичних потоків, а також забезпечення стабільних джерел надходжень до бюджету через розвиток індустрії туризму та гостинності.
Згідно з висловленнями директора департаменту маркетингу міста та туризму Вінницької міської ради, Олександра Вешелені, Програма враховує сучасні реалії країни, яка переживає воєнний час. Вона висуває нові стандарти в сфері інклюзії, цифровізації туристичних ресурсів та послуг громади, активне представлення Вінниці на міжнародному рівні та використання туризму для психологічного відновлення вразливих груп населення, зокрема ветеранів та родин військових.
Розвиток туризму в громаді призводить до збільшення доходів до бюджету. Наприклад, туристичний збір у Вінниці за перші 10 місяців 2023 року перевищив показники минулого року і склав 2 068 430 гривень.
«Кількість ночівель зі сплатою турзбору за цей же період становила близько 56 тис., що більше у порівнянні з 2022 роком на понад 5 тис. Податкові надходження від індустрії гостинності та туризму у перші 9 місяців 2023 року склали 64 мільйони гривень», – зазначив Олександр Вешелені.
На його думку, Вінниця поступово відновлює свої туристичні показники до рівнів, характерних для передвоєнного періоду. Тому важливо активно розвивати цю сферу для підтримки місцевої економіки, яка в основному ґрунтується на мікро- та малих підприємствах. Крім того, це сприятиме закріпленню позитивного іміджу міста. Важливість цього процесу визначається не лише рівнем заповненості готелів та рівнем зайнятості населення, але й можливістю представляти громаду на міжнародному рівні як лідера в різних галузях. Це допомагає встановити місто як надійного партнера та флагмана європейських амбіцій в Україні.
«Попри те, що ця програма потребує фінансування з бюджету в межах його реальних можливостей, профільний департамент і комунальне підприємство працюють над залученням додаткових ресурсів (передусім, через гранти) для розвитки сфер туризму та гостинності. На цю сесію винесено рішення щодо повернення до бюджету бл. 3 млн гривень, запланованих у 2023 році на створення туристичного хабу, аби переспрямувати їх на більш пріоритетні потреби в умовах воєнного часу. Цього підходу ми притримуватимемося й надалі, не забуваючи водночас про розвиток креативної економіки та впізнаваності Вінниці», – додав заступник міського голови Андрій Очеретний.
У планах реалізації Програми передбачені наступні результати:
- збільшення кількості туристів та надходжень від галузі до бюджету Вінницької міської територіальної громади;
- розширення туристичної пропозиції та забезпечення системної промоції Вінниці;
- вдосконалення туристичної інфраструктури, рівня сервісу, забезпеченості кадрами;
- посилення позитивного іміджу Вінницької міської територіальної громади, що відображається на рівні залучення ресурсів у відновлення та розвиток.