"Поліцейський офіцер громади" у Вінниці: що це за ініціатива та її розвиток у місті

У Вінниці реалізується проєкт "Поліцейський офіцер громади". Це спільна ініціатива ГУНП у Вінницькій області та міської ради, який стартував у 2021 році. Ідея проєкту - зміцнити взаємодію та комунікацію з мешканцями міста. В місті вже діє вісім поліцейських станцій, які розташовані на перших поверхах будівель і легко доступні громадянам. Самі ж поліцейські офіцери проживають у громаді, що дозволяє їм бути в курсі проблем і потреб місцевих жителів і оперативно реагувати на них.

Проєкт "Поліцейський офіцер громади" був затверджений в Україні у 2018 році, а у Вінницькій міській територіальній громаді реалізується з 2021 року. Основним його завданням є дбати про безпеку та порядок. Цей крок є частиною реформи Нацполіції та має на меті створення аналогів американських шерифів, готових надавати допомогу в складних ситуаціях та підтримувати порядок на своїй території.

Початково офіцери громади працювали на приєднаних до міста територіях, але з 2023 року їх діяльність розширилася і на територію самого міста. Це дозволяє їм більше взаємодіяти з місцевими мешканцями та вирішувати їхні потреби та проблеми.

«Наразі Вінниця є першим і єдиним обласним центром в державі, де запроваджено інститут поліцейських офіцерів громади», – каже він.

Щоб це стало можливим, громада, відповідно до законодавства, мала забезпечити належні умови для роботи поліцейських офіцерів. Йдеться, наприклад, про обладнання, пальне для авто, а головне – приміщення.

У Вінниці управлінням комунальним майном займається департамент комунального майна міської ради, відтак саме його фахівці зайнялися пошуком відповідних приміщень для їхнього подальшого облаштування під поліцейські станції.

«Це було досить непросте завдання, адже потрібно було не лише знайти низку квадратних метрів, вони ще мали відповідати певним вимогам. Приміщення повинні бути зручними у розташуванні, тому підбиралися рівномірно в різних куточках міста. Також вони мають бути доступними для людей, адже до поліцейського офіцера може звертатися будь-хто: як літні люди, так і містяни з інвалідністю чи інші категорії маломобільних груп населення, – зазначає директор департаменту комунального майна міськради Андрій Петров. – Крім того, ця нерухомість має відповідати потребам самих поліцейським. Тому пошуком та підбором таких комунальних приміщень ми займалися спільно з ГУ Національної поліції у Вінницькій області та Вінницьким районним управлінням поліції».

За словами Андрія Петрова, так знайшли 12 підходящих об'єктів. Йдеться про приміщення за адресами: вул. Р. Скалецького, 33-В; вул. К. Широцького, 8; вул. Привокзальна, 2/1; просп. Космонавтів, 23; вул. С. Зулінського, 37; вул. Стрілецька, 31-А; вул. Шевченка, 2-А; вул. О. Антонова, 12-А; вул. М. Ващука, 16; вул. Немирівське шосе, 94-Є; вул. І. Богуна, 27-В; с. Гавришівка, вул. О. Августюка, 16.

«Відбір приміщень проводився шляхом оптимізації використання приміщень балансоутримувачами та/або орендарями. При цьому, як уже зазначалось, враховуючи необхідність забезпечення доступності для маломобільних груп населення, об'єкти відбирались лише на перших поверхах», – каже Андрій Петров.

Міська рада, як передбачає законодавство, взяла на себе зобов'язання не просто передати ці приміщення, а й належним чином відремонтувати їх. Як зазначають у департаменті правової політики міської ради, усі ці заходи виконували та виконують відповідно до Комплексної правоохоронної програми на 2022-2024 роки. Водночас при підготовці поліцейських станцій проводять роботи з енергозбереження. Загалом міська рада виділяла кошти для облаштування поліцейських станцій, виготовлення проєктно-кошторисної документації та проведення експертиз, а також на закупівлю обладнання, пального для автомобілів. Частина фінансового ресурсу спрямували й на придбання самих авто.

Проєкт «Поліцейський офіцер громади» реалізовують на території держави МВС України та Національною поліцією України за підтримки міжнародних партнерів.

«Кожен поліцейський офіцер громади забезпечений службовим автомобілем підвищеної прохідності марки Renault Duster за рахунок субвенцій громади та Національної поліції України, – розповідає т. в. о. заступника начальника ГУНП у Вінницькій області Віктор Ковальчук. – Усе це в комплексі забезпечить надання якісного поліцейського сервісу, вирішення соціально-побутових проблем мешканців громади, підвищення довіри до поліції зокрема та державницьких інституцій загалом. Варто зазначити, що завдяки дієвій співпраці поліції, громади та міжнародних партнерів на території Вінницької міської громади відкрили 10 поліцейських станцій і працюють 52 поліцейські офіцери громади. Безпосередньо у місті діє вісім станцій та працює 49 поліцейських офіцерів».



Переглядів: 669
Поширень: 0