Кожний третій українець відчуває втому та тривогу, але ми все ще не готові говорити про це: результати дослідження

Наразі у інфопросторі існує велика кількість інформації про втому українців, тому Publicis Groupe Ukraine разом із Factum Group Ukraine провели комплексне соціологічне дослідження Pace Panel, аби визначити поточний стан ментального благополуччя українців.

Отримані результати показали, що у 2023 році аж 37% українців відчували втому та вигорання, тоді як у Європі такі симптоми спостерігалися у 20% людей, а загалом у світі – 18%. У порівнянні з 2022 роком цей показник виріс майже вдвічі – на 15% (тоді він становив 22%). Найбільше психологічний тиск відчувають люди віком 25-34 роки.

Окрім цього, зростає і рівень тривожності, хоча й не так сильно як втома. За даними дослідження тривогу відчувають 35% українців. Найбільше схильна до цього молодь віком 16-24 роки (41%), а зі збільшенням віку, зменшується і рівень неспокою: 25-34 (38%), 35-44 (36%), 45-54 (33%) і 55-64 (29%). Цікаво, що так само сильно тривожаться у Європі (34%), у той час як у світі в середньому хвилюється 24% людей.

Якщо у 2020 аж 66% українців визнавали потребу в психологічній підтримці, а 28% були готові говорити про своє ментальний стан, то зараз їх кількість різко знизилася до 27% і 19%. Цей показник теж варіюється в залежності від віку опитуваних: молодь 16-24 роки (28%) на відміну від старшого покоління людей 55-64 років (13%) більш схильна працювати над своїми психологічними проблемами.

Внаслідок цього на 8% знизився фокус уваги українців на кар’єрі. А для людей у віковій категорії 25-34 роки, яка відчуває втому найбільше, аж на 11%.

Незважаючи на те, що українці не особливо прагнуть розповідати про свою проблеми, все більше соціально відповідальних компаній розвивають внутрішні системи підтримки ментального здоров’я своїх команд. Серед найбільш поширених варіантів: корпоративний психолог, лекції щодо психічної самопідтримки, групові заняття з йоги чи медитації, регулярні one-to-one зустрічі, заохочування працівників до відпусток.

Дослідження показує, що українці шукають енергію у таких невеликих радощах, як відвідування концертів (воно зросло аж на 8% – до 20%) та шопінг. Спостерігається зростання покупок одягу (67%), сумок (40%), ювелірних виробів (26%) і ґаджетів, таких як ноутбуки (19%) та смарт-годинники (21%). 

Джерело: Publicis Groupe



Переглядів: 521
Поширень: 0