Як розвивали туризм Вінниці ці три насичені роки: від фестивалів до міжнародних виставок

Під час чергової сесії ВМР 29 березня депутати підтримали рішення про виконання Програми розвитку туризму ВМТГ у 2021-2023 роках. За підсумками трьох років реалізації її визнали результативною навіть попри наймасштабніші кризові фактори, які вплинули на сферу подорожей в Україні: пандемію COVID-19 і повномасштабну війну росії проти України.

Директор департаменту маркетингу міста і туризму ВМР Олександр Вешелені.

За період дії Програми надходження від туристичного збору у Вінниці склали 6 595 534 грн. Їх динаміка показує, що після криз 2020 та 2022 років галузь зуміла продемонструвати потенціал до швидкого відновлення. Загалом сфери гостинності, туризму та дозвілля за три роки забезпечили надходження 230 млн гривень до місцевого бюджету.

Формування туристичних продуктів

Справжнім проривом 2021 року стала поява двоповерхового туристичного автобуса з відкритим дахом Bus Pass, що курсує від Центрального автовокзалу до музею-садиби Пирогова. Проєкт не зупинив свою роботу попри повномасштабне вторгенення, і в сезоні 2023 року провів майже 150 екскурсій (з них 11 були соціальними).

Після початку повномасштабної війни Вінниця стала прихистком для великої кількості внутрішньо переміщених осіб, тому для них провели близько сотні ознайомчих прогулянок, безкоштовних майстер-класів та активностей.

 Туристичний автобус Bus Pass

Також у місті активно популяризували подільську кухню. Було впроваджено новий гастросимвол Вінниці – вишню – і розроблено кілька десятків унікальних страв для закладів гостинності.

У травні 2023 року у Вінниці вперше пройшли дні винної культури Vinnytsia Wine Days – професійна подія, головною метою якої організатори назвали популяризацію бренду «українське вино» та просування Поділля як перспективного регіону для еногастрономічного туризму.

Vinnytsia Wine Days. Фото: 20 хвилин

Також у Вінниці щорічно проводяться Дні європейської спадщини: з майстер-класами, ексклюзивними екскурсіями і виставками. У 2023 році вперше до їх проведення доєдналося село Щітки, яке входить до складу міської територіальної громади. Там провели «Етнодень», присвячений рогозоплетінню як елементу національного реєстру нематеріальної культурної спадщини.

У 2021 році спільно з Барською та Кам’янець-Подільською міськими радами було успішно реалізовано проєкт «Camino Podolico: Подільський шлях святого Якова». Це культурний і паломницький маршрут з Вінниці до Кам’янця-Подільського за аналогією до відомого європейського маршруту Camino de Santiago, який поєднує 13 населених пунктів Вінниччини та Хмельниччини.

Подільський шлях святого Якова

Підтвердженням досягнень Вінниці і визнання її як потужного центру розвитку туризму стало відзначення міста на головній туристичній премії України Ukraine Tourism Awards 2021 в номінації «Місто мого серця».

Розвиток туристичної інфраструктури

У Вінниці в обмеженому форматі запрацював Туристичний хаб Visit Vinnytsia (по вул. Соборна, 89). Водночас Офіс туризму Вінниці вже надає свої інформаційні послуги в онлайн і телефонному режимі: за період 2022-2023 років надано понад 11 тис. безоплатних консультацій.

У зв’язку з постійними ракетними обстрілами чи не всіх куточків України були реалізовані безпекові заходи для жителів та гостей ВМТГ. Зокрема, це нанесення системи навігації у вигляді стрілок з написом «УКРИТТЯ» в центральній частині міста; перелік 32 закладів дозвілля та гостинності, що працюють як укриття для відвідувачів.

З метою подальшого розвитку туристичної інфраструктури було розроблено концепцію туристичної навігації Вінниці із залученням експертів компанії Moreinfo. Інформація на нових елементах у формі пілонів та вказівників буде розміщена українською та англійською мовами, а також за QR-кодом із переходом на багатомовний сайт з аудіогідом.

Для продовження втілення стратегічного проєкту з ревіталізації колишнього дитячого санаторію імені М. Коцюбинського у сезоні 2021 року було проведено чотири заходи (Вікенд мандрівників, мистецькі вікенди Ticket to the Sun, еко-фестиваль ДІЛИ), які загалом зібрали понад 4 тисячі відвідувачів.

 ДІЛИ еко фест. Фото: Віта ТБ

Маркетинг дестинації

У звітний період департаментом здійснювалося адміністрування та розвиток сторінок просування туристичної Вінниці у найпопулярніших соціальних мережах. Для сторінок Visit Vinnytsia у Facebook та Instagram було створено понад 1 тис. дописів. Їхнє охоплення склало 330 512 унікальних користувачів (у Facebook) та 101 234 користувачів (в Instagram).

Туристичний потенціал Вінницької громади був представлений і на міжнародних виставках: «UITT. Україна - подорожі та туризм» (2021), «ТурЕкспо» (2021), «Мандруй Україною» (2021), «Фестивалі чуттів» у Карлсруе (2023), фестивалі «Zdarzenie» у Торуні (2023). Вінницькі виробники презентували свою продукцію на гастрономічному ярмарку Foire de Dijon (2021) Для промоції на всеукраїнських та міжнародних подіях було підготовлено, випущено друком та розповсюджено туристичний каталоги та буклети різними мовами.

«Хочу нагадати, що Програма розвитку туризму 2021-2023 і Туристична стратегія писались ще в довоєнні часи, тож спершу в них не було передбачено таких сценаріїв, які ми переживаємо сьогодні. Розуміючи, що ще не один рік домінуючим для нас буде саме мобілізаційний сценарій розвитку туристичної галузі, ми не забуваємо в контексті європейської інтеграції і про елементи модернізації. Яскравий приклад – питання інклюзії в туризмі і загалом в нашому суспільстві: щоб люди були рівними у доступі до всіх сервісів. На сьогодні у нас діє вже нова комплексна Програма розвитку туризму та промоції ВМТГ на 2024-2026 роки, в якій скориговано пріоритети, посилено напрямки інклюзії, сталості, цифровізації, підтримки та навчання бізнесу, і зроблено акцент на залученні більшої кількості грантів та інших механізмів співфінансування проєктів і заходів», – розповів директор департаменту маркетингу міста і туризму ВМР Олександр Вешелені.

З повним текстом звіту щодо виконання Програми розвитку туризму Вінницької міської територіальної громади на 2021-2023 роки, а також циклічним звітом реалізації Стратегії розвитку туризму міста Вінниці до 2030 року можна ознайомитися на сторінці департаменту маркетингу міста та туризму ВМР.

Джерело: ВМР



Переглядів: 723
Поширень: 0