Нещодавно, 9 жовтня, у Вінниці відбулося засідання Туристичної ради при міському голові, під час якого були представлені результати маркетингового дослідження туристичної привабливості міста. Це дослідження було проведено за ініціативою департаменту маркетингу міста та туризму влітку цього року.
Про це інформує Вінницька міська рада.
Згідно з його результатами, індекс лояльності туристів до Вінниці (NPS) становить 67 балів (по шкалі від -100 до 100), індекс туристичної привабливості 3,89 балів (з п’яти можливих), а найбільш стійкі асоціації з Вінницею – це фонтани, фабрика Roshen, комфорт, вежа Артинова, музей Пирогова та парки.
Маркетингове дослідження проводили методом інтерв’ю з туристами віч-на-віч протягом червня-серпня 2024 року у рамках виконання Програми розвитку туризму та промоції Вінницької міської територіальної громади на 2024-2026 роки. Дослідження організував департамент маркетингу міста і туризму Вінницької міської ради у співпраці з Центром стратегічного розвитку територій. Опитування проводили студенти Донецького національного університету імені Василя Стуса, Вінницького торговельно-економічного інституту Державного торговельно-економічного університету, Вінницького національного технічного університету та Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського.
Директор департаменту маркетингу міста і туризму Олександр Вешелені наголосив, що йдеться про маркетингове, а не соціологічне дослідження. Це означає, що воно дає уявлення про контингент літнього сезону 2024 року, і що дуже важливо – це перший зріз часів після повномасштабного вторгнення.
Аудиторія дослідження: відвідувачі міста, які перебували у Вінниці щонайменше чотири години. Наповнення вибірки здійснювалось методом відбору типових представників. Допустима похибка вибірки не перевищує 4,9%. Процес збору даних побудований таким чином, аби охопити як вихідні, так і будні (співвідношення 87% до 13%, відповідно). Основні локації проведення опитування: набережна Roshen, площа Шевченка, площа Ліверпуль, Європейська площа, Центральний парк, Національний музей-садиба Миколи Пирогова.
Загалом протягом літа опитано 400 гостей міста віком від 18 років. Більшість відвідувачів (50%) були з Вінницької області, 48,5% – з інших областей України, а кількість іноземних туристів становила 1,5%.
ТОП регіонів, звідки найбільше приїжджають туристи:
- Київ і Київська область (по 6%),
- Житомирська область (4%),
- Донецька область (3,5%),
- Хмельницька і Харківська області (по 3%),
- Івано-Франківська область (2,5%),
- Черкаська, Кіровоградська, Одеська, Дніпропетровська і Запорізька області (по 2%).
Примітно, що 44,9% туристів з інших регіонів відвідували Вінницю декілька разів, а понад 37% роблять це регулярно. Першочергова мета приїзду – це відпочинок і розваги (32,5%), відвідування друзів/родини (25,8%), бізнес/робота (13%), освіта (11%) і лікування (8%). Також 30% туристів залишаються тут більше ніж на три доби. Переважна більшість респондентів (72,6%) готові рекомендувати Вінницю для відвідувань.
«Туристи більше почали подорожувати самостійно або з друзями, і менше парою чи з дітьми. З важливого – досить суттєво виросли показники “бажання повернутися до Вінниці” і “бажання рекомендувати Вінницю” (на 9% і 14% відповідно, у порівнянні з 2021 роком). І це заслуга безпосередньо тих, хто працює з туристами. Також на 10 пунктів виріс відсоток задоволеності приїздом у Вінницю (це емоційна складова). Що ж стосується індексу туристичної привабливості (на основі оцінки близько 15 різних сфер, з якими стикається турист), то ми бачимо 3,89 балів за 5-бальною шкалою – це нижче тієї твердої “четвірки”, яку ми мали раніше. Така тенденція пов’язана з реаліями воєнного часу, а відтак браком інвестицій у розвиток галузі. Щось не функціонує або застаріле – людям вже менше подобається цей аспект. Тож мусимо надалі більше докласти зусиль, аби поліпшити враження про Вінницю», – підсумував Олександр Вешелені.
Детальніше ознайомитися з презентацією дослідження можна за посиланням: https://drive.google.com/file/d/1Un1C18J1GlkOguMtQNzXnkbOmHkKl8Gr/view . Повний звіт буде розміщений до кінця жовтня на офіційній сторінці департаменту маркетингу міста та туризму Вінницької міської ради.
Під час засідання турради заступник вінницького міського голови Андрій Очеретний вручив подяки, премії та цінні подарунки представникам туристичної галузі з нагоди Всесвітнього дня туризму.
Подяки міської ради та її виконавчого комітету отримали:
- Світлана Гордійчук – гідеса пішого туризму, член громадської організації «Путівник».
- Марина Долюк – технолог, Товариство з обмеженою відповідальністю «Солодка Мрія-Вінниця».
- Ірина Парамзіна – начальник відділу консультаційних і туристичних послуг комунального підприємства «Офіс туризму Вінниці».
- Євген Сафар’янс – кандидат історичних наук, заступник директора з виставкової роботи комунального підприємства «Музей Вінниці».
- Ірина Собко – працівник за строковим трудовим договором відділу розвитку туризму департаменту маркетингу міста та туризму Вінницької міської ради.
Подяки департаменту маркетингу міста та туризму отримали:
- Віталій Головенько – станичний національної скаутської організації України «Пласт» у Вінниці;
- Тетяна Кароєва – професорка кафедри культури, методики навчання історії та спеціальних історичних дисциплін Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського;
- Марія Лукіянчук – старший адміністратор готелю Small Hotel;
- Катерина Сажина – заступник начальника відділу комунікації та цифровізації туризму департаменту маркетингу міста та туризму Вінницької міської ради;
- Альона Сазонова – начальник відділу організації подій та конференц-сервісу комунального підприємства «Офіс туризму Вінниці»;
- Олександр Федоришен – директор комунального закладу «Музей Вінниці».
Також відзначили тих, хто доклав зусилля до проведення маркетингового дослідження у 2024 році.