Представники відомої мережі розкрили секрети формування низьких цін на товари
Найбільша вітчизняна торговельна мережа давно завоювала прихильність мешканців Вінниччини, зокрема, через напрочуд вигідні умови придбання товарів. Часто українці зазначають, що купити продукти до столу в «АТБ» можна навіть дешевше, ніж на ринку. Яким чином мережа формує такі привабливі ціни на продукцію? Наші журналісти шукали відповіді на це запитання, спілкуючись зі співробітниками компанії.
Виявилося, що варто «прокрутити кіно» про рух товарів у зворотному напрямку: від кошика покупця до конвеєра виробника. Підприємства торгівлі мають два шляхи розвитку бізнесу. Пояснимо просто: щоб заробити гривню на шпротах, можна продати одну бляшанку на гривню дорожче, аніж її купили, або продати десять одиниць, збільшивши цінник кожної всього на десять копійок. Якщо ти певен, що десять покупців зацікавить цей товар, то другий варіант досить непоганий. Керівництво «АТБ» знає це напевно, адже щодня по всій країні в магазинах даної мережі купують продукти і товари першої необхідності (уявіть!) три з половиною мільйони українців. Безумовно, у такому випадку є сенс робити бізнес на товарообігу, а не на торговельній націнці. Це перший чинник, що дозволяє мережі продавати товари дешевше за конкурентів.
Звідки доставляють товари? Припустимо, завод-виробник знаходиться в Запоріжжі. Якщо товари потрібні тільки в одному магазині, то логічно максимально завантажувати одну машину і виконувати рейси рідше. А якщо магазинів кілька, наприклад, в Одесі, Миколаєві та Житомирі? Яким чином формувати партії товарів? І чи означає це, що від виробника повинні виїхати в різних напрямках як мінімум три автівки? В «АТБ», що має 990 магазинів у 253 населених пунктах України, до вирішення цієї проблеми підійшли серйозно. На даний момент компанія володіє однією з найбільших в Україні логістичних інфраструктур. У багатьох регіонах діють так звані розподільчі центри (РЦ), а також працює 8 мультитемпературних центрів класу А.
Таким чином, виробникові досить довезти продукцію до найближчого РЦ, де фахівці «АТБ» розподілять її на необхідні партії, які спрямують до найближчих магазинів. Це, з одного боку, гарантія того, що в кошик покупця потраплять найсвіжіші продукти (адже магазин позбавлений необхідності замовляти товари з величезним запасом), а з іншого – можливість зекономити. Саме тому «АТБ» має змогу продавати продукцію дешевше, ніж конкуренти. «Наша мережа є національним українським дискаунтером, що заснований на європейському досвіді, використовує європейський підхід до контролю якості продукції та обслуговування покупців. Доступність цін досягається за рахунок мінімізації витрат, оптимізації бізнес-процесів, впровадження інноваційних технологій, удосконалення технологічних процесів тощо», – зазначає Наталія Шаповалова, заступник генерального директора ТОВ «АТБ-маркет». За її словами, мінімізація витрат на логістику і рекламу товарів дозволяє формувати вартість продукції, яка на 10–15% нижча за середньоринкову.
Отже, тепер слід поговорити про виробників. Вони охоче пропонують «АТБ» максимально вигідні умови під час підписання договорів про постачання продукції. Це, звісно, можна зрозуміти. Хто ж відмовиться від такого вигідного клієнта (нагадуємо – 3,5 млн покупців щодня)? Будь-який фахівець, що добре розбирається у принципах торгівлі, для такого оптового закупника і ціну знизить, і якість під більш високі стандарти піджене, і погодиться на спільні дисконтні програми. Саме тому мережа «АТБ» постійно проводить різноманітні акції. Споживачі, які стежать за знижками і використовують бонуси, можуть істотно економити кошти сімейного бюджету, адже дисконт в «АТБ» може сягати 40%.