Перші півроку без оцінок, домашніх завдань та нудних уроків: "першопрохідці" про Нову українську школу

Такі кардинальні зміни «Нової української школи» пройшли по всій Україні. Головна мета – забути про радянські методи навчання дітей, оскільки вони давно втратили актуальність, а самим учням нецікаво навчатися за ними.

Про результати НУШ у Вінниці розповідають «першопрохідці» «Нової української школи».

«Що мені найбільше подобається в школі? Заняття з «Лего», ігри та обіймашки в класі. А ще, дуже люблю перерви, коли можна побігати по школі, та піцу зі шкільної їдальні» – залюбки ділиться враженнями першокласник Славко. «Мені подобається нова система навчання, адже дітки отримують не лише базові знання по усіх напрямках, а й вчаться розпізнавати свої емоції, свій настрій, вчаться комунікації один з одним», - говорить мама першокласника Славка Світлана. «Кожного тижня у нашій школі – різна тематика: професії, мода, космос, мандрівки, кулінарія тощо. Також малеча проводить різноманітні нехитрі досліди, що, на мою думку, також сприяє їхньому всебічному розвитку та розвиває цікавість до наук та дослідів. Згадуючи своє шкільне життя, можу сказати, що я по-доброму заздрю нинішнім школярам», - додає мама першачка.

Перші півроку без оцінок, домашніх завдань та нудних уроків: "першопрохідці" Нової української школи по результати освітньої реформи

Мама семирічного Макара Тетяна теж не нарадується навчальному процесу свого синочка: «Я порівнюю, з яким бажанням ішов до школи мій старший син Назарій і менший Макар. Так от: Назар навчався не з таким ентузіазмом. Домашнього завдання тоді програма передбачала чимало, тому кожен вечір у нас закінчувався довгою «писаниною» і капризами. А от Макару задають додому лише те, що не встигли доробити в класі. Наприклад, якусь сторіночку зошита чи підручника. Утім, таке трапляється не часто. Додатково ми вдома читаємо художню літературу, але це не «муштра». І те, що саме читати, вибирає син. Найбільше моя дитина в захваті від того, в якому форматі проходять уроки. Інколи це театральна міні-вистава, де акторами є самі діти; інколи — досліди на свіжому повітрі. Можу, сказати, що інформації для вивчення не стало менше, але вона подається у цікавій ігровій формі і тому засвоюється легше та швидше».

Перші півроку без оцінок, домашніх завдань та нудних уроків: "першопрохідці" Нової української школи по результати освітньої реформи

Попри те, що першачки не отримують оцінок, учителі переконують: рівень знань учнів значно зріс у порівнянні з минулими роками. «По-перше, сьогодні вчителі можуть коригувати навчальну програму відповідно до потреб учнів», - каже вчитель першого класу Тетяна Кондратюк. «А всі предмети викладаються в ігровій формі, уроки міксуються між собою. Все, чого навчились – одразу закріплюють на практиці. Найбільше задоволення і результат приносить розподіл навчання за тематичними п’ятиденками. Першокласники вже вивчили будову сонячної системи на тижні «Я – довкілля», познайомились і з поняттям «атом» і «молекула» під час курсу «Я – дослідник».

Перші півроку без оцінок, домашніх завдань та нудних уроків: "першопрохідці" Нової української школи по результати освітньої реформи

 До речі, у деяких вінницьких школах дітлахи навіть отримують свої перші сертифікати про те, що офіційно стали дослідниками.

«Також ми вивчаємо основи бізнесу, вчимося бути підприємливими. На тижні «Я – модельєр» влаштовували власні покази мод. Там приміряємо не лише одяг, а й показуємо, наскільки модно бути здоровим, їсти корисну їжу, не мати шкідливих звичок, займатись спортом. І дуже діти полюбляють створювати різноманітні життєві лайфхаки на уроках», - додає Тетяна Григорівна.

«Мені, наприклад, дуже подобається новий підхід до навчання. Дитина приходить додому на такому позитиві, вона годинами може розповідати нам з чоловіком про різні цікавинки та «диковинки», про які почула на уроках. Вона навчилась гарно читати, писати, рахувати, висловлювати свої думки. І все це - без зайвої метушні та нервів. А час, що ми могли б витратити на приготування уроків, яких нам, на щастя, не задають, ми заповнюємо акробатикою та малюванням» - розповідає мама першокласниці Софійки Ганна.

Тож, головним у позивному впровадженні «новинок» в освіті - батьки вбачають бажання вчителів змінюватись самим. Шукати нові підходи до дітей, займатись самоосвітою та працювати з любов’ю.



Переглядів: 5015
Поширень: 1