Як взаємодіяти з людьми з порушенням зору: семінар для працівників туристичної та готельної сфер

У Вінницькому туристичному хабі відбувся семінар для працівників туристичної та готельної сфер, присвячений ефективному спілкуванню з людьми, які мають порушення зору. Учасників ознайомили з особливостями життя незрячих та навчили основним технікам їх супроводу.

Про це інформує Вінницька міська рада.

Цю подію 6 березня організували департамент маркетингу міста та туризму, департамент відновлення та розвитку Вінницької міської ради, вінницьке відділення УТОС і Центр комплексної реабілітації «Поділля». Зробили це для того, аби ще більше стимулювати представників вінницьких закладів до впровадження безбар'єрного середовища.

«Коли у 2019 році у Вінниці встановлювалися перші туристичні інформаційні таблички зі шрифтом Брайля і ми вирішили організувати пішохідну екскурсію для людей з порушенням зору, дуже бракувало знань і методики взаємодії з ними: як розпочати розмову, як правильно та безпечно супроводжувати незрячу чи слабозрячу людину, – сказав директор департаменту маркетингу міста та туризму Олександр Вешелені. – На жаль, за останні роки ця тема стала ще більш актуальною через війну і значну кількість травмованих, які втратили зір повністю або частково. Для Вінниці питання інклюзії є інструментом зближення людей, зміцнення соціальних зв’язків і підтримки один одного. В туристичній сфері існує цілий ланцюжок послуг починаючи від поїздки і пересування містом, закінчуючи готелем, рестораном, екскурсією чи музеєм, де взаємодія з людьми, що мають порушення зору, потребує базових навичок персоналу і розуміння потреб клієнта. Саме це і було головною метою нашого семінару».

На початку заходу голова Вінницької організації УТОС Віктор Зелінський розповів, як люди з порушенням зору адаптуються до життя, і які види порушення зору існують. Після цього Юлія Бабаєва, керівниця відділення реабілітації осіб з порушеннями зору Центру комплексної реабілітації «Поділля», разом із ветераном російсько-української війни Артемом, який втратив зір два роки тому, навчали учасників правил фізичного супроводу незрячих.

Вони дали поради, як правильно починати комунікацію, показали базові техніки супроводу (у вузьких проходах, до столика в ресторані, в готельному номері, в супермаркеті), розповіли про спеціальні застосунки для смартфону, яким у повсякденному житті користується Артем, пояснили, чому «гіперопіка – це зло» , і загалом дали багато корисної інформації.

За слів Артема, нічого специфічного вигадувати не потрібно - важливий лише супровід персоналу і чітка аудіодискрипція – від опису простору (що і де розташовано, особливо у вбиральні), до власних дій, щоб зорієнтувати клієнта у закладі.

«Відколи у Вінниці два роки тому ми почали реабілітацію людей з порушеннями зору, намагаємося робити все, щоб стирати стереотипи. Тому що люди користуються смартфонами, вони можуть освоїти комп’ютер, вони працюють, ходять в кіно і театр, навіть пишуть програмні коди», – розповіла Юлія Бабаєва.

Наостанок спеціалістка відділу безбар'єрності департаменту відновлення та розвитку Анна Гринчак розповіла про оновлені безбар’єрні маршрути у центрі Вінниці та альбом стандартних рішень для міського простору, яким можуть скористатись всі охочі. Структурні підрозділи Вінницької міської ради в рамках міської програми безбар’єрності планують і надалі реалізовувати навчання й обстеження у співпраці з місцевим бізнесом та активістами, аби максимально наближати широкий спектр послуг для мешканців і туристів маломобільних груп.

Читайте також:

У Вінниці стартувала бізнес-програма для ветеранів: подробиці

Вінницьких підприємців запрошують ознайомитись з Каталогом інструментів для просування експорту



Переглядів: 365
Поширень: 0