У Вінниці розпочалась перевірка закладів освіти на безбар'єрність: результати першої інспекції

Вінницька міська рада продовжує працювати над покращенням безбар’єрного середовища, орієнтуючись на потреби людей з інвалідністю, ветеранів та маломобільних осіб. 27 березня розпочалася перевірка навчальних закладів громади. Першою перевіреною будівлею стала гімназія №24 у Вінниці.

Заступниця начальника відділу безбар’єрності департаменту відновлення та розвитку Вінницької міської ради Євгенія Штельмах зазначила, що у рамках моніторингу заплановано перевірку ще 117 закладів освіти, серед яких 88 шкіл та дитячих садочків, де є інклюзивні групи та класи.

Основна увага під час перевірок приділяється:

  • доступності вхідних груп;
  • наявності облаштованих вбиралень;
  • контрастному маркуванню;
  • безбар’єрному доступу до класних кімнат;
  • можливості користування ліфтами.

«Загалом, гімназія №24 була збудована відносно недавно і відповідає всім будівельним нормам доступності, що є важливим кроком у створенні комфортного середовища для всіх учнів», – зазначила Євгенія Штельмах.

Так, цей освітній заклад обладнаний пандусами при вході та у всіх необхідних місцях (їдальня, медичний пункт, спортзал), ліфтом для пересування між поверхами, просторими дверними отворами, що забезпечують безперешкодне пересування дітей на кріслах колісних, а також спеціально облаштованими вбиральнями на кожному поверсі.

На сьогодні в цій гімназії навчається 31 учень та учениця в інклюзивних класах. Вони мають різні нозології, і лише одна учениця користується кріслом колісним, розповіла директорка закладу Наталія Климчук.

«Для зручності в пересуванні нашої учениці адміністрація школи придбала спеціальні антиковзкі смужки для пандуса, аби забезпечити безпечне пересування у снігову чи дощову погоду», – поділилася директорка гімназії.

Адміністрація та вчителі гімназії №24 наголошують на важливості соціалізації дітей з особливими освітніми потребами.

«Якщо раніше вони навчалися переважно на індивідуальній формі навчання, то тепер інтегровані у класи разом із нормотиповими однолітками. Заклад реалізує освітній проєкт "Рівні права – різні можливості" за підтримки громадської організації "Вінниця Даун Синдром". У межах цієї ініціативи діти не лише беруть участь у навчальному процесі, а й опановують базові життєві навички, – розповідає Наталія Климчук. – Крім того, цього року у гімназії створили футбольну команду, до складу якої увійшли як учні інклюзивних класів, так і нормотипові діти. Це унікальна ініціатива, що сприяє соціалізації та спортивному розвитку дітей. Ми віримо, що у майбутньому ця команда братиме участь у спеціальних олімпіадах, представляючи школу та громаду».

Нагадаємо, раніше у Вінницькій громаді комісія з оцінки ступеня безбар’єрності перевіряла доступність комунальних лікарень.

Читайте також:

Комфортне місто для пішоходів: у Вінниці встановлюють обмежувачі паркування

У Вінниці відбулися відкриті зустрічі для створення інклюзивної «Алеї 12,7 км»: про що мова



Переглядів: 342
Поширень: 0