У Вінницькому фізико-математичному ліцеї №17 відбувся mini-EdCamp Vinnytsia, що зібрав понад 150 педагогів з усієї України. Захід став платформою для відвертого діалогу, генерації нових ідей та пошуку реальних рішень для створення сучасної української школи – школи, що надихає, підтримує та розкриває потенціал кожної дитини. Про це інформує My Vin з посиланням на сайт Вінницької міської ради.
Головним акцентом події була унікальність дитини, її індивідуальні сильні сторони та темп розвитку. Обговорювалося, що школа має бути місцем, де важливими є не тільки знання та емоційне здоров'я, а й використання нових технологій, ігор та творчості. Саме в такому середовищі можна своєчасно помітити талант дитини, надати їй впевненість та необхідну підтримку.
Директорка департаменту освіти Вінницької міської ради Оксана Яценко підкреслила, що обдарованість – це не лише про високі бали на олімпіадах чи перемоги у змаганнях. Вона зазначила, що обдарованість – це здатність дитини бачити світ інакше, мислити нестандартно, ставити питання, що виходять за межі шкільної програми, та творити щось нове. За її словами, обдаровані діти – це діти, які "поціловані Богом", і це може проявлятися у творчості, вмінні працювати з людьми, взаємодіяти з тваринами або розуміти рослинний світ. Завдання педагогів – виявляти цю обдарованість, не обмежуючи її кількома стандартними формами, і створювати середовище, де кожна дитина матиме шанс розкрити свою унікальність.
Організатори заходу також наголосили на важливості наявності поруч вчителя, який здатен помітити талант, підтримати його, але не тиснути на дитину. Оксана Яценко зазначила, що підтримка – це про довіру та створення сприятливих умов для розквіту таланту. Вона підкреслила, що саме такі події, як mini-EdCamp Vinnytsia, об'єднують освітян, які керуються цінностями, а не лише показниками, і в цьому полягає сила освітньої спільноти.
Роман Іванов, керівник гуртка спортивного туризму, поділився своїм досвідом, зазначивши, що для підкорення вершин молоді потрібне надійне плече. Він переконаний, що обдарованість є в кожного, просто вона проявляється по-різному. Його власне життя змінилося, коли йому просто дали спробувати участь в олімпіадах, гуртках та ініціативах. Десь це вийшло, десь ні, але саме це дало йому внутрішнє відчуття "я щось можу". Роман наголосив, що дорослим важливо не обмежувати дітей рамками очікувань, не вимагати медалей чи результатів заради результатів, а натомість створювати якомога більше можливостей. Він підкреслив, що обдарованість – це дар, але якщо його не підтримати, вона може перетворитися на проблему. Дитині потрібно дати шанс відчути себе здатною підкорити будь-яку вершину, і цього часто буває достатньо.
Mini-EdCamp Vinnytsia став не просто освітньою подією, а живою, відкритою платформою для підтримки, пошуку рішень і натхнення. Це ще один крок до того, щоб українська школа перетворилася на освітній простір, де кожна дитина важлива, а вчитель є не просто виконавцем інструкцій, а тим, хто бачить, чує та підтримує.
Читайте також:
«Малюю серцем»: у Вінниці відкрилася виставка картин жінок, які втратили близьких на війні