Вінницькі школярі навчались рятувати життя у сучасному Музеї медицини

У Вінницькому ліцеї №19 запрацював унікальний Музей медицини, де учні здобувають життєво важливі навички першої допомоги. Цей інтерактивний простір, створений за підтримки фонду «Подільська громада» у межах проєкту «Музей у школах», дозволяє дітям відпрацьовувати дії, що рятують життя, у максимально наближених до реальності умовах. Про це інформує My Vin, посилаючись на сайт Вінницької міської ради.

Під час занять школярі вже опановували штучний масаж серця на манекені, якого ласкаво назвали Євгеном, вчилися зупиняти кровотечі, накладати турнікети та шини. Манекен Євген оснащений сенсорним індикатором, що миттєво показує правильність виконання компресій, допомагаючи дітям коригувати свої дії.

Директорка департаменту освіти Вінницької міської ради Оксана Яценко підкреслює, що такий сучасний навчальний простір сприяє формуванню практичних умінь, необхідних у критичних ситуаціях.

«Новий музей не просто демонструє експонати, а слугує повноцінною практичною локацією, де діти можуть відпрацьовувати дії, що рятують життя», – зазначила вона.

Для облаштування Музею медицини в ліцеї виділили окремий кабінет, який оснастили сучасним навчальним обладнанням: манекенами, аптечками, засобами фіксації та тренажерами. Фінансування для створення музею, як і ще для чотирьох шкіл-переможців проєкту, надала «Подільська Громада» у розмірі 60 тисяч гривень на кожен заклад, до яких школи додали власний внесок у 10 тисяч. Голова Фонду Олена Данілова зазначила, що для них було важливо, аби ці простори були відкритими, доступними та дозволяли практичне навчання.

Перше заняття провела вчителька фізичної культури Віра Бочарова, яка наголосила на критичній необхідності таких знань. Вона поділилася історією, як її учень, застосувавши отримані навички, врятував життя своєму братові.

«Я переконана: навіть, якщо здається, що діти щось не запам’ятали – у кризовий момент ці знання “вистрілять” і врятують життя», – зазначила Віра Борисівна.

До заняття долучилися й батьки, зокрема Діана Четверик, яка має значний медичний досвід, працюючи на швидкій допомозі, служачи у ЗСУ та будучи інструкторкою з невідкладної допомоги. Вона була вражена якістю обладнання:

«Манекени зі штучною кров’ю, аптечки з турнікетами, шинами, бинтами – усе це наближене до реальних умов. Діти не просто слухають, а на практиці застосовують свої навички, саме так формується м’язова пам’ять, яка допомагає діяти швидко в екстреній ситуації».

Проєкт «Музей у школах» також передбачає обрання амбасадора в кожній школі, який координує процес створення музею. У ліцеї №19 цей процес став справжнім прикладом згуртованості, де педагоги, батьки та учні спільно працювали над створенням простору для навчання та формування відповідального ставлення до безпеки.

Адміністрація ліцею відзначає, що завдяки підтримці фонду «Подільська громада» вони отримали обладнання, про яке могли лише мріяти, а головне – створили середовище, де діти здобувають знання, що можуть зберегти життя.

У найближчому майбутньому свої музеї відкриють ще три школи міста, продовжуючи змінювати освітній простір, роблячи його відкритим, осучасненим та практично орієнтованим.

Читайте також:

Вінниця контролює укриття в ОСББ: хто став прикладом для інших

«Е-квиток Вінниці» доступний для iPhone: що нового у мобільному застосунку



Переглядів: 215
Поширень: 0