Мультсеріал «Маша та Ведмідь»: як українські діти мимоволі фінансують росію

У двадцятці найпопулярніших дитячих YouTube-каналів, зареєстрованих в Україні, половина є україномовними. Та вже у першій десятці переважають канали російською. А очолює цей список відомий мультсеріал «Маша та Ведмідь».

Попри те, що канал має українську локалізацію, повністю озвучений українською мовою та позиціонується нібито як український, його власником є російська студія «Анімаккорд». Саме вона контролює права на мультфільм і отримує прибутки від переглядів на YouTube у різних країнах світу.

Про це пише видання My Vin, посилаючись на публікацію ГО "Детектор медіа".

Як працює українська «маска»

В описі україномовного каналу зазначена країна реєстрації «Україна», а також є посилання на фейсбук-сторінку з аудиторією у 8,5 млн користувачів, де сказано: «Всім-всім, хто обожнює українську мову, ласкаво просимо в офіційну спільноту Маші і Ведмедя!». Однак ця сторінка не оновлюється з 22 лютого 2022 року, а в описі YouTube-каналу зберігаються лінки на російський сайт із доменом .ru та заборонену в Україні соцмережу «ВКонтакті».

Тож для української аудиторії створюється ілюзія «свого» продукту, але прибутки від його переглядів ідуть у кишені російських власників.

Прибутки з українських глядачів

За офіційними даними, лише у 2025 році україномовний канал «Маша та Ведмідь» зібрав понад 800 мільйонів переглядів. Приблизний середній показник RPM (дохід за тисячу переглядів) для України може становити 3 долари. Таким чином, за рік студія «Анімаккорд» могла заробити на українських глядачах близько 2,4 мільйона доларів.

До цього слід додати перегляди українців за кордоном, де вартість реклами значно вища: у країнах ЄС та США ціна за тисячу переглядів сягає від 10 до 25 доларів.

Пропагандистський підтекст

Мультфільм «Маша та Ведмідь» неодноразово ставав предметом обговорення в Україні. Його транслювали телеканали «Інтер» та «1+1», навіть після 2014 року. У 2017 році Держкіно розглядало правомірність показу цього контенту, адже в ньому наявні елементи російських пропагандистських наративів.

З початком повномасштабної війни YouTube призупинив монетизацію для російських користувачів. Але щоб обійти обмеження, власники мультфільму запустили різні мовні версії каналу – англійську, французьку, іспанську, українську та інші. Таким чином, українські діти, дивлячись улюблені серії, мимоволі фінансово підтримують росію.

Українські перегляди дитячого мультфільму напряму приносять прибутки російській компанії, яка вже понад 11 років заробляє на цьому продукті. І хоча «Маша та Ведмідь» подається як «український контент», насправді він працює на економіку держави-агресора.

Читайте також:

Ворог обстріляв Вінниччину: без світла десятки тисяч людей, пошкоджена залізниця

У Києві різко зросла кількість загиблих через нічну атаку росії


Переглядів: 265
Поширень: 0