З якими словами у вас асоціюється словосполучення «італійське взуття»? Напевно, ви відповісте наступним чином: стиль, вишуканість та висока якість. І дійсно, вироби цієї країни повністю підпадають під ці три поняття. Італія стала «матір’ю» для багатьох відомих брендів. Вона однією з тих країн, що диктує модні тенденції, а не підлаштовується під них. Вона не підкорюється плину часу, а існує поза ним. Італьський стиль вбирає сучасність та органічно поєднує її з традиціями. В чому полягає феномен популярності італійського взуття?
Історична довідка
Дизайнери цієї країни вміють створювати не лише красиве, але й зручне та практичне взуття. Варто відмітити, що ще у давнину майстри Італії ставились до виготовлення подібних виробів як до особливого виду мистецтва. Ретельно підбиралися матеріали, фурнітура, робота була копіткою та складною. Всі етапи виконувалися вручну і подібну традицію деякі марки зберігають і сьогодні. Першими зразками італійського взуття були сандалі та закриті туфлі у Стародавньому Римі. Чоловіки тоді носили пари чорного кольору, а жінки білого. Сандалі були варіантом для повсякденного користування і носити їх на людях було показником відсутності манер. Тоді як для особливих випадків та урочистостей носили закриті туфлі, прикрашені вишивкою чи перлинами.
До речі, положення людини в суспільстві можна було визначити за кількістю ремінців. Звичайні селяни не могли носити більше одного, а заможні італійці дозволяли собі мати 3-4 ремінця на нозі. Ще одна цікава розробка, яку приписують римлянам окремі лекала для лівої і правої ноги. До того часу, носили однаково пошите взуття, через що воно не було досить зручним.
Сальваторе Феррагамо «батько» італійської моди
Розповідаючи про історію моди Італії, не можна оминути увагою постать Сальваторе Феррагамо. Його можна заслужено назвати королем моди цієї країни. Його величезний внесок у взуттєве виробництво важко переоцінити. У 8 років майбутній модельєр створив першу пару чобіт. Вже у 15 років він переїхав до Америки, де спочатку працював у якості продавця. У вільний час, юнак не покидав думок про взуттєву справу і тренувався у створенні різноманітних моделей. Завдяки власним розробкам, Сальваторе став відомий на весь Голівуд. Зірки ставали в чергу, аби отримати від нього пару розкішного взуття. Його постійними клієнтами були: Марлен Дітріх, Глорія Стівенсон, Кармен Міранда, Грета Гарбо. Заздрісники вважали, що він чаклун і в роботі використовує нечисту силу. Підкоривши Америку, кутюр’є повернувся до рідної Італії. Він відкрив цілу мережу майстерень, де створювались різноманітні моделі взуття. Маестро моди стійко подолав труднощі світової фінансової кризи, війни. Його чекав новий стрибок слави, адже у його моделях акторки почали зніматися у кіно. У легендарній сцені, де у Мерелін Монро піднімається сукня, на її ніжках можна побачити туфлі від Сальваторе Феррагамо.
Багато з його революційних для того часу розробок активно використовуються брендами і зараз. Завдяки його старанням, жінки почали носити босоніжки на танкетці. Справу іменитого батька активно продовжують та розвивають його сини.
Сучасна історія італійської моди
Кінець 19 початок 20 століття у Європі починає панувати мануфактура. Італійські майстри одні з небагатьох, хто підвищив обсяги виробництва. Тим самим, вони втрималися на плаву під час масштабного переходу від ручної до машинної праці. Що відрізняє Італію від інших держав, так це наявність великої кількість сімейних майстерень, в яких з покоління в покоління передаються традиції створення взуття. Деякі з них сьогодні потужними модними будинками: Gucci, Prada, Versace, Trussardi. Сьогодні близько 2% всього взуття виготовляється в Італії. Виробництво активно розвивається, розроблюються новітні технології, утворюються нові марки. Середземноморська країна впевнено утримує лідерські позиції у створенні кращих зразків взуття.