Не буде перебільшенням сказати, що вершкове масло ТМ «Ферма» та рослинно-вершкові суміші ТМ «Тульчинка» відомі в Україні кожному. Це доводять не тільки вподобання покупців, але й дослідження ринку, які говорять про те, що Тульчинський завод виробляє понад 20% всієї української продукції в цій галузі. Але споживча аудиторія не обмежується нашою країною – масло та рослинно-вершкові суміші експортуються до 45 країн світу. Все це робить Тульчинське молокопереробне підприємство справжнім лідером ринку.
Трохи історії
А починається вона аж з початку ХХ століття. Господарства Вінницької області на той час були багаті великим поголів'ям корів, але не мали можливості обробляти обсяги молока, що отримували. Тому й було прийнято рішення про побудову заводу, який би зміг випускати до 2000 пудів (близько 33 тонн) масла на місяць. З тих пір завод весь час розвивався, а в 1999 році став першим активом Групи Компаній «ТЕРРА ФУД». Це стало новим етапом розвитку підприємства. З 2001 року Тульчинський завод одним із перших почав розвивати категорію рослинно-вершкових сумішей на українському ринку. І вже у 2002 році розпочався випуск продукції під ТМ «Тульчинка». Сьогодні статистика щодо споживчих вподобань стверджує, що кожний п'ятий українець купує рослинну-вершкову суміш ТМ «Тульчинка» для приготування страв на кожний день та для святкової випічки. А у 2013 році завод випустив вершкове масло під ТМ «Ферма», яке всього за кілька місяців посіло перше місце у продажах серед торгових марок України. І зараз, 6 років поспіль, ТМ «Ферма» впевнено зберігає своє лідерство.
Технології
Цех з виробництва сухих молочних продуктів
Багато заводів мають складнощі з утилізацією підсирної сироватки, що є цінним харчовим продуктом, який широко використовується у кондитерській промисловості. Тульчинський завод виробляє суху сироватку високої якості, забезпечуючи сировиною такі відомі кондитерські компанії як «Рошен» та «АВК». До того ж із заснуванням цеху підприємство створило 90 робочих місць.
Сучасна фасувальна лінія «Трепко»
Серед виробників назва «Трепко» доволі відома. Це польське сучасне обладнання, яке дозволяє виробляти солодковершкове масло прямої фасовки, зберігаючи смак та якість натуральних вершків. Лінія автоматизована, що гарантує стабільність процесів.
Будівництво цеха ультрапастеризованого молока
Зараз відбувається реконструкція та реорганізація цеху з виробництва сирів. Таким чином, підприємство налагодить виробництво ультрапастеризованого молока, збільшивши загальні потужності випуску продукції з незбираного молока. «Виробники повинні пристосовуватися до реалій ринку. Останнім часом ринок продуктів з незбираного молока демонструє відносну стабільність. Саме тому реконструкція дозволить наростити об'єми виробництва готової продукції на 800 – 1200 тон на місяць, підвищити рівень технології переробки та покращити ефективність використання енергоресурсів», - пояснив директор заводу Олександр Василенко.
Тільки цифри
- до 300 тонн молока на заводі заготовляють щодня;
- до 160 тонн масла і рослинно-вершкових сумішей щодня надходять на полиці магазинів;
- до 13 тонн продукції на добу обробляє цех із виробництва та зберігання сиру;
- до 25 тонн сухої демінералізованої сироватки виробляє щодоби спеціалізована високотехнологічна установка;
- 3 тонни казеїну виробляє казеїновий цех.
Відповідальність
10 квітня 2019 року завод відсвяткував свою 91 річницю. І це той випадок, коли кількість переходить в якість, бо тільки розвиваючись можна досягти значних успіхів. Велика увага на заводі приділяється всебічному контролю якості, починаючи від вхідної сировини та закінчуючи готовою продукцією. На заводі працює сучасна хромотографічна лабораторія, модернізоване обладнання, де враховуються усі найсучасніші тенденції. Такий відповідальний підхід дає можливість заводу звести до мінімуму вплив на навколишнє середовище. А як максимум – гарантувати якість продукції, що виробляється.
«Ми щонайкраще знаємося на якості продукції, бо наше підприємство успішно працює вже 9 десятиліть. А це означає, що ми маємо давні традиції та величезний досвід і продовжуємо їх розвивати. Сучасні технології та майстерність маслоробів дозволяють виробляти продукти згідно європейських вимог та складати чималу конкуренцію іншим виробникам на експортному ринку», - підкреслив директор заводу.
Окремо треба зауважити про участь і перемогу у щорічному конкурсі «Краща торгова марка Поділля». Цей захід проводиться за підтримки обласної державної адміністрації для залучення суб’єктів господарювання до національного руху за високу конкурентоспроможність товарів та популяризацію Вінницької області в Україні і світі. А що може бути кращим за визнання, коли гасло «Краща торгова марка Поділля» гарантує високу якість і викликає почуття гордості за свою роботу!
Соціальна місія
«У сучасному світі успіх підприємства неможливий, якщо воно не зорієнтовано на соціальну місію. Наш завод намагається виконувати її у всіх напрямках. Ми завжди підтримуємо не тільки наших співробітників, але й реагуємо на всі звернення по допомогу. Це фінансова участь в організації заходів до дня міста Тульчин, що святкується кожного року, а також піклування про маленьких жителів міста, наприклад, в березні відкрився Тарасівський дитячий садок «Ромашка», для якого завод придбав посуд та килимове покриття. Не забуваємо ми і про розвиток спорту. Нещодавно були виділені кошти на поповнення призового фонду для привітання переможців відкритого обласного турніру з волейболу», - коментує Олександр Миколайович.
Піклування про кадри
Досягнення заводу належать насамперед тисячному трудовому колективу. Не одне покоління фахівців сумлінно працювали та продовжують свою кар'єру на ТМСЗ. Керівництво заохочує своїх фахівців та дає змогу отримати не тільки досвід, а і кар'єрне зростання. «До прикладу, менше ніж за рік з позиції дефростатника молочної продукції фахівець став начальником зміни», - розповідають на заводі.
Дбають тут і про свою зміну – двері завжди відкриті для молодих фахівців, які мріють працювати на провідному підприємстві Вінницької області. Для тих, хто ще тільки навчається, наприклад, у Дніпровському національному університеті, заводом закуплено нове лабораторне обладнання. Студенти харчових та інженерних спеціальностей приїздять з усіх куточків України для проходження практики чи стажування. «Хотілось звернути увагу ще на один важливий момент. Ні для кого не є секретом той факт, що влаштуватись на роботу після 55 років сьогодні нелегко. Але ми надаємо таку можливість, бо в нас немає вікових обмежень. На заводі працюють біля 10% співробітників пенсійного віку, деякі з них займають керівні посади. Усі наші вакансії в першу чергу пропонуються людям, які мають бажання працювати та професійно зростати в молочній галузі. До того ж ми приймаємо на робочі спеціальності кандидатів у віці і без кваліфікації, хто не боїться змінити життя та, оволодіти новою спеціальністю завдяки навчанню і стажуванню», – інформує Антоніна Добровольська, директор з управління персоналом.
Тому, коли йде мова про Тульчинський маслосирзавод, вислів «Зроблено в Україні» справді відповідає своєму змісту, викликаючи гордість за свою рідну та якісну продукцію.