Цифрові комунікації - це зручний та дієвий інструмент для просування проектів, співпраці та реалізації ідей в ОТГ. Все більше представників громад долучаються до інформаційного простору та виявляють активність у бажанні дізнатися про сучасні механізми спілкування у світі цифрових медіа.
За сприяння Вінницького Центру розвитку місцевого самоврядування , діяльність якого підтримується Програмою «U-LEAD з Європою» та Мінрегіоном України, для представників Барської ОТГ було організовано виїзний семінар «Школа цифрових медіа: бренд, візія сайтів, соціальних мереж, онлайн ресурсів ОТГ». Захід пройшов за участі працівників структурних підрозділів міської ради, громадських спільнот та медіа громади.
Навчальна сесія проходила за участі Вінницького ЦРМС та представників комунікаційної громадської платформи Media'n'GO, що співпрацює із Департаментом соціальної та молодіжної політики Вінницької ОДА. Під час заходу спікери розповіли про інструменти цифрових медіа, механізми проведення інформаційних кампаній та провели воркшоп із просування ідей та проектів громад у соціальних мережах.
Барська ОТГ відзначається високим рівнем комунікацій та використання різноманітних засобів інформування населення та залучення громадян до діалогу. За словами Інни Ткачук, спеціаліста з комунікацій міської ради, громада має сучасний сайт, офіційну сторінку ОТГ, друковані видання, якісний відеоконтент, проводить регулярні опитування та публічні консультації щодо впровадження громадських ініціатив. Тож, на думку представників громади, обізнаність та активність населення у напрямку комунікацій є важливим напрямком для просування проектів та розвитку території в цілому.
«Для цифрових медіа важливо розумітися на потребах цільових аудиторій. Якщо, наприклад бібліотека організовує літературний захід, варто розуміти, хто має прийти і до кого мають звертатись організатори і відповідно, правильно обирати канал комунікації - соціальні мережі, сайт чи інші варіанти оголошень. Оскільки сьогодні ми говорили не тільки із працівниками міської ради, а й з аматорами, для яких медіа обізнаність не основне місце роботи, а доповнюючий бонус, тож ми намагались на простих і практичних прикладах пояснити основні правила побудови спілкування онлайн. Представники громади навчились створювати і працювати із сторінками у соцмережі , візуалізувати контент, а також виконали практичні вправи із анонсування та просування своїх ідей та проектів. Вони зображали свої цільові аудиторії, аналізували їх та отримали навчики поширення інформації», - розповіла спікер семінару Даніель Янова, представниця комунікаційної платформи Media'n'GO.
«Я працюю у Барській міській раді, у секторі соціального захисту, а живу у селі Митки, що поряд із громадою. Нажаль, наше село не доєдналось до ОТГ і , на мою думку, не використовує можливості для розвитку. У нас немає дитячого садочка, освітлення вулиць, село занедбане щодо благоустрою і , разом з тим , у нас багато молоді, дітей. Люди не обізнані з питань децентралізації та перспектив розвитку, не знають що таке ОТГ і які є переваги, чомусь інформація втрачається на рівні сільської ради, а потенціал у громади є. Тому мене надзвичайно цікавлять всі механізми інформування населення, адже люди також можуть ініціювати процеси розвитку, потрібно «розбудити» село, відкрити «вікно» в інформаційний простір», - розповіла Оксана Лук’янова, уповноважена особа ОТГ Барської міської ради.
Впродовж семінару учасники виконали ряд практичних завдань, отримали поради та консультації від експертів, а на завершення заходу Олена Горошинська, засновниця та координаторка комунікаційної платформиMedia'n'GO подарувала присутнім сертифікати про набуття навичок спілкування за допомогою цифрових медіа.