Через конкуренцію на Вінниччині намагаються очорнити лікарів і виробників соціальної продукції

В зв’язку з позачерговими парламентськими виборами на Вінниччині почали використовувати «брудні технології» не тільки по відношенню до кандидатів, але й підприємств, які не пов’язані з виборчим процесом. Задля спроб дискредитувати опонентів фіксуються відверті маніпуляції та розповсюдження недостовірної інформації щодо виробників товарів соціального спрямування.

Згідно з моніторингом Громадської мережі «ОПОРА» ще до офіційного початку виборної кампанії як діючі депутати, так і потенційні учасники майбутніх виборів вели доволі активну діяльність на округах, пропонуючи мешканцям не лише друковану продукцію.

За словами координаторки спостереження за виборами ГМ ОПОРА у Вінницькій області Наталії Величко, такі «фішки» виборчої кампанії, як впровадження різних соціальних програм, починалися задовго до реєстрації кандидатів та оплачувались із благодійних фондів. Тому немає підстав для звинувачень щодо порушення виборчого законодавства.

Проте не лише соціальні програми, а підприємства, які торгують власною продукцію, стали «мішенню» для нападок. По деяким випадкам розпочалася справжня «чорна» інформаційна кампанія.   

Так, у травні-червні спостерігачі виявили, що по деяким округам людям допомагають з медичним оглядом. Благодійник організує приїзд до села лікарів, які роблять первинний огляд та надають певні рекомендації. Підкуп це чи не підкуп, а такі програми допомагають людям дізнатися про недугу ще на тій стадії, коли її легше та дешевше лікувати.

Виїзні обстеження було організовано у більшості «південних» районів Вінниччини. Проте саме лікарі стикнулися з масованою критикою. Їх почали звинувачувати у тому, що «погано працюють». Дісталося навіть міністерці У. Супрун.

Але ж лікарі допомагали хворим, а витрати на приїзд до сільської місцевості брав на себе той чи інший благодійний фонд. А їх змушують виправдовуватися. У деяких районах вже навіть на головних лікарів тиснуть, аби ті «розслідування» проводити через такі медогляди.

Слід зазначити, що 4 липня на брифінгу голова ГО «Центр регіональної ініціативи та розвитку» і координатор ГО «Передові правові ініціативи» Руслан Штогрин, розповідаючи про результати соціологічних досліджень на Вінниччині, наголошував на зізнанні респондентів, що найбільш турбує їх підвищення тарифів на комуналку, військовий конфлікт на Сході, рівень корупції, а в сільській місцевості ще й неможливість отримати якісну меддопомогу. Тобто в суспільстві існує запит на медогляди, особливо там, де відчутний дефіцит лікарів.

Останнім часом доволі поширеним стало забезпечення літніх людей особливо у сільській місцевості окулярами. Їх роздають від кількох кандидатів у депутати. Право людини скористатися подарунком чи відмовитися… У деяких випадках «подарункові» окуляри допомагають старенькими бачити світ. Втім виробників окулярів за це ще критикували. Мабуть, не дійшла черга.

Також періодично використовується й інша продукція соціального характеру – піци, курятина, тощо. Виробники вже відчули на собі «тиск» і «чорні» технології. Щоб «очорнити» тих чи інших кандидатів конкуренти застосовують маніпулятивні підходи. Вони намагаються втягнути підприємства «у політику», розповсюджують вигадану інформацію щодо виробника.

Як приклад можна навести ситуацію з МХП. У розпал виборчих перегонів розповсюдження «чорнухи» відносно компанії було направлено не тільки проти конкретного кандидата. Через спробу «очорнити» репутацію вітчизняного виробника, в компанії ініціюють досудове врегулювання щодо факту недостовірних публікацій у ЗМІ.

Фактично наразі спостерігається новий етап передвиборної «конкуренції». Якщо раніше використовувалася дискредитація безпосередньо опонентів, то тепер пристрасті дійшли до того, що відшукуються можливості, щоб «забруднити» лікарів та виробників соціальної продукції. І такі потужні баталії відбуваються на тлі конкуренції між кандидатами за використання тої чи іншої соціальної програми.



Переглядів: 1950
Поширень: 0