Представники компанії GfK презентували результати соціологічного дослідження задоволеності вінничан своїм містом та рівнем послуг в різних сферах

72% вінничан пишаються своїм містом. Мешканці Вінниці сприймають місто як затишне і гостинне та рекомендують його для комфортного життя й дозвілля. Баланс довіри до міської влади є позитивним.

Жителі задоволені доступністю інформації про міські послуги. Відзначають освітленість вулиць у нічний час, безпеку в місті, чистоту та облаштованість зелених зон, якість інформування про рух громадського транспорту. Про це сьогодні розповіли представники відомої дослідницької компанії GfK, презентуючи результати опитування мешканців міста щодо їх задоволеності різними сферами життя. 

Дослідження робилось у рамках проекту «Інтегрований розвиток міст в Україні», який реалізується в 4-х обласних центрах німецькою урядовою компанією GIZ спільно зі швейцарськими партнерами SECO. Одним з інструментів реалізації Концепції інтегрованого розвитку м. Вінниці 2030, яку ухвалила міська рада в цьому році, є якраз моніторинг думки громадян щодо їх задоволеності різними галузями життєдіяльності міста. 

Представники компанії GfK презентували результати соціологічного дослідження задоволеності вінничан своїм містом та рівнем послуг в різних сферах

Перед презентацією, яку проводила представниця GfK, міський голова Сергій Моргунов зазначив, що це дослідження вкрай важливе, адже дає зрозуміти ставлення вінничан до проведеної роботи в різних сферах міста, і показує, над чим потрібно працювати активніше.

«Дане дослідження - це є суб’єктивна думка мешканців. Опитування проводилось у  лютому – квітні 2019 року. Проект охоплює чотири міста: Полтаву, Чернівці, Житомир та Вінницю. У Вінниці загалом було опитано 764 людей. Щодо інтерпретації результатів, то дуже багато запитань було про задоволеність різними аспектами життя в місті чи рівень згоди з різними позиціями щодо розвитку міста. Відповіді на ці запитання дуже сильно залежать від того, якими є очікування. Нам відомо, що за дослідженнями соціологічної групи «Рейтинг» Вінниця має найкращі результати в Україні - наше опитування це також підтвердило. Вінниця випереджає за рядом показників інші міста, але є така можливість, що очікування будуть зростати і потрібно працювати над тим, щоб втримувати цей високий рівень. Тому потрібно розуміти, що є досягнення, але потрібно дивитись і на пріоритети для виправлення», – каже соціолог з маркетингової компанії GfK Тетяна Ситник.

За результатами проведеного опитування, мешканці лояльні до свого міста. Лише 12% схильні виїхати в інше місто, якщо буде така можливість, що стало найменшим показником серед чотирьох досліджуваних міст. 72% вінничан пишаються своїм містом. Дуже високий відсоток – 44 % опитаних згодні з тим, що вони можуть повністю реалізувати себе у рідному місті. Також виявлено досить високий рівень зацікавленості міськими ініціативами і поінформованість про діяльність міської влади. Саме завдяки цим двом чинникам, за словами Тетяни Ситник, і було отримано рівень знання про Концепцію інтегрованого розвитку міста Вінниця 2030 вінничанами на рівні 39%. 

Представники компанії GfK презентували результати соціологічного дослідження задоволеності вінничан своїм містом та рівнем послуг в різних сферах

Головними чинниками оптимізму мешканців щодо розвитку міста стали позитивні зміни у таких сферах: благоустрій центру міста, що робить його цікавим і зручним для мешканців; відчуття безпечності життя у місті, зокрема за рахунок освітленості вулиць у мікрорайонах; розвиток роздрібної торгівлі та громадського харчування; якість інформування про громадський транспорт.

Пані Ситник зауважила, що вінничани мають високу емоційну прихильність до свого міста, пишаються ним та декларують, що майбутній розвиток міста має особисто для них велике значення. У першу чергу мешканці сприймають Вінницю як затишне і гостинне місто. Близько 70% готові рекомендувати місто для комфортного життя та дозвілля.  Також близько 70% опитаних вважають його привабливим для туристів. Головною принадою для цього вінничани вважають культурні події у місті. Також цікавими, на їхню думку, є історична та архітектурна спадщина, а також річка Південний Буг.

Визначальною рисою Вінниці порівняно до інших міст є сприйняття його як міста для молоді. Таке сприйняття відповідає оптимізму молоді щодо можливостей реалізації у місті. Серед опитаних у віці 18-25 років частка тих, що впевнені у можливостях реалізації у місті, становить 52%, що є вище, ніж серед усіх опитаних загалом.

Рівень довіри у місті є високим. Найвищий рівень довіри мешканці мають до найближчих сусідів та жителів міста загалом. Мешканці Вінниці є толерантні до людей інших релігій та національностей. Ставлення до підприємців у місті є позитивно-нейтральним. Баланс довіри до міської влади є позитивним. 

Мешканці задоволені доступністю інформації про міські послуги та можливістю звернутися до колл-центру. Щодо активності звернення до ЦНАПів, то вона досить висока, значно більша ніж у інших містах – 45 % вінничан звертались за послугами. Позитивні оцінки дають якості роботи персоналу, професійності, привітності, а також – зручності розташування центрів. 

Половина (48%) опитаних активно цікавляться міськими ініціативами. Цьому відсотку приблизно відповідає рівень знання муніципальних ініціатив. Найбільш відомі – розвиток мережі ЦНАП, бюджети участі, інструменти інформування мешканців про події у місті та електронний портал сервісів міської ради. 

Вінничани найбільш оптимістично оцінюють економічні перспективи свого міста порівняно до мешканців інших міст-учасників проекту. Найбільш помітними ознаками розвитку економіки міста для мешканців є впровадження інвестиційних проектів та привабливість міста для людей творчих професій.  

Представники компанії GfK презентували результати соціологічного дослідження задоволеності вінничан своїм містом та рівнем послуг в різних сферах

Громадський транспорт є головним способом пересування по місту для 77% мешканців. На другому місці – власний автомобіль (13% мешканців). Для 7% головним способом пересування по місту є рух пішки. «81 % вважають, що користуватись громадським транспортом легко, за цим показником Вінниця є лідером серед усіх міст. Ця легкість забезпечується зокрема близькістю зупинок до місця помешкання. Але є певна незадоволеність щодо зручності системи оплати. Також людей турбує зручність користування транспортом для людей похилого віку та осіб з інвалідністю, – за цією характеристикою, до речі, по всім 4-м містам низька оцінка», – говорить Тетяна Ситник. 

Представники дослідницької компанії розповіли й про пріоритетні напрямки для подальшої роботи, які стали очевидними за результатами дослідження. Сюди увійшли не лише зручність користування громадським транспортом для городян поважного віку та людей з інвалідністю. Потрібно  звернути увагу на якість постачання тепла та гарячої води, якість системи водовідведення, вивозу сміття для приватних будинків. Також вінничани скаржаться на комфорт перебування у місті у період високих температур, облаштованість продовольчих ринків, є нарікання і на зручність системи оплати проїзду у громадському транспорті. 

«Я вважаю, що результати цього опитування потрібно детально розглянути кожному керівнику підрозділів міської ради, і у межах своєї компетенції звернути увагу на ті питання, які можна, а головне – треба покращити. Дякую компанії GfK, Інституту розвитку міст, компанії GIZ та всім тим, хто долучився до цієї роботи. Це лише перші кроки, а далі – на всіх нас чекає серйозна робота, тому що моніторинг реалізації всіх завдань, які ми перед собою ставимо, – це важливий орієнтир для подальшого  розвитку нашої територіальної громади в процесі виконання Концепції інтегрованого розвитку Вінниці до 2030 року», – зазначив міський голова Сергій Моргунов.


Переглядів: 2469
Поширень: 0