У вінницьких школярів покращуються результати ЗНО з української мови та літератури, математики та історії; почав зростати загальний рівень навчаності дітей та об’єктивність оцінювання; нарощує свої обсяги інклюзивна освіта. У дитячих садках зменшується черга, а у школах більшає учнів. Про результати минулого навчального року та плани на новий говорили вінницькі педагоги 27 серпня під час щорічної педагогічної конференції.
Участь у зустрічі взяли представники усіх освітніх закладів міста, Вінницький міський голова Сергій Моргунов, заступник міського голови Галина Якубович, голова Вінницької міської організації профспілки працівників освіти і науки України Петро Соловей, голова Вінницької обласної організації Профспілки працівників освіти і науки Сергій Пугачов, ректорка Вінницького державного педагогічного університету ім. М. Коцюбинського Наталія Лазаренко.
Спілкуючись з освітянами Вінницький міського голова Сергій Моргунов зазначив, що розділяє думку про те, що реформа освіти потрібна, і вінницькі освітяни успішно адаптовуються до роботи у новому форматі.
«Не може бути сучасна освіта побудована на принципах освіти колишнього радянського союзу. Тому нам усім потрібно змінюватись і розвиватись. До вас одне прохання, щоб ви не втрачали тієї динаміки розвитку, яка є сьогодні. Бо насправді від колективного підходу залежить успіх наших закладів освіти та нашого міста в цілому, - сказав Сергій Моргунов. – Я хочу подякувати освітянам, тому що ви достатньо серйозний і потужний колектив. Мені було дуже приємно, коли я дізнався, що дві школи міста увійшли в перелік 50-ти кращих шкіл країни. Біля восьми шкіл – у першій сотні кращих з-поміж більш ніж 2000 шкіл країни. І це дійсно заслуговує на увагу».
У своєму виступі директорка департаменту освіти Вінницької міської ради Оксана Яценко розповіла, що на Всеукраїнській серпневій конференції педпрацівників голова представництва ЄС в Україні Хюг Мінгарелі зазначив, що серед усіх реформ в Україні ЄС вважає найуспішнішими дві – реформи децентралізації та освіти.
«На мою думку, найкраща динаміка змін спостерігається у мотивації дітей навчатись: 2/3 опитаних батьків повідомили, що їхнім дітям подобається ходити до школи, ще близько 24,5% відповіли, що скоріше подобається, аніж ні. Улюбленими предметами школярів Нової української школи виявились «Я досліджую світ» та «Математика». Більше 90% першокласників вдома кожного дня говорять із захопленням та натхненням про однокласників та вчителів», - каже Оксана Яценко.
Розвиток інклюзивної освіти був і залишається пріоритетним у роботі департаменту освіти та закладів освіти. У порівнянні з попередніми навчальними роками зросла кількість інклюзивних груп та класів, а також кількість дітей з особливими потребами, які в них навчалися.
У 2017-2018 навчальному році 24 дитини з особливими освітніми потребами виховувались в 7-х інклюзивних групах, у 2018-2019 навчальному році – 38 дітей в 19-ти інклюзивних групах. На 2019-2020 н. р. планується організувати перебування 47 дітей у 24 інклюзивних групах, що майже вдвічі більше, ніж у 2017-2018 навчальному році.
У 2019-2020 навчальному році 117 дітей з особливими освітніми потребами будуть охоплені інклюзивним навчанням, що на 16 % більше, ніж у попередньому навчальному році.
Загалом сьогодні в міській громаді функціонує 41 заклад загальної середньої освіти, в них навчається майже 43 тис. юних вінничан. Завдяки тому, що Вінниця визнана найкомфортнішим містом для проживання в Україні, кількість населення, зокрема, й дитячого збільшується. Кількість учнів закладів загальної середньої освіти щороку зростає більш, ніж на тисячу дітей.
1 вересня у 157 перших класах розпочнуть навчання 4985 учнів. На придбання необхідного обладнання для комплектування кабінетів, у яких вони навчатимуться, місту виділена субвенція у сумі майже 7 млн грн. З бюджету Вінницької міської ОТГ виділено 4,8 млн грн (що складає 40 % видатків на НУШ). В межах передбачених коштів заклади загальної середньої освіти міста забезпечуються: комп’ютерним обладнання, меблями, дидактичними матеріалами.