У жовтні 150 учнів 7-11 класів вінницьких шкіл пройшли цикл тренінгів, на яких їх навчали писати та захищати власні проекти. Навчання проводилося в рамках проекту «Майстерня шкільних ініціатив».
У Вінниці молодь активно залучають до різних активностей, зокрема школярі беруть участь в проекті «Бюджет шкільних проектів», «Конкурс екологічних ініціатив» та інші. В рамках проекту «Майстерня шкільних ініціатив», який був підтриманий на конкурсі Інституту громадянського суспільства (ІГС) у 2019 році, молодь навчають писати та реалізовувати проекти.
Метою навчання є стимулювання громадської активності шкільної молоді та сприяння розвитку партисипації у Вінниці шляхом навчання школярів проектному менеджменту та розробки ними ініціатив, спрямованих на соціальний, культурний та економічний розвиток громади. Проект реалізується ГО «Освітній простір 2.0» за підтримки Вінницької міської ради у партнерстві з департаментом освіти.
«Сьогодні у нас заключний етап тренінгів проекту «Майстерня шкільних ініціатив». Це дуже цікавий проект, який був поданий на конкурс Інституцій громадянського суспільства ГО «Освітній простір 2.0» і протягом жовтня його реалізували. Загалом, 150 активних учнів 7-11 класів долучились до навчання, виявивши бажання дізнатись як писати проекти. У нас дуже активне місто, де відбувається постійна партисипація із молоддю та школярами. За ініціатив міського голови Сергія Моргунова у нас був започаткований конкурс «Бюджет шкільних проектів», - розповіла директорка департаменту освіти Вінницької міської ради Оксана Яценко.
Також в рамках проекту «Майстерня шкільних ініціатив» відбувся тренінг для представників адміністрації загальноосвітніх навчальних закладів міста, під час якого 40 учасників дізнались чимало важливої інформації про написання проектів.
Крім того, проведено дослідження та виявлено потреби, можливості та стан залучення школярів до місцевого розвитку. Найбільш вагомою причиною, що перешкоджає учням проявляти свою громадську активність, є невпевненість у своїх силах та у своїй справі. На думку учнів, їх активній громадській позиції могли б сприяти підтримка наставника, успішні приклади, зустрічі з громадськими активістами, підвищення обізнаності, для чого потрібна громадська активність, тренінги.
Для шкільної молоді важливо бути почутими та робити вагомий внесок в розвиток міста через проекти. На основі результатів дослідження розроблено навчальну програму з проектного менеджменту для шкільної молоді. В результаті команди з шкіл міста розроблять свої соціальні проекти та презентують власні ініціативи у своїх навчальних закладах.