У муніципальному інклюзивно-ресурсному центрі проводитимуть комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дітей (2-18 років) з особливими освітніми потребами. По її результатах кожній дитині розроблятимуть рекомендації щодо програми здобуття дошкільної та загальної середньої освіти. Також у центрі надаватимуть психолого-педагогічну допомогу дітям, які навчаються у закладах дошкільної та загальної середньої освіти, консультуватимуть їх батьків та педагогів.
Сьогодні одним з питань на сесії міської ради, за які проголосували депутати, було питання щодо створення комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр №1» за адресою вул. Келецька, 59, на І-му поверсі будівлі.
«Центр створений з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у професійно-технічних навчальних закладах», – каже директор департаменту освіти міської ради Оксана Яценко.
У Центрі проводитимуть комплексну оцінку для визначення особливих освітніх потреб дитини, в тому числі коефіцієнта її інтелекту. Після цього будуть розроблятись рекомендації щодо програми навчання, особливостей організації психолого-педагогічної допомоги відповідно до потенційних можливостей психофізичного розвитку дитини.
У інклюзивно-ресурсному центрі також надаватимуть психолого-педагогічну допомогу дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах дошкільної освіти та загальної середньої освіти, здобувають повну загальну середню освіту у професійно-технічних навчальних закладах. Надаватимуть консультації педагогічним працівникам з питань організації інклюзивного навчання, а також батькам дітей з особливими потребами.
Працівники центру проводитимуть інформаційно-просвітницьку діяльності з питань організації надання психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами. Для цього вони проводитимуть конференції, семінари, тренінги, майстер-класи тощо.
Також працівники центру взаємодіятимуть з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, навчальними закладами, закладами охорони здоров’я, соціального захисту, службою у справах дітей, громадськими об’єднаннями щодо виявлення та надання своєчасної психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами.
«Якщо говорити про інклюзивну освіту, то у цьому навчальному році (2017-2018 роки) у Вінниці діяло 39 інклюзивних класів у 18 загальноосвітніх навчальних закладах. Також - 9 інклюзивних груп у 9 ДНЗ. У Палаці дітей та юнацтва діяли гуртки для дітей з інвалідністю. Облаштовується приміщення за адресою вул. Стельмаха, 25, де буде перший підлітковий клуб, адаптований для занять з молоддю з особливими освітніми потребами», – каже міський голова Сергій Моргунов.