Нещодавно у Вінницькому національному технічному університеті відбувся другий Хакатон «AI & Open Data - Hackathon Vinnytsia 2019». Команди складались зі студентів вищих навчальних закладів та розробників-початківців з ІТ-компаній міста. 1 місце посіла команда «Юні орли» (Манченко Сергій, Збитківський Владислав, Кривенко Іван) з проектом «Проблеми житлових будинків у місті Вінниці». 2 місце - команда «Cattle Family» (Ковтун Богдан, Кучерявий Ігор, Веренько Артем) з проектом «VNTransport. Транспортний бот міста Вінниці». 3 місце – «VNTU_Tehnari» (Кренцін Михайло, Колос Ірина, Ніколайчук Владислав, Васильков Сергій) з проектом «UrbanData».
Під час другого Хакатону «AI & Open Data - Hackathon Vinnytsia 2019» команди проектували рішення для розв’язання різноманітних проблем громадян: екологічних, транспортних, освітніх, медичних, комунальних тощо. При цьому використовувались існуючі набори даних у доступному для машинної обробки форматі. Також за умовами конкурсу учасники мали запропонувати власне бачення для створення наборів даних для вирішення певного актуального завдання. У цьому їм допомагали досвідчені ментори: представники Вінницької міської ради та провідних організацій, що займаються відкритими даними. Таким чином команди мали можливість створити будь-яке унікальне рішення в межах змагання, з подальшим потенційним впровадженням цього проекту.
Щоб познайомити команди з концепцією відкрити даних та технологією штучного інтелекту, на початку Хакатону з презентаціями виступили члени журі: радник міського голови Риженко Олександр, консультант із політики відкритих даних громадської організації «Агенція журналістики даних» проект TAPAS аналітик Тишкевич Богдан, завідувач кафедри САКМІГ Мокін Віталій. Презентації допомогли деяким командам згенерувати власні рішення для громади міста.
Команди розробили проекти сучасних інформаційних систем на основі технологій штучного інтелекту та концепції відкритих даних. Якщо проекти розвивати, вони стануть основою для веб-порталів, чат-ботів, мобільних додатків для смарт-міста. При цьому обов’язково використовуватимуться напрацювання Вінницької міської ради: Портал відкритих даних ВМР.
Журі складалось з представників організаторів Хакатону: Вінницької міської ради, Вінницького національного технічного університету, ГО «Технічний скаутський рух It-Scouts» та «Подільської агенції регіонального розвитку» - визначило цьогорічних переможців. Усі учасники отримали сертифікати і сувенірну продукцію з символікою заходу і партнерів, а переможці здобули цінні призи та дипломи. Також під час заходу хакатонівці розвинули свої професійні навички (hard skills) та «прокачали» власні особистісні компетенції (soft skills).
Третій Хакатон «AI & Open Data - Hackathon Vinnytsia» відбудеться вже наприкінці весни 2020 року. Отже, як зазначають організатори, усім потенційним учасникам - і студентам, і розробникам - варто генерувати нові ідеї та рішення, корисні для вінничан.