Вінниця — місто, в якому цілком реально не лише з мрії зробити прибуткову справу, а й молоду матусю перетворити на успішну бізнес-леді. В нашій рубриці “Крафтярня”, ми розкажемо історію успіху вінничанки, що продає унікальні смачні букети. Як завдяки власній винахідливості та креативності вінницька бізнес леді відкрила власну справу, дізнавалася журналіст нашого видання.
Вже багато років у Вінниці є гарна традиція дарувати на свята смачні букети. Нагода для такого подарунку є постійно: дні народження керівника чи подруги, романтичне зізнання в коханні чи весілля, але найчастіше букет зі смаколиків дарують чоловікам. Адже, що може бути кращим, ніж поєднання всіх речей, які так люблять чоловіки.
Ідеологом такої заведенції у нашому місті стала геніальна флорист, молода мама та успішна бізнес-леді — Юлія Марченко. У своїх композиціях вона може поєднати одночасно копчені ковбаски, квіти, цукерки, дорогі елітні напої, вишукані сири, прикраси, сувеніри та всілякі смаколики. Напевно, всі речі, що викликають в людей позитивні емоції, Юлії вдається оформити у флористичну композицію. Цінова політика такого подарунку є досить прийнятною. Вартість кожного букету формується відповідно до побажання та платоспроможності клієнта. Замовлень дуже багато, особливо у святковий період. Вінничани звикли, що подарунки від майстрині завжди ексклюзивні та оформлені зі смаком, в прямому сенсі того слова.
“Ще з дитинства я зрозуміла, що мені подобається робити букети, — зізнається Юлія Марченко, — любов до всього природного мені привила моя мама, коли брала з собою садити різні трави. Десять років назад я створила свій перший букет з квітів і зрозуміла, що в цьому мені потрібно вдосконалюватися працювати та набивати руку”
Ідея робити саме смачні букети, з’явилася завдяки коханню.
У чоловіка Юлії день народження в лютому, майстрині закортіло зробити для коханого щось неповторне. Тоді Юлія побачила в інтернеті ідею для свого першого смачного букету. З допомогою звичайних шпажок з використанням огірочків, грибочків, ковбасок та оливок, вона зробила чоловікові смачну композицію. Чоловікові такий подарунок сподобався, оцінили незвичайний букет і друзі іменинника. Саме після цього свята до Юлії почали звертатися по букети зі смаколиків. Чутки про ексклюзивні подарунки досить швидко розповсюдилася містом, тож попит почав спонукати до нових креативних пропозицій.
“Здебільшого для чоловіків це ідеальний варіант, — говорить Юлія Марченко. — Хоча наші жінки, попри любов до солодощів, іноді надають перевагу букету з салка у вигляді троянд”.
Клієнтам, що замовляють квітковий букет в магазині, Юлія постійно пропонує якось урізноманітнити замовлення. Зазвичай покупці погоджуються та завжди залишаються задоволеними. Ідея відкрити власний магазин квітів та сувенірів у майстрині виникла раптово. Спочатку вона разом з кумою Ніною робили букети та продавали їх через інтернет. Але коли дівчата побачили, що справа йде вгору, вирішили відкрити власний магазинчик в центрі міста. В ньому не лише є квіти, Юлія та Ніна зробили справжню “сувенірну країну” в центрі Вінниці. В магазині є м'які іграшки, хенд-мейд сувеніри (які до кожного свята дівчата роблять власноруч), подарункові елементи для інтер’єру, декоративні вазони, листівки, дерев’яні таблички з романтичними написами, елементи для декорування, якщо клієнт бажає оформити букет власноруч і ще багато подарункових цікавинок:
“Хотілося зробити таке місце, в якому можна купити все, від сувенірного пакетика до вітальної листівочки, — з гордістю зазначає Юлія. — В нашому магазині є все, що люблять дівчата. Ми постійно вигадуємо, щось нове, адже фантазії немає меж”.
Розвиваючи власну справу дівчата паралельно виховують дітей. Коли планувалося відкриття магазину Юліній дочці було трохи більше як рік, а Ніна була при надії. Юлія зізнається, що було дуже важко. Проте, за її словами головне в бізнесі вибрати правильного компаньйона, який буде спонукати тебе ставити перед собою цілі й впевнено йти до мети. Щоб бізнес було налагоджено та справа зазнавала розвитку, подруги розподілили між собою обов'язки:
“Всі жорсткі прорахунки робить Ніна, вона стратег! Всі документальні справи вона взяла на себе, в Ніни є гарний досвід у розвитку бізнесу, — ділиться досвідом Юлія. — Я відповідаю за творче наповнення, мені то більше до душі. В той час поки я добираю стрічечки та квіти, Ніна здає звіти та веде документацію. Для мене все, що стосується паперової звітності просто космічний космос”.
Юлія зізнається, що цей бізнес є мінливим. Кожного кварталу, щось змінюється в ціноутворенні, постійно зростають ціни в закупівлі матеріалів, змінюється оподаткування. Тому заздалегідь планувати прибуток, чи прогнозувати певні великі фінансові надходження дуже важко.
“Влітку справи йдуть добре, бо є велика кількість весіль, восени люди вже занурюються у власні проблеми та турботи. Тому важко щось спрогнозувати, — говорить Юлія — але, все абсолютно реально варто лише цього захотіти”.
Допомагає втілювати мрії в життя Юлії її родина. За освітою Юлія юрист, проте родина ніколи не наполягали на розвитку юридичної діяльності. Рідні бачили, що Юлії подобається розвивати в собі творчі аспекти. Зараз родина є її найнадійнішою підтримкою. Юля жартує, що вони з Ніною “відчайдушні вінницькі матусі”. Поки Юліна донька Єва допомагає мамі вдома майструвати сувеніри, чи складати квіткові букети, Ніна разом з сином їздить на закупку. Поєднувати бізнес та виховання дітей для дівчат стало звичною справою:
“Бути мамою, це диво, це щастя, проте, це абсолютно не так, як описується в книгах та фільмах, — зізнається Юлія — важко коли багато роботи, а дитина хворіє, чи коли ти недоспала ночі, а ранком треба бігти на роботу. Однак,все в житті реально”
Крім розвитку бізнесу, дівчата активно переймаються проблемами довкілля. Юлія Марченко постійно акцентує увагу на сортуванні сміття. Минулого року вона запустила інтернетом челендж з провокаційною назвою “F*ck Plastic”. Напередодні, Юлія пошила собі льняну екоторбинку на якій написала зеленою фарбою короткий слоган “F*ck Plastic”. Виклавши світлину з торбинкою в інтернет, Юлія одразу стала законодавицею екомоди у Вінниці. До того ж ідею вподобали в інших містах України, завдяки численій увазі з боку ЗМІ. Відтак, крім смачних букетів майстриня стала отримувати додатковий прибуток з продажу екопродукції.
Юлія зізнається, що ця справа це лише початок. В задумі у неї та її подруги відкрити мережу сувенірних магазинів в різних районах міста.