У години пік - на велосипедних доріжках утворюється жахлива тиснява, а щоб зручно припаркувати залізного друга - годі й мріяти. Ганна Гороженко про нелегкі будні голландських велосипедистів.
Двоколісний транспорт ще 20 років тому був порятунком для маленької Голландії. А тепер став найбільшою її проблемою. Ось центральний вокзал Амстердама - припаркувати велосипед тут - зась. Не позаздриш і голландцям, які зранку їдуть на роботу. А ось так вони паркують свої байки. Щодень подорожувати велосипедами стає все важче - зізнаються в Голландській Асоціації байкерів.
Саскіа Клют, голова Голландської Асоціації байкерів:
- У власності голландців 18 мільйонів велосипедів. Іноді в однієї людини не один, а кілька байків. Тому ми постійно бачимо тисняву на дорогах. Адже всі поспішають на роботу. Нерідко між байкерами трапляються навіть транспортні пригоди.
Велосипеди можуть стати причиною каліцтва чи навіть смерті. В країні зафіксовані випадки летальних ДТП між байкерами. Тож тепер в уряді не на жарт захвилювалися - слід негайно розв\'язати велосипедну проблему в країні. Адже якщо байкери вирішать проміняти два колеса на чотири, в крихітній Голландії назріє транспортний колапс.
- В місті Утрехт, наприклад, проїхати не те, щоб на автомобілі, на велосипеді нереально. Особливо зранку. Всі прагнуть якнайшвидше дістатися центру - і це просто жах.
- На моє переконання, це дуже добре, що люди пересідають з автівок на велосипеди. Особливо в таких великих містах - як Амстердам, Роттердам, Утрехт. Адже байки - це здоровий спосіб життя, вони корисні для молодих людей.
З бюджету країни попри економічну скруту виділили 790 мільйонів євро на облаштування нових велосипедних парковок. Влада країни обіцяє створити нові веломаршрути, аби розвантажити існуючі. А ось на потреби автомобілістів видатки суттєво знизили. Зараз голландці просто не уявляють себе без двоколісних коней. Вперше жителі країни почали масово пересідати на них ще далекого 1880 року. З того часу своїй байкерській любові вони не зраджують.